Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7026
På grunn av situasjonen jeg er i så er det utrolig vanskelig å få til en ordentlig tur. Har ingen steder å droppe og det varer altfor lenge til at jeg kan få skjult det på god nok måte. Med tanke på dette så har jeg begynt å vurdere mikrodosering av LSD.

Vet at det garantert kommer til å være veldig annerledes enn en ordentlig tur som jeg kanskje eller kanskje ikke kommer til å like, men føler at jeg burde prøve det en gang og nå som jeg ikke får tatt en full tur uansett så kan jeg jo like godt prøve det.

Hva kan jeg forvente fra dette? Hvilken dose burde jeg gå for? Hørt at 50uq er den høyeste mikro doserings dosen folk flest går til, men at visse ting kan bli vanskeligere enn vanlig, som f.eks samtaler, jobb og skole. Vil helst ta en dose som får meg til å føle at jeg er på noe, helst ikke noe som bare sitter littegran i bakgrunnen. Men må jo også fungere like bra som vanlig, så vet ikke om det er så lurt å ta altfor høyt heller.

Med tanke på hvordan jeg tar LSDen så har jeg lest mye om å løse det opp i vann. Er dette nødvendig? Har mest lyst til å kutte opp en tab i like deler til jeg har en liten nok flekk til å være riktig dose.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Her er nok det mest relevante spørmålet hvor mye erfaring du har med slikt fra før. Hvorvidt dette kan fungere eller ikke, er det nok bare deg selv som kan svare på, men ut fra det du forklarer vil nok de fleste være enige med meg om at dette ikke er noe spesielt lurt. Når en tar psykedelika bør man absolutt unngå alle situasjoner der en har noen form for ansvar eller er fanget i en setting man er nødt til å opptre som normalt. Jobb eller skole bør være utelukket med mindre man av en eller annen merkelig grunn skal utfordre seg selv skikkelig. Når det er sagt er også dosering noe du må være svært påpasselig på. LSD er generelt upålitelig, og selv ørsmå doser kan futte mye hardere enn det man skulle tro, og selv mange timer etter inntak kan man plutselig falle helt ut. Psykedelika er ikke noe du skal tvinge inn i en setting, bare fordi du ikke har andre alternativer akkurat da. Var jeg deg ville jeg garantert ventet til en bedre anledning dukket opp. Hvis du absolutt vil ha en rolig trip midt oppi hverdagen, vil jeg heller ikke mene at LSD egner seg best. Sjekk heller om du kan få tak i meskalin, som erfaringsmessig gir en MYE mer kontrollerbar rus.
Etter mikrodosering en gang (var vel ikke helt sikker på hvor lite det var, men var definitivt under 80 mikrogram) greide jeg ikke snakke, pupillene mine ble helt forferdelige rett og slett, og jeg greide ikke å oppføre meg ordentlig. Jeg tok en tripdose en gang, og gikk til fester med nykter folk osv (etter jeg hadde testa litt og blitt litt vant med det) og hadde ingen problemer denne gangen, selv om jeg trippa, og jeg kunne snakke, selv om ikke alt ga like mye mening.

Mikrodosinger etter min mening gir deg bare en følelse av å være nykter, men samtidig så er du ikke nykter. Jeg selv satt i mange timer og snakket slikt "Jeg er nykter, nei jeg er ikke nykter. Er jeg nykter? Ja jeg er nei! Jeg er ikke nykter". Det blir veldig sånn, etter min mening, har også lest om folk som har brukt det for bedre konsentrasjon osv og faktisk fått nytte av det.

Her har du en tråd på reddit hvor en forklarer litt:
https://www.reddit.com/r/LSD/comment...om_20ug1500ug/

Gi beskjed om det ikke er lov å poste link!
Jeg har eksperimentert endel med mikrodoseringer i studiesammenheng og litt ellers.

På 10-20mcg merker man lite annet enn litt bedre humør og kanskje bedre fokus - også økt kreativitet. Perfekt for lesesalen.

30-40mcg er det samme effekter, men kreativiteten går kanskje litt på bekostning av fokus på slike doseringer. Dessuten merker man syra bedre. Farger kan bli litt sterkere etc.. Fremdeles helt fint i stand til å snakke med medmennesker (som regel veldig god kontakt med alle man møter).

Det virker som om det du er keen på egentlig er en tripp, som ingen skal merke. Det lengste jeg ville strukket meg til om du skal være på jobb og skole etc. er vel 40-50mcg. Du kan helt greit komunisere med medmennesker på slike doseringer - men merk at pupillene kan bli litt påfallende.

Hvis du har en fri dag, og ikke trenger å omgåes kjentfolk, så kan det funke å ta alt opptil 100mcg. Dropp grytidlig en lørdags morgen f.eks. Så er du fin igjen til kvelden.
Støtter Bearass her. Det høres ut som du er ute etter noe mer enn mikrodosering, og dermed burde gjøre det du kan for å optimalisere og tilrettelegge omstendighetene dine for en slik opplevelse.

På sitt mest grunnleggende vil mikrodosering si det å nettopp være littegrann i bakgrunnen, som du sier at du vil unngå. Dette er mellom 10-20mcg stadiet som blir referert til.

Har ikke så mye erfaring på doseringer mellom mikrodosering og fulle tripper, og det sier nesten seg selv at slike doseringer er vanskeligerer å "plassere" og vil ha et mer uforutsigbart utfall. Jeg vil også tro at det er en større risiko for å enten føle at du har tatt for lite eller for mye.
Sist endret av Chikara; 4. november 2015 kl. 21:26.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg har eksperimentert endel med mikrodoseringer i studiesammenheng og litt ellers.

På 10-20mcg merker man lite annet enn litt bedre humør og kanskje bedre fokus - også økt kreativitet. Perfekt for lesesalen.

30-40mcg er det samme effekter, men kreativiteten går kanskje litt på bekostning av fokus på slike doseringer. Dessuten merker man syra bedre. Farger kan bli litt sterkere etc.. Fremdeles helt fint i stand til å snakke med medmennesker (som regel veldig god kontakt med alle man møter).

Det virker som om det du er keen på egentlig er en tripp, som ingen skal merke. Det lengste jeg ville strukket meg til om du skal være på jobb og skole etc. er vel 40-50mcg. Du kan helt greit komunisere med medmennesker på slike doseringer - men merk at pupillene kan bli litt påfallende.

Hvis du har en fri dag, og ikke trenger å omgåes kjentfolk, så kan det funke å ta alt opptil 100mcg. Dropp grytidlig en lørdags morgen f.eks. Så er du fin igjen til kvelden.
Vis hele sitatet...
Godt sagt! Jeg mener selv at microdosing er noe man får nesten mer ut av enn en real trip ettersom man er edru nok til å få noe ut av all "visdommen" man mottar fra syren eller soppen. Jeg skal ikke ta noe fra en skikkelig trip, MEN microdosing skal ikke undervurderes som m.t.p hvor mye man kan få ut av det.
Støtter mikrodosering av både syre og sopp fult ut. Syre er litt mer pushy så den funker bedre på dager ting skal gjøres på, mens soppen er mer i bakgrunnen. Meditasjonspraksisen min har blitt merkbart bedre, spesielt med sopp, både på dager jeg tar det og ikke tar det, øredøvende stillhet får en ny mening. Humøret blir som nevnt helt på topp, ofte at jeg ikke klarer å stoppe meg selv i å glise så det sprekker i blandt, ofte uten grunn!
Har nå tenkt en stund på dette med mikrodosering, og har kommet til at dette skal prøves! Var visst ikke så vanskelig som jeg trodde å få til en skikkelig trip, så det behovet er nå borte. Tenker at jeg skal ta 18.75uq i morgen, er det en grei mikrodose? Skal ut å møte en person i morgen, blir ikke noe problem det med tanke på at det er første gang? Satser på at syren kommer til å sitte mye i bakgrunnen så føler ikke at det kommer til å bli noe problem, men jeg har jo aldri prøvd en så lav dose før så jeg vet ikke.

Må legge til at jeg tok 150uq forrige Fredag, altså litt over en uke siden. Blir toleransen for høy, burde jeg vente lenger?
Sist endret av Raging Vlad; 15. november 2015 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tok 22ug her om dagen, 4 dager etter en tripp på 200ug. Følte det nesten ble litt i meste laget, selv om det gikk helt fint å være med andre folk. Når jeg skulle legge meg 12 timer etter inntak hadde jeg fortsatt merkbar effekt og hadde problemer med å sovne, så tok meg et par trekk cannabis, noe utløste merkbart synlige CEV's og gjorde det umulig å sovne på flere timer. Så personlig mener jeg 22ug er i den høyere delen av skalaen når det gjelder mikrodosering, men er jo bare å prøve seg frem. 18ug er hvertfall ikke nok til at du kommer til å ha problemer med å møte andre mennesker.
Jeg ville ha venta et par uker etter en større trip før mikrodosering. Det tar litt tid å fordøye en større trip, sjøl om man tilsynelatende føler seg helt fin. Det foregår endel ubevist etter en LSD-trip, noe som ofte manifisterer seg i form av mer "syrete" drømmer. Røyker man cannabis i uka etter en trip kan man også vekke noen LSD effekter, hvis man er nærme en tripp.

Ville ha vært forsiktig med å blande cannabis med LSD mikrodoseringer. Det går igrunnen litt imot hele konseptet. Mikrodoseringer skal sørge for mer fokus og kreativitet. Cannabis kan ofte tåkelegge/forvirre og føre til mer "syrete" effekter.
Var litt ivrig og hadde alt gjort alt klart innen i dag, så bestemte meg for å kaste meg på med dette selv om jeg muligens burde ha ventet lenger.

Må starte med at jeg syntes opplevelsen var ganske mye verre enn forventet. Føler ikke at jeg kom inn med høye forhåpninger eller en negativ innstilling, alt jeg forventet var en litt bedre dag enn vanlig med litt bedre humør. Alt jeg følte var at dette gjorde dagen faktisk litt verre.

Kjente at jeg hadde tatt syre etter 45-60 minutter som jeg syntes var tidlig med tanke på at 150uq tar 2 timer på å funke hos meg, mens 300uq tar cirka en time. Følte meg mer frakoblet virkeligheten, at jeg var ganske heftig borte. Følte meg utrolig fjern, kunne stirre ut i lufta i en evighet og miste begrepet på tid. Høres kanskje ille ut, men var ikke så ille. Hadde fremdeles full kontroll på virkeligheten og fungerte så klart fint, men syra fungerte litt kraftigere enn jeg hadde ventet. Kjente at jeg ble redd for at jeg hadde tatt en 150uq lapp med et uhell. Fungerte fint i samtaler, men tror jeg kunne fungert bedre om jeg var nykter. Var vanskeligere å legge merke til syra så fort jeg fikk noe å gjøre, men kjente veldig lett på den så fort jeg datt ut av en samtale og ble sittende litt for meg selv. Synet mitt er ikke endret, men samtidig så føler jeg at ting ikke er som det skal med tanke på hva jeg ser. Er ganske sikker på at syren gjorde at jeg følte meg og fungerte verre enn vanlig.

I hele dag har det føltes ut som jeg har kommet ned fra en ordentlig tur, en følelse jeg har negative assosiasjoner med. Selv nå, 5-6 timer etter at jeg tok syren, så kjenner jeg det ganske kraftig. Legger veldig, veldig godt merke til syra så fort jeg ser meg selv i speilet. Har unaturlig store pupiller og mister meg selv veldig fort om jeg ser på speilbildet mitt, noe som er typisk når jeg f.eks er på ordentlig tur. Har også hatt en forferdelig hodepine i dag som jeg føler er syren sin skyld, men er jo fullt mulig at det bare var tilfeldig. Har ikke akkurat slitet med hodepine før når jeg har tatt syre.

Kjenner at jeg er litt skeptisk på hvor mye jeg faktisk fikk i meg. Jeg har 150uq lapper, så delte en lapp opp til jeg fikk 18.75uq lapper. Delte ikke alle opp, bare til jeg fikk to på 18. Må bemerkes at jeg klarte å dele den veldig ujevnt på siste bit, så fikk langt i fra 50/50 split på de. Var mere 25/75. Jeg tok selvfølgelig den største. Må vel ha tatt rundt 20-30uq, men er fullt mulig at jeg har tatt opp til 40uq også med tanke på at syren ikke er jevnt fordelt over lappene, men jeg vet ikke. Syren lå hvertfall ikke i bakgrunnen i dag, den var veldig frampå.

Tror ikke dette skal gjentas. Følte ikke noe positivt i det hele tatt, bare mindre fungerende og fjernere enn vanlig. Det ene positive er at det er ganske gøyalt å se meg selv i speilet, mister meg selv litt når jeg ser inn i øynene mine.
Dette hørtes ut som en sterkere dose enn typisk mikrodose range på 10-20mcg.

Jeg har ingen personlig erfaring med mikrodosering av LSD tett innpå enn tripp - men mistenker at dette kan gjøre opplevelsen mer trip-aktig enn forventet.

Angående fjernhet og falle ut - så er det ikke uvanlig å være mer tilbøyelig til slikt. Mikrodoser med LSD og psykedelika kan fremme en noe mer transcedent/meditativ mindset (selv om man også, eller samtidig, kan ha økt fokus). Mange tar mikrodoser utelukkende av slike grunner. For å fremme en mer meditativ tilnærming til hverdagslivet f.eks. Dette pleier dog å være ganske greit kontrollerbart i mikrodose-landskap. Men meditasjon kan ofte bli dypere, og lettere egonedbrytning kan foregå. I samtaler er min erfaring at samtalene går lett, er kreativ og humørfylt, og at man leser andres kroppsspråk og humør (vibber) bedre enn vanlig.

Jeg holder en knapp på at mikrodoseringen din var for høy, samt at det var for tett inntil en tripp. Men ellers er det sikkert slik at mikrodoser med LSD ikke er for alle.

Mine erfaringer med mikrodoser med LSD har vært givende, og hadde en positiv effekt underveis og i tiden etterpå. Men jeg ble likevel veldig mettet etter en måneds tid med litt on and off eksperimentering (meste jeg droppa var vel 3-4 ganger på en uke).

Jeg hadde også litt prega drømmer i tiden etterpå, noe som fikk meg til å tenke at mikrodoseringer kan ha en langt dypere effekt på det underbeviste enn man kanskje skulle tro.
Sitat av Raging Vlad Vis innlegg
Må vel ha tatt rundt 20-30uq, men er fullt mulig at jeg har tatt opp til 40uq også med tanke på at syren ikke er jevnt fordelt over lappene, men jeg vet ikke. Syren lå hvertfall ikke i bakgrunnen i dag, den var veldig frampå.
Vis hele sitatet...
Høres spot on ut med tanke på egne erfaringer. Når det blir litt for gøy å stirre i veggen så er du langt over terskelen. Alt over 15 for min del blir alt for tungvindt å fungere på.

Jeg bruker og 150 lapper, bare at jeg løser de i 60% sprit (labsprit har jeg ikke tilgang på) slik at en dosering på 5'ish mL gir meg ca 10ug. Helt klart en overlegen doseringsmetode enn å rive opp en lapp. En annen måte å dosere mer korrekt om du ikke gidder volumetrisk beregning er å klippe lappen i så små biter du bare klarer og så fordele lappen i 15 like store hauger.
20-30ug gir i min erfaring bedre humør og konsentrasjon, kan ligne litt på en lav dose amfetamin/andre stims.
Kutt det opp om det lar seg gjøre, hvis du vil. Å løse det i vann gjøres mest fordi det e så vanskelig å dosere 10micro hvis du har en 300 lapp feks.

Personlig liker jeg å dose 10-15 micro som gir meg litt bedre evne til å konsentrere meg og lese mer. Jeg er student og bruker det stort sett til å studere.

En gang prøvde jeg 20micro og det ble litt for mye til å klare å konsentrere seg. Hvis du bare vil ha en interessant dag der du klarer å fungere normalt, går det sikkert fint med helt opp til 50micro. Men til lesing og kognitivt arbeid vil jeg anbefale 10-15. Noe mer enn det gjør meg bare ukonsentrert og adspredt.

Mann, ca 85kg.
Orket ikke lage en ny tråd når det handler om samme tema.
Jeg tenkte meg på konsert til helga, og jeg tenkte å prøve å ta en microdose lsd før konserten. Er dette forferdelig dumt eller kan det bli fett?

Skulle gjerne kost meg med Marianne, men på grunn av situasjonen jeg er i tregner jeg rent urin. Derfor jeg tenkte microdose på lsd kunne være en artig replacement for urten.

Har prøvd lsd en gang før, men dette var en relativt lav dose (70-100ug)
Har også erfaring med salvia og trøffler.

bump
Sist endret av Kryptonite; 10. desember 2015 kl. 08:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.