Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2350
Hei lurer på om noen har erfaring fra noe lignende, eller vet hvordan reglene er på et lite problem som har oppstått.

Jeg har nå i dag flyttet inn i en leilighet jeg skal låne av en kompis mens han er på "ferie" i endel måneder(If u get what i mean^^). Når jeg kom hjem igjen sto det en lapp i døra hvor det står at de har forsøkt å ta seg inn å stenge strømmen. Ingen var hjemme og at jeg har fått en ny dato for stenging av strøm.

Det viser seg da at han kompisen min ikke har betalt strøm på evigheter her, saken ligger hos inkassoselskap og det står noe om rettslige påkostninger så tydeligvis er det gått langt.

Det jeg lurer på er om jeg kan ringe strømselskapet, si at jeg har flyttet inn i leiligheten for så å inngå en ny avtale i mitt navn for å hindre at de stenger strømmen? De kan jo ikke si at han må gjøre opp før jeg kan overta kan de? Jeg regner med inkassoselskapet kommer til å forfølge saken hans.

Noen som har erfaring eller viten om dette problemet?
Spørs jo om du "lovlig" flytter inn da, om du tar over leiligheten eller bare bor der
Sitat av Oatre Vis innlegg
Spørs jo om du "lovlig" flytter inn da, om du tar over leiligheten eller bare bor der
Vis hele sitatet...
Vi har pratet med huseier og alt er på det rene med at jeg bor her. jeg har vel ingen husleiekontrakt akkurat, men er det noe i veien for at jeg kan betale strømmen mens jeg bor her da? Strømselskapet spør vel ikke om husleiekontrakt gjør de?

Om de kommer til å nekte meg å tegne strømavtale i mitt navn siden forrige ikke er betalt er vel egentlig spørmålet mitt.
Sist endret av Sondre; 12. februar 2014 kl. 15:20.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Det tviler jeg på blir noe problem. Ring og si du har flyttet inn og ønsker å tegne avtale. Trenger i grunn ikke nevne at du vet om noe utestående fra tidligere beboer.
Sitat av dain Vis innlegg
Det tviler jeg på blir noe problem. Ring og si du har flyttet inn og ønsker å tegne avtale. Trenger i grunn ikke nevne at du vet om noe utestående fra tidligere beboer.
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig det jeg tenkte å gjøre. tenkte å vente noen dager siden det kanskje er mistenkelig at jeg ringer samme dag de har vært her for å stenge strømmen. så ble jeg så nysgjerrig på hva svaret kom til å bli, så jeg opprettet en post her for å se hva andre tenkte kom til å bli svaret jeg får
Sist endret av Sondre; 12. februar 2014 kl. 15:25.
Vært i samme situasjon bare at strømmen allerede hadde blitt stengt. Ringte strømleverandøren og sa jeg ville tegne en avtale med dem. De kom neste dag å åpnet strømmen. Fikk ingen spørsmål om forrige abonnent.
Som over, bare sørg for at strømmåleren blir lest av korrekt. Lag gjerne ett dokument, datert med huseier som vitne e.l.
Takk for flotte svar folkens. var vel egentlig som jeg trodde, at det ikke skulle bli noe problem. takk uanz nå slipper jeg uroe meg for dette mens jeg venter på at det skal gå noen dager siden de var her.