Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 42318
Hei freaks!

Har lenge tenkt på bi stakkars edderkoppene som dør hver dag pga mennesker som er redd di små uskyldige skapningene.
Edderkopper spiser insekter i huset ditt, di fortjener ikke en bok over seg :3

Lurer også på en ting. Viss du lar en edderkopp gå på handa di, så biter den? Det tror ikke jeg, di er jo harmløs. Så ikke drep edderkopper ffs.


Hva syns dere om edderkopper?

Også er di forresten sinssykt kul.
Alle insekter og dyr har sine roller her i livet.

Tar du ikke livet av mygg, maur, fluer heller?
Gotta love them spiders. Uten dem så hadde vi jo ikke hatt noen Spider-Man ffs. Peter Parker, the Man selger ikke så godt...
Seks eller åtte bein, svarte små jævler kryper rundt fort som bare juling, de lager en jævla silketråd som tilslutt snurrer deg inn til en jævla zombie, også spiser se jævlene seg tilslutt.

De krypene fortjener ikke noe annet enn død og elendighet, hva faen bidrar de med til samfunnet?!?!?!
Kunne gjerne hatt flere andre småjævler bare jeg slapp edderkopper.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Fordi når jeg sitter nede i kjelleren min en kveld, så ser jeg plutselig at den relativt store husedderkoppen sitter på veggen min og stirrer meg i øynene. Det verste er, at når jeg prøver å drepe den, smetter den kjapt unna og gjemmer seg. Jeg tror at det er dette som gjør edderkopper så ekle og skremmende.
De bidrar i økosystemet (som også er et samfunn, forresten) i likhet med andre skapninger. Norske edderkopper spiser blant annet mygg og fluer. Det er noe man egentlig burde sette svært pris på. Men for min del er det noe med edderkoppens merkverdige anatomi som gjør at jeg hyler når jeg ser en.
Edderkopper er ekle fordi de har tenkt å drepe deg, hovedproblemet til edderkopper i Norge er at de ikke klarer det. Hadde de hatt muligheten ville de gjort det :P
Problemet er at de ser slik ut:

http://www.photosight.org/up/2007/09/30/67805.jpg

Hadde de sett slik ut:

http://farm9.staticflickr.com/8005/7690140108_02baeb9e54_z.jpg

Hadde neppe så mange drept dem.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Sitat av fisk23 Vis innlegg
De krypene fortjener ikke noe annet enn død og elendighet, hva faen bidrar de med til samfunnet?!?!?!
Vis hele sitatet...
Edderkoppene gir vel rimelig faen i menneskene og vårt "samfunn".
i vår eksistens
frekvens's Avatar
HuskaIkke: Takk for miniangstanfallet jeg akkurat fikk av bildet.

Ontopic. Det er kanskje fler som meg, som egentlig ikke har noe imot edderkopper, men hver gang det kommer en over en viss størrelse får jeg rett og slett angst. Hjertebank, blir stressa og har i flere tilfeller løpt(!) ifra den. Det samme gjelder forøvrig vepser og humler også, men det er en annen sak. (Dog det er mange som får seg en god latter når jeg løper fra noe jeg er 500 ganger større enn)
Jeg hadde hatt mareritt hver eneste natt om jeg såg en slik rosa ting luskende rundt senga mi i hvertfall *titte på bilde 2 innlegg over*
Personlig har jeg aldri skjønt hvorfor en liten sak på et par millimeter å noen få gram skulle skremme et menneske som gjerne er 1,6 - 2 meter og veier ganske mye mer.

Rask? Du er fortsatt raskere, om ikke ville du nok aldri kunnet ta livet av den.

Gammel overtro sier forresten at å drepe en edderkopp fremkaller regn, la nå de stakkars nyttedyrene få leve, så mygga ikke gjør det.
Å være redd for edderkopper er faktisk et tegn på bra overlevelses-instinkt. Menneskene før i tida kunne ikke skille mellom farlige og ufarlige edderkopper 100% nøyaktig så de unngikk dem alle sammen og utvikla en slags fobi. Det samme gjelder høydeskrekk og mørke skrekk.
Sitat av Kestrel Vis innlegg

Lurer også på en ting. Viss du lar en edderkopp gå på handa di, så biter den? Det tror ikke jeg, di er jo harmløs.
Vis hele sitatet...
Har aldri blitt bitt i hånda. Har derimot blitt bitt mellom beina.. (Der ja..)
Så helt harmløse er de vel ikke.

Men jeg ser helt klart på dem som nyttedyr, og lar de stort sett få være i fred.

(Beklager at jeg bringer det på banen igjen Tawon.)
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
(Beklager at jeg bringer det på banen igjen Tawon.)
Vis hele sitatet...
Tenker du på midd og søvnløshet? (Ellers tok jeg den ikke)
I så fall var det jo din nattesøvn det gikk ut over, ikke min.

Edit: Kom på det nå...
Sist endret av Tawon; 13. august 2012 kl. 02:46.
Anbefaler dere å få handla elektrisk fluesmekker, fint redskap i den evige kampen mot edderkoppene
Alkoholisert gamer
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Problemet er at de ser slik ut:

http://www.photosight.org/up/2007/09/30/67805.jpg
Vis hele sitatet...
Takk, nå blir det enda en søvnløs natt
Sist endret av ekoli; 13. august 2012 kl. 02:48.
Sitat av frekvens Vis innlegg
HuskaIkke: Takk for miniangstanfallet jeg akkurat fikk av bildet.

Ontopic. Det er kanskje fler som meg, som egentlig ikke har noe imot edderkopper, men hver gang det kommer en over en viss størrelse får jeg rett og slett angst. Hjertebank, blir stressa og har i flere tilfeller løpt(!) ifra den. Det samme gjelder forøvrig vepser og humler også, men det er en annen sak. (Dog det er mange som får seg en god latter når jeg løper fra noe jeg er 500 ganger større enn)
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig.

Kommer sikkert til å få mareritt etter å ha sett gjennom forsjellige etterkopp bilder. ^^
Trådstarter
Hahaha, den korsedderkoppen er jo kul Jeg så en sånn idag, som vart 2 cm lang. Er ikke 100% trygg på å kose med edderkopper akkurat. Men får ikke panikk om jeg kjenner det kiler på ryggen. Satt å så på Naruto i overgår før jeg la meg, da det kom noe kravlende på ryggen min, det føltes like godt som når ex'en min strøk meg forsiktig på ryggen ^^

Og om jeg dreper mygg og lignende, svaret er både ja og nei. Fluer dreper jeg ikke, er behagelig når dem kryper på armene mine Mygg dreper jeg kun fordi at di suger livskrafta ut av meg. Jeg dreper ikke di tingene som ligner på kjempestore mygg. Di gjør meg ingenting, jeg venter bare på at en edderkopp skal komme til redning å drepe di plagsomme dyrene som flyr i ansikte på meg.
Edderkopper i Norge er ikke verre en det dere pingler gjør det til.

Hvis man lar frykten over noe slikt styre livene deres så dra til legen og bli henvist til en terapeut som muligens kan hjelpe dere med å overkomme frykten deres. Slik vil kvaliteten på livene deres vil øke, og dere vil ha en ting mindre å bekymre dere for i deres harde hverdager fult av små ufarligere rakkere som ligger å venter på å spise dere opp.

Respekt for edderkopper (minus giftige)
Trådstarter
kangero derimot, di oransje j*vlene som biter faen ut av meg, di dreper jeg relativt fort.

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Alle insekter og dyr har sine roller her i livet.

Tar du ikke livet av mygg, maur, fluer heller?
Vis hele sitatet...
Har ikke så mye maur på stua eller rommet...
Sist endret av Kestrel; 13. august 2012 kl. 03:04.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
kangero derimot, di oransje j*vlene som biter faen ut av meg, di dreper jeg relativt fort.



Har ikke så mye maur på stua eller rommet...
Vis hele sitatet...
Ahh, så det er greit å ta livet av tingene som er ute men ikke inne på rommet?
ts du er vell ikke tilfeldig vis Gunnar i terkel i knipe ?
Edderkopper er fasinerende dyr ... har alltid likt dem <3 Spiders <3 ... skal ha men eg Chilensk Rose igjen en gang ... den jeg hadde død bare etter 6 mnd

http://i.imgur.com/UC4Og.gif
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Dreper nesten aldri edderkopper, men i går var det en ondskapsfull liten jævel som hoppet på halsen min to ganger Den måtte jeg drepe før den tok meg
Sist endret av halliballi; 13. august 2012 kl. 03:39.
burde vært möderatör
At de en gang iblant klarer å fange litt mygg og flyer er et elendig argument for å la dem leve. Myggnetting til soveromsvinduer er langt mer effektivt og man slipper å våkne til å bli antastet av svære, hårete husedderkopper under lakenet.

Det finnes forsåvidt flere gode grunner til å drepe edderkopper, uansett om de er farlige eller ikke.

1. De legger shitloads med egg. Uansett om man er redd dem eller ikke er det ikke spesielt festlig å f.eks. sitte i en hagestol og røyke sammen med venner, ane fred og ingen fare, og plutselig oppdage at hundrevis av små edderkopper nettopp har klekket og swarmer over hele stolen du sitter i.
2. De gjemmer seg i alle verdens kriker og kroker, på gardiner og håndkler, på taket rett over der du sitter og i den halvfulle colaboksen du lot stå igjen ute i 20 minutter. De kan også finne på å hoppe ned fra taket og lande på hodet ditt, på pur faen selvfølgelig.
3. Spindelvel er irriterende og ser ikke akkurat hjemmekoselig ut.
4. De er raske, stygge, legger igjen saftige flekker når de blir most og lukter ubehagelig når de tar fyr.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Spider-lovers: dere bør oppsøke hjelp, det er noe alvorlig galt med dere.
Jeg tror mennesker er redd for edderkopper siden det ligger i vår natur. Folk fant ut at visse typer edderkopper var skumle og på den måten avstammet det til generasjonene som lever idag.
Trådstarter
Hahaha dere er å rare noen av dere. Nei, jeg er ikke Gunnar, jeg er meg og det er jeg glad for

Pappabetaler: Viss du noen gang opplever at hundrevis av edderkopper overfaller deg mens du sitter ute å røyker skal du faenmeg få en god del peng : 3
burde vært möderatör
Kestrel: jeg unngikk dette skrekkscenarioet såvidt nå i juli faktisk. Så dem før de hadde rukket å spre seg skikkelig. Fikk heldigvis torcha alle sammen med bong-lighteren før det var for sent.

Juicekongen og Eplegutten har forresten sannsynligvis rett i at frykt for edderkopper faktisk er et overlevelsesinstinkt, ikke bare irrasjonell frykt for edderkoppens anatomi. Det skal dog sies at norske edderkopper er ufarlige, og at de ikke er noe å løpe vekk fra... irriterende og vemmelige er de uansett.

edit:
"Satt å så på Naruto i overgår før jeg la meg, da det kom noe kravlende på ryggen min, det føltes like godt som når ex'en min strøk meg forsiktig på ryggen ^^"
Vis hele sitatet...
duuuuuuuuude...
Sist endret av pappabetaler; 13. august 2012 kl. 04:00.
pfff .. små edderkopper er bare enda søtere ^^,)

SPOILER ALERT! Vis spoiler


http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2010/04/Baby_spiders.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2012/06/d7f94685e17d7ee7c6cdc192bb3b10fd.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2012/05/4d8b80435f5a23c321e08157c5f37af4.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2011/10/this-is-one-of-the-reasons-i-wear-diapers-when-i-go-out.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2010/12/nlvozs.gif



Redd edderkopper ? ... Tørr du klikke ovenfor å avdekke frykten
Sitat av Mantuz Vis innlegg
pfff .. små edderkopper er bare enda søtere ^^,)

SPOILER ALERT! Vis spoiler


http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2010/04/Baby_spiders.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2012/06/d7f94685e17d7ee7c6cdc192bb3b10fd.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2012/05/4d8b80435f5a23c321e08157c5f37af4.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2011/10/this-is-one-of-the-reasons-i-wear-diapers-when-i-go-out.gif

http://media.rob.nu/wp-content/uploads/2010/12/nlvozs.gif



Redd edderkopper ? ... Tørr du klikke ovenfor å avdekke frykten
Vis hele sitatet...
Søt sel. Titegn
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Søt sel. Titegn
Vis hele sitatet...
Hysj, ... må ikke røpe morroa for andre
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Hysj, ... må ikke røpe morroa for andre
Vis hele sitatet...
Men takk for at du tok fra meg nattesøvnen. Klør noe jævlig nå.
Happy Buddha
Hovedgrunnen til at jeg hater edderkopper er at de har en såpass ekkel anatomi, men også fordi de er små og kjappe.
Men jeg drepet dem ikke fordi jeg synes det er enda mer ekkelt å drepe en. Masse blod og gørr pluss den knasende lyden når du tråkker på den. Og sist men ikke minst, hver gang jeg dreper en edderkopp eller en annen liten form for faenskap kan jeg sverge på at det kommer en hel arme av dem for å ta hevn på meg.
Grunnen er vel at mange har araknofobi, det blir jo litt som at noen har klaustrofobi, og er redd for små rom, fobier kan man jo ikke noe for
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
At de en gang iblant klarer å fange litt mygg og flyer er et elendig argument for å la dem leve. Myggnetting til soveromsvinduer er langt mer effektivt og man slipper å våkne til å bli antastet av svære, hårete husedderkopper under lakenet.

Det finnes forsåvidt flere gode grunner til å drepe edderkopper, uansett om de er farlige eller ikke.

1. De legger shitloads med egg. Uansett om man er redd dem eller ikke er det ikke spesielt festlig å f.eks. sitte i en hagestol og røyke sammen med venner, ane fred og ingen fare, og plutselig oppdage at hundrevis av små edderkopper nettopp har klekket og swarmer over hele stolen du sitter i.
2. De gjemmer seg i alle verdens kriker og kroker, på gardiner og håndkler, på taket rett over der du sitter og i den halvfulle colaboksen du lot stå igjen ute i 20 minutter. De kan også finne på å hoppe ned fra taket og lande på hodet ditt, på pur faen selvfølgelig.
3. Spindelvel er irriterende og ser ikke akkurat hjemmekoselig ut.
4. De er raske, stygge, legger igjen saftige flekker når de blir most og lukter ubehagelig når de tar fyr.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Spider-lovers: dere bør oppsøke hjelp, det er noe alvorlig galt med dere.
Vis hele sitatet...
Etter den.videoen, får ikke Jeg sove,
Faen med det bildet da! Fikk frysninger utav helv...

Jeg dreper edderkopper om jeg ser dem inne i huset, om jeg ser dem noen andre steder, holder jeg meg godt unna.
Fuck edderkopper.
Da jeg var i USA, fant jeg en vill tarantella i ørkenen. En lokal guide, som vi egentlig ikke var med, vi hadde ikke guide, bestemte seg for å nekte meg å plukke den opp. Jeg har nok kjennskap til å vite t det var risiko for bitt, men de er ikke så giftige at det hadde gitt meg varig men i det hele tatt.

Men det er nok som alle andre fobier. Noen er redde for klovner.
Takk for den der Mantuz -_- Første "videoen" av de små og den STORE jævelen ga meg sinnsyke frysninger og nå skal jeg ikke lenger rengjøre kjelleren i kveld =/

Men greit at edderkopper i norge ikke er farlige for ALLE, men for noen så kan den være det.
Jeg har skikkelig angst for edderkopper etter at min mor ble bitt iløpet av natten for noen år siden.

ørene, armene, nesa og tær ble røde og begynte å hovne opp. Dette var en reaksjon på den "lille" giften edderkoppen hadde klart å sprøyte inn i øyekroken etter et lite bitt =/

Men takk gud for at ikke alle reagerer på denne. Men har hatt skrekken for edderkopper siden denne tiden og min tid i Australia. FYYY
Hvis dere spør meg HVORFOR jeg er redd edderkopper så skal je.g komme med et veldig godt svar.

jeg var på hytta mi, var vel 14 år på den tiden. Jeg var ikke redd for edderkopper da. satt og lekte med en edderkopp, lot den gå rundt på beina mine. plutselig så beit den, jeg skvatt men lot den bite iogmed at dette var ikke smertefult. etterhvert børsta jeg den av og gikk for å finne på noe anna. dagen etter var bittet skikkelig håvent, brydde meg ikke om det, men de kommende dagene ble det bare større og større. jeg dro til legen og han sa at dette ikke var noe farlig, bare en allergisk reaksjon og at dette ville gå over snart.

flere dager gikk og siden hevelsen ikke hadde gått ned, bare blitt større så bestemte jeg meg for å kjenne litt på denne kulen da. det kjentes ut som det var masse væske inni der. jeg begynte å presse på kulen og uten å overdrive, hundrevis av små babyedderkopper strømmet ut, pappa løp rundt i rommet og trampe for å drepe de. Små, gjennomsiktige edderkopper strømmet ut fra låret mtt. De gikk over hele meg og jeg freaka skikkelig ut.

Siden den gang har jeg virkelig ikke likt edderkopper.

-edit: beklager skrivefeil, sitter på telefon.
Sist endret av Zenoxy; 13. august 2012 kl. 10:38. Grunn: skrivefeil
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av Zenoxy Vis innlegg
Hvis dere spør meg HVORFOR jeg er redd edderkopper så skal je.g komme med et veldig godt svar.

jeg var på hytta mi, var vel 14 år på den tiden. Jeg var ikke redd for edderkopper da. satt og lekte med en edderkopp, lot den gå rundt på beina mine. plutselig så beit den, jeg skvatt men lot den bite iogmed at dette var ikke smertefult. etterhvert børsta jeg den av og gikk for å finne på noe anna. dagen etter var bittet skikkelig håvent, brydde meg ikke om det, men de kommende dagene ble det bare større og større. jeg dro til legen og han sa at dette ikke var noe farlig, bare en allergisk reaksjon og at dette ville gå over snart.

flere dager gikk og siden hevelsen ikke hadde gått ned, bare blitt større så bestemte jeg meg for å kjenne litt på denne kulen da. det kjentes ut som det var masse væske inni der. jeg begynte å presse på kulen og uten å overdrive, hundrevis av små babyedderkopper strømmet ut, pappa løp rundt i rommet og trampe for å drepe de. Små, gjennomsiktige edderkopper strømmet ut fra låret mtt. De gikk over hele meg og jeg freaka skikkelig ut.

Siden den gang har jeg virkelig ikke likt edderkopper.

-edit: beklager skrivefeil, sitter på telefon.
Vis hele sitatet...
Takk, nå kan jeg faen ikke sove uten å gå på edderkopp jakt i huset.....
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Takk, nå kan jeg faen ikke sove uten å gå på edderkopp jakt i huset.....
Vis hele sitatet...
Haha, sorty. følte for å dele det.
Faen da zenoxy.. Flytter ut
Edderkopper kan leve så mye de vil så lenge de holder seg unna "komfort-zonen" min. En edderkopp på veggen i stua går helt fint, men en edderkopp under dyna i mørket går døden imot.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Gammel overtro sier forresten at å drepe en edderkopp fremkaller regn, la nå de stakkars nyttedyrene få leve, så mygga ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Samme gjelder snegler,like glad i dem og eller?
Sitat av Bemu Vis innlegg
Samme gjelder snegler,like glad i dem og eller?
Vis hele sitatet...
Hva er galt med snegler? Så lenge det er en svart snegle så er de jo ikke noe problem Er det en brun snegle derrimot, så er det bare å hoppe på den og høre et splætt mens du har et godt glis om munnen
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hva er galt med snegler? Så lenge det er en svart snegle så er de jo ikke noe problem Er det en brun snegle derrimot, så er det bare å hoppe på den og høre et splætt mens du har et godt glis om munnen
Vis hele sitatet...
Ugg.. helt til du får en fin slimtråd etter deg når du går..

Brydde meg ikke om edderkopper før jeg tokk i et jævla nett og det begynte å strømme små jæveldyr nedover fingeren min...
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
At de en gang iblant klarer å fange litt mygg og flyer er et elendig argument for å la dem leve. Myggnetting til soveromsvinduer er langt mer effektivt og man slipper å våkne til å bli antastet av svære, hårete husedderkopper under lakenet.

Det finnes forsåvidt flere gode grunner til å drepe edderkopper, uansett om de er farlige eller ikke.

1. De legger shitloads med egg. Uansett om man er redd dem eller ikke er det ikke spesielt festlig å f.eks. sitte i en hagestol og røyke sammen med venner, ane fred og ingen fare, og plutselig oppdage at hundrevis av små edderkopper nettopp har klekket og swarmer over hele stolen du sitter i.
2. De gjemmer seg i alle verdens kriker og kroker, på gardiner og håndkler, på taket rett over der du sitter og i den halvfulle colaboksen du lot stå igjen ute i 20 minutter. De kan også finne på å hoppe ned fra taket og lande på hodet ditt, på pur faen selvfølgelig.
3. Spindelvel er irriterende og ser ikke akkurat hjemmekoselig ut.
4. De er raske, stygge, legger igjen saftige flekker når de blir most og lukter ubehagelig når de tar fyr.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

Spider-lovers: dere bør oppsøke hjelp, det er noe alvorlig galt med dere.
Vis hele sitatet...
Jeg har en syk fobi mot døde insekter (av alle rare ting).

Edderkopper nommer i seg insektene her i hus og slipper at dem tørker ut og dør overalt. Min grunn til å like edderkopper. Dem av dem som fremdeles ewr i live vel og merke.