Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 739
Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en TV med innebygget WiFi. Da jeg kjøpte TVen forstod jeg det slik det skulle være mulig å kjøre laptopen på TV trådløst. Hvordan gjør jeg dette?

Etter å ha lest litt i instruksjonsboken står det "TV kan ogå brukes sammen med DMS-programvare som kan installeres på en datamaskin". Jeg går utifra at "DMS" betyr noe slikt som "digital media server" eller noe i den gaten. Uansett gjorde det meg ikke klokere.

Laptopen er av typen Samsung Ultrabook, TVen av typen Grundig. Håper noen kan hjelpe meg, jeg er relativt grønn på dette området.

(det skulle også være mulig å bruke mobilen som fjernkontroll?)
Sikkerhetsklarert
Tipper det er miracast du tenker på?

Om du skriver ned hva slags tv du har kjøpt så kanskje det går ann å hjelpe deg videre.. Regner også med det står noe i manualen om hvordan du bruker wifi som bildekilde.

At den støtter dms tenker jeg betyr at den har en DLNA klient..
Sist endret av Pjukern; 30. oktober 2013 kl. 20:08.
Miracast er hva jeg tenker på, ja

TV er en Grundig LED Smart Inter@ctive 2.0 40" Vision 5, ifølge innpakningen den kom i. Jeg har lest gjennom manualen, men finner ikke ut noe om hvordan jeg kan få dette til.

Du har også rett i at den har en DLNA-klient.

Edit: i manualen står det også 40 VKE 5329 BR, vet ikke om det kan ha relevans for å finne ut hvilken modell TVen er.
Sist endret av Sjølvaste; 30. oktober 2013 kl. 20:33.
Sikkerhetsklarert
Ok, miracast må støttes i hardware, så det er ikke sikkert laptopen din støtter dette.

DLNA derimot er en softwarestandard. Du kan bruke windows mediaplayer som en inngangsbillett. Evt legge inn plex server for et mer avansert bibliotek. Jeg har valgt det siste.
Takk for svar, men dette forstod jeg lite av. Kunne du omformulert deg, og forklart deg slik du ville forklart dette til en autist som aldri har sett en laptop før?
Sikkerhetsklarert
Hmm da må jeg nok ha en pc her først slik at jeg kan legge med skjermbilder.

Men med Google så bør du finne en guide. " how to set up a DLNA server"