Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1812
Anonym bruker
"Ekstravagant Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann.

I høst var tok jeg 2 ganske heftige knips, endte med at jeg ikke fikk puste, svært høy puls og svettet. Ble hentet av ambulanse og kjørt til sykehuset for overdose, kan tenke meg det var en mild. Rusen varte i flere timer, kan tenke meg det var 8++..

Nå i ettertid sliter jeg ekstremt med angst, tenker at jeg ofte er syk og skal dø. Går pulsen opp så tenker jeg at det er kjørt. Får ofte høypuls, pga jeg tenker på det, å da blir det enda værre. Får dette flere ganger daglig, mange ganger på kveldene. Mange ganger får jeg uvirkelighetsfølelse. Er livredd rus heldigvis da, tørr ikke røre noe. Hater at folk rundt meg skal gjøre det.. Drømmer ganske kraftig når jeg sovner etter disse angst opplevelsene også, vet ikke om det kan ha sammenheng?

Men noen som kjenner seg igjen og har råd for dette?
Kanskje du har pådratt deg PTSD?
Sist endret av zykonaut; 7. januar 2020 kl. 16:22.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Muligens panikkangst?
Hadde det sånn i ca 6 år, så ble det gradvis bedre.
Nå, 12 år seinere er alle problemene borte.

Dra til legen å få deg noen få Sobril, slik at du kan utelukke at det er annet enn angst.

Dette er dog ikke piller du vil bruke over tid, da de gjerne forverrer problemene.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde samme greia etter jeg tok pepper første gang, riktignok ingen overdose innblandet. Tok flere år før det gikk over, men er kvitt problemene idag.
Kjenner meg igjen i problemstillinga, fint at du sier noe om det. Bare det å si det til noen bruker å roe ned ting litt.

Er ikke godt å si hva som har skjedd uten å vite hva som var i knipsene, sikkert ikke så lett om man kjente innholdet heller, vi er alle forskjellige.

Tenker at det går over, muligens fortere også om du pleier psyken litt ekstra, her finnes mange hjelpemidler. Terapi, litt meditasjon er sjeldent feil, sosialisering og aktivitet hjelper alltids. Ville anbefalt deg å holde deg unna rusmidler ja, går du til legen strekker nok legen ut handa med noe «smågodt» i.. kan bli en utfordring med din problemstilling bare nevner det.

At du drømmer mye er stort sett bare positivt, hadde vert mere bekymra om du ikke drømte noe som helst.. Dette vil nok også gå seg til. Tror hvile og søvn er veldig viktig for å restituert hode også etter litt juling. Di metodene du kan bruke for å trene psyken vill mest sannsynlig resultere i at du sover bedre også.
Lykke til
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke opplevd dette selv heldigvis, men sett det er mange som har skrevet om det på bluelight forumet. De kaller det ltc(long term comedown) mener jeg. Trening og kosthold er ting som hjelper.
Går nokk over etter hvert, du kan gå til legen om nødvendig for å få noe å slappe av på bare IKKE nevn noe som helst om at det har med rusmissbruk å gjøre
Høres ut som du har fått et trauma, hvis du innså i OD-øyeblikket at du holder på å dø. Har selv erfaring med dette. Hos meg skjedde det ikke pga MDMA og jeg var ikke i noe reell fare egentlig, men der og da visste ikke jeg det, trodde oppriktig at jeg holder på å dø, altfor ung og så meningsløst. Helt utrolig hvor kald i hodet man blir og forsøker iherdig å komme på en løsning for å berge livet, oppi all kaoset (var en heftig psykedelisk trip). Opplevde panikkanfall noen ganger i ett par uker etterpå og pådro meg selv mild helseangst. Har fått ordna opp i situasjonen og klarer til og med å trippe igjen, merker at jeg har fått sunnere kosthold og mer avslappet og respektfull forhold til rus i etterkant, tar mer vare på meg selv også. Det som hjalp meg var å ta en pause, innse at dette "bare" er panikkanfall og et friskt hjerte tåler mye mer enn man skulle tro (leste en plass at det kan slå 140-50 bpm i 4 uker i strekk uten stopp).
Jeg mener det er av interesse å vite hva slags knips dette var, hvis du vet?

Støtter for øvrig under et par av bidragsyterne i tråden her - både PTSD, panikkangst og traumer er gode teorier. Vil selv legge til at det ikke er umulig at det kan være en form for HPPD til og med.
Meditasjon og yoga kan hjelpe deg og roe deg ned. Oppsøk lege og be om beroliggende hvis det vedvarer.

Jeg har opplevd å få liknende fra rusopplevelser selv. Som om du går inn i opplevelsen på nytt og spiller av minnet om og om igjen. Mest sannsynlig går det over med tid. Det har hjulpet meg å oppleve intense nye rusopplevelser som er positive. Men dette kan slå begge veier, så isåfall bør man være nøye gjennomtenkt, slik at utfallet blir postivit og terapeutisk.
Start med yoga og meditajson.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har det samme som deg etter bruk av steroider. Jeg hadde tatt litt høy dose med Turinabol i tillegg til phenibut, hadde trent bryst i ca 2 timer og hadde en enorm pump. Plutselig kjenner jeg en kraftig brennende følelse midt i brystet, så får jeg enorm angst og løper ut i en taxi (grønland), er sikker på at jeg nå dør - føler at jeg faller inn og ut av bevissthet, prikker i hodet og i armene. Ber taximannen sette bånn gass til legevakten. Han trodde også jeg var døende lol.

Når vi kommer frem spurter jeg ut, løper forbi køen og roper at jeg trenger hjelp.

Blir tatt hånd om umiddelbart, med ekg, blodtrykk, pusterør etc... går over etterhvert, EKGen var normal, men de tok blodprøve også, derfor måtte jeg ligger over til overvåkning.

Alt var bra.

Etter den episoden hadde jeg ekstrem angst i lang tid etterpå. Det minste stikk i brystet eller muskelkrampe kunne trigge tilnærmet panikkanfall.

Blitt hentet i sykebil på jobben et par ganger, da jeg var sikker på at jeg skulle dø igjen. Men igjen, det har bare vært mellom øra.

Nå tre år etter får jeg fortsatt litt småangst i ny og ne, men aldri i like stor skala + at jeg catcher meg i selv i freake ut, så da bare står jeg i angsten.

Har vært hos 2 cardiolger, tatt ultralyd av alle innvoller, uendelige antall blodprøver og andre tester, samt psykolog. Alt er good, men psykisk har det vært veldig hemmende, men heldigvis over kneika nå.

Sjekk alt du trenger å få sjekket for psyken sin del, men slå deg til ro med svarene fra legen. Får du angst, lær deg å stå i angsten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har det samme som deg etter bruk av steroider. Jeg hadde tatt litt høy dose med Turinabol i tillegg til phenibut, hadde trent bryst i ca 2 timer og hadde en enorm pump. Plutselig kjenner jeg en kraftig brennende følelse midt i brystet, så får jeg enorm angst og løper ut i en taxi (grønland), er sikker på at jeg nå dør - føler at jeg faller inn og ut av bevissthet, prikker i hodet og i armene. Ber taximannen sette bånn gass til legevakten. Han trodde også jeg var døende lol.

Når vi kommer frem spurter jeg ut, løper forbi køen og roper at jeg trenger hjelp.

Blir tatt hånd om umiddelbart, med ekg, blodtrykk, pusterør etc... går over etterhvert, EKGen var normal, men de tok blodprøve også, derfor måtte jeg ligger over til overvåkning.

Alt var bra.

Etter den episoden hadde jeg ekstrem angst i lang tid etterpå. Det minste stikk i brystet eller muskelkrampe kunne trigge tilnærmet panikkanfall.

Blitt hentet i sykebil på jobben et par ganger, da jeg var sikker på at jeg skulle dø igjen. Men igjen, det har bare vært mellom øra.

Nå tre år etter får jeg fortsatt litt småangst i ny og ne, men aldri i like stor skala + at jeg catcher meg i selv i freake ut, så da bare står jeg i angsten.

Har vært hos 2 cardiolger, tatt ultralyd av alle innvoller, uendelige antall blodprøver og andre tester, samt psykolog. Alt er good, men psykisk har det vært veldig hemmende, men heldigvis over kneika nå.

Sjekk alt du trenger å få sjekket for psyken sin del, men slå deg til ro med svarene fra legen. Får du angst, lær deg å stå i angsten.
Vis hele sitatet...
Sterkt.

Hvor lenge hadde du gått på Turinabol og hva slags doser brukte du?
Hvor mye Phenibut tok du?
Og hadde du tatt noe Phenibut i tiden før dette skjedde?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Sterkt.

Hvor lenge hadde du gått på Turinabol og hva slags doser brukte du?
Hvor mye Phenibut tok du?
Og hadde du tatt noe Phenibut i tiden før dette skjedde?
Vis hele sitatet...
Hadde brukt turinaen litt lenger enn jeg skulle. Dvs ca. 18 uker. Vanlgivis tok jeg 40 MG fordelt på to doser, men akkurat denne dagen hadde jeg mistet styr på hvor mye jeg hadde tatt.

Man blir jo ganske ukritisk når man bruker phenibut, så jeg vil tippe at jeg tok 70 MG denne dagen. Ganske stort hopp.

I tillegg hadde jeg brukt phenibut kanskje 3 ganger pr uke i ca like lang tid.

Det var jo en drøm å få energien og selvtilliten fra turina kombinert med phenibut. Følte meg ganske sjef. lol.

Ekstremt kul periode i livet, men selvfølgelig ikke verdt de psykiske ettervirkningene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde brukt turinaen litt lenger enn jeg skulle. Dvs ca. 18 uker. Vanlgivis tok jeg 40 MG fordelt på to doser, men akkurat denne dagen hadde jeg mistet styr på hvor mye jeg hadde tatt.

Man blir jo ganske ukritisk når man bruker phenibut, så jeg vil tippe at jeg tok 70 MG denne dagen. Ganske stort hopp.

I tillegg hadde jeg brukt phenibut kanskje 3 ganger pr uke i ca like lang tid.

Det var jo en drøm å få energien og selvtilliten fra turina kombinert med phenibut. Følte meg ganske sjef. lol.

Ekstremt kul periode i livet, men selvfølgelig ikke verdt de psykiske ettervirkningene.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Har lenge vært veldig interessert i de psykiske virkningene og bivirkningene av steroider OG gjort meg veldig mye tanker om Phenibut generelt i perioder.

Prøver liksom å piece together hva som er greia med Phenibut - det er virkelig noe som er helt umåtelig fucked up med den og det er vanskelig å sette fingeren på hva eksakt det er.

Basert på min erfaring og hva jeg med tiden har skjønt, (samt at man ville funnet konsensus rundt dette hos de som har peil) så er det jo ganske åpenbart at det du puttet i deg ikke var annet enn en tikkende atombombe!
Vil med sikkerhet si at det er den eksplosive kombinasjonen som smalt deg i bakken, men definitivt med Phenibuten som hovedmann fremfor Tbolen.
18 uker på Tbol er langt fra å anbefale, men tror de fleste ville sluppet helskinnet unna dette.

Skal sies: Kan se for meg at du følte deg rimelig sjef på den tiden ja, haha fy faen