Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1344
Hei! Fikk for noen dager siden denne oppdateringen i windows update. Jeg har prøvd flere ganger nå å innstalere denne oppdateringen uten hell. Oppdateringen lastes ned og blir innstalert. Når pc-en da rebooter kommer windows 8 logen opp og hjulet spinner i et par sekunder og så blir skjermen svart og det eneste jeg kan se er musepekeren min som jeg kan fritt bevege på. Jeg har prøvd å boote i safe mode og bruke det innebygde grafikkortet fremfor PCI kortet og jeg får ikke noen andre resultater.

Specs
Gigabyte z87n-wifi
intel i5 - 4670k
AMD R9 280x
x2 1TB HDD i Raid 0
1 500GB hdd

Kan være erlig og si at jeg ikke har kjøpt windows 8.1 men det er aktivert og virker fint

Vet noen en "easy fix" for dette problemet ?

110 visninger og ingen har noen gode råd å komme med ?
Sist endret av Sandybridge; 15. april 2014 kl. 01:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis jeg forstår det rett har du ikke betalt for Windows men aktivert den, så forsøker du å oppdatere og da oppstod problemet du beskriver? Hva tror du kan ha skjedd selv da?

Har du forøkt å la den stå litt når skjermen blir svart? 10-15 min? Nå får en jo tak i Windows 8.1 som har den oppdateringen i iso format. Noe jeg ville forsøkt å skaffe meg hadde jeg vært deg.
Sist endret av sweem; 16. april 2014 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kommer du inn i safe mode? Avinstaller oppdateringen.
Windows ble aktivert for en god stund siden. Det var når denne oppdateringen kom ting begynte å tulle seg. Jeg får Windows til å virke igjen må bare gjenopprettet til et gammelt gjenopprettingspunkt, men det irreterer meg at jeg ikke kan få oppdatert PC-en.

Den stod i 3 timer med svartskjrem utenatt det skjedde noe... Samme problemet oppstår også om jeg prøver å boote via safemode -.-
Det er flere som opplever de samme, eller andre problemer, med denne oppdateringen.
Kanskje dette trikset vil hjelpe deg.
Sist endret av caperno; 17. april 2014 kl. 11:42.