Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1368
Har tidvis brukt mye amfetamin og andre ting både samtidig og for å lande.

Har nå sluttet med alt av rusmidler bortsett fra det jeg får på resept.

Satt hos en kompis tidligere i dag som fortsatt er litt vel glad i fart, og kjente at jeg fikk skikkelig vann i munnen av lukten. Det luktet klassisk kraftig kjemisk - dere som vet, vet.
Jeg hadde ikke noe spesielt sug, men allikevel var det noe i meg som ble trigga. Regner med at kroppen forbinder den lukten med heftig utslipp av dopamin.

Er dette normalt, og kommer det til å følge meg resten av livet?
Jeg får ikke vann i munnen av lukta. Jeg blir mer irritert eller kvalm. Men av og til kan jeg kjenne på lysten etter å sette meg en. Dog. Tidligere har jeg savnet det med jevne mellomrom, men føler jeg har gått et stykke videre nå da.. Men bare gi det tid, fokuser på hva som frister mer for kroppen enn speed. Så tenker jeg du ikke får like mye vann i munnen av lukta.
Kjørte hardt på amf i gamledager før jeg la den livsstilen på hylla. Har ikke tatt det på mange år og jeg får kraftig gåsehud av lukten.
Var ganske sprøtt å kjenne kroppen reagere så kraftig bare pga lukten.

Sikla som ei bikkje

Men ikke noe psykisk sug, synes selve tanken på en lisse er frastøtende
Sist endret av krystallkongen; 6. desember 2019 kl. 22:44.
Jobber selv mye rundt kjemikalier og det er veldig ofte at jeg lukter noe som lukter helt likt som typisk gate amfetamin og da pirrer det litt i nesa for å si det mildt, får ikke noe sug, men skal innrømme at det er litt digg å kjenne lukten.
Sist endret av Kjelldriver; 7. desember 2019 kl. 14:33.
Lyder, lukter og stemninger kan trigge ett sug i flere tiår. Etterhvert blir det bare som et ekko fra et tidligere liv.

Du kan også oppleve at lukten trigger en ubehagsfølelse. Dette får jeg av lukten av alkohol og tobakk.

Bare gi det litt tid og fokuser på fremtiden så blir det bedre og bedre å være nykter.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Dette er Ivan Pavlo klassiske betingning. Det handler om at en stimuli/tegn på at stimuli kommer fører til en kroppslig respons. Stimuli kan være alt fra sex, mat og i ditt tilfelle amfetamin. Derfor mange får russug hvis de oppholder seg i miljøet/situasjoner hvor det har vært normen eller normalt å innta rus før.