Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  135 18666
Dette jeg skal fortelle dere om nå er noe jeg har følt lenge, og som jeg lenge har mistenkt. Etterhvert
som tiden går har jeg sett fler og fler beviser for at dette er sant. Jeg har prøvd å søke rundt på nettet men finner lite forskning rundt dette - og det finnes lite materiale om det på nettet. Jeg er usikker på om dette er fordi folk rett og slett overser problemet i hverdagen, eller om folk er kjøpt og betalt for å ikke snakke om dette. Jeg er sterkt redd for at det er det første.

Så før jeg begynner å snakke om problemer vil jeg be dere være våkne, og klar for å se verden for hva den er. Og ikke for hva du er lært den skal være. For det jeg skal fortelle dere er faktisk veldig viktig og selv om dette gjelder et spesifikt tema misstenker jeg at det samme skjer i alle andre industrier.

Det jeg vil fortelle der om er oste-industrien, og hvor ond denne industrien er. På mange felter har denne industrien virkelig funnet ut hvordan lure fra oss mest mulig penger, uten at folk merker dette.

Det hele begynte for et par dager siden, jeg var en tur på butikken hvor man kunne få en gratis ostehøvel om man kjøpe ost hos dem. Med første øyekast virket det som en god dyd, og at butikken var snille og ga folk en gratis ostehøvel. Men dette er ikke sannheten, og her begynner det.

Når jeg kom hjem og skulle lage meg en skive med ost merket jeg med en gang at denne kuttet mye tykkere skiver enn det den vanlige ostehøvelen jeg hadde før gjorde. Og her ble jeg fort mistenkelig. Jeg tror osteindustrien her har betalt butikken for å dele ut akkurat denne ostehøvelen fordi dem vet at denne kuttet tykkere skiver. Dette var i et håp om at jeg skulle bruke mer ost, og dermed kjøpe mer ost av dem. Det hele var rett og slett en utspekulert tanke for å lure penger fra meg.

Jeg tenkte så videre, går det hele dypere. Jeg hadde akkurat denne gangen kjøpt en jarlsberg og la merke til at den var full hull. Noen vil kanskje si at dette er noe som skjer under prosessen mens man lager denne osten – men jeg misstenker at dette er feil. Jeg tror de har puttet disse hullene i osten med vilje for å lure mer penger fra oss.

Rent psykologisk har man et ønske om å dekke hele skiven med ost, og når det er hull i osten blir dette vanskelig – og man må bruke mer ost for å dekke hele skiven. På denne måten vil man igjen bruke opp osten enda fortere, og kjøpe mer ost. Som igjen betyr at de tar mer av våre penger.

Jeg tror ikke det hele stopper her, og jeg ber dere våkne opp og se verden for hva den er. Konspirasjonsteoriene er tydeligvis sanne – og vi kan ikke gå med på dette. Jeg er stygt redd for at disse tendensene kanskje ikke bare gjelder oste-industrien, men kanskje gjenomsyrer alt. Så det er viktig at vi er våkne.
Enda et klart og tydelig eksempel på den homoseksuelle agenda.
Stoltenberg ass...
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg vet hva du mener, og jeg har stusset veldig på det selv. Jeg har alltid likt osteskivene mine skikkelig tynne, men overalt hvor jeg går er det de forbanna ostehøvlene som tar en halv ost på hver skive.
Det skulle ikke forundre meg om det faktisk er noe i det du sier, da staten og illuminati kan gjøre ekstremt mye for å tjene penger. Folk må bare være obs på hva de faktisk kjøper, og passe på at de ikke blir rundtlurt til å bli slavene til illuminati og de onde selskapene.
Jeg er helt enig med deg! Har merket akkurat det samme i tørkepapir-industrien.
For få år siden var et tørk ca 50% større enn dagens tørk. Dette førte til at ett tørk ofte var nok til enkle oppgaver. Nå derimot, med den reduserte størrelsen, må det til minst to tørk for majoriteten av oppgaver. Dette gjør at vi bruker mye mer tørkepapir. Industrien melker oss for penger!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
med en tittel så fantastisk som "Våkn opp, se verden for hva den er!" hadde jeg forventa litt mer enn ost i tråden. Du trenger ikke bekymre deg for at andre bransjer følger etter, de er der alle sammen. Du kan derimot ofte selv velge hvilken ost og ostehøvel du kjøper. Geitost har ikke hull, mye for penga!
Sist endret av Bothrops; 26. juli 2012 kl. 18:47.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
med en tittel så fantastisk som "Våkn opp, se verden for hva den er!" hadde jeg forventa litt mer enn ost i tråden. Du trenger ikke bekymre deg for at andre bransjer følger etter, de er der alle sammen. Du kan ofte velge selv hvilken ost og ostehøvel du bruker. Geitost har ikke hull, mye for penga!
Vis hele sitatet...
VERDEN ER IKKE ANNET ENN OST!!
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Bothrops Vis innlegg
med en tittel så fantastisk som "Våkn opp, se verden for hva den er!" hadde jeg forventa litt mer enn ost i tråden. Du trenger ikke bekymre deg for at andre bransjer følger etter, de er der alle sammen. Du kan derimot ofte selv velge hvilken ost og ostehøvel du kjøper. Geitost har ikke hull, mye for penga!
Vis hele sitatet...
jeg kan kanskje velge hvilken ostehøvel jeg vil bruke om jeg er klar over dette problemet, og har sett det. Men osteindustrien sørger selvfølgelig for å dele ut gratis ostehøvler til folk slik at de blir vandt med at ostehøvler kutter så tykke skiver.

Ser gjerne for meg hvordan det blir med barnefamilier, hvor barnene allerede i tidlig alder blir indoktrinert med at osteskivene skal være så tykk. Og når de vokser opp så er det kun dette de vet om - kun fordi foreldrene ble lurt av industrien til å ta i bruk disse nye typene ostehøvler.
Sist endret av etse; 26. juli 2012 kl. 18:54.
Når det gjelder hull i jarlsberg så regner jeg med at du ser hvordan denne teorien faller gjennom ved at man betaler per kg for ost? Tror ikke det er så mye vekt i de luftrommene
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Dere må ho forstå at det er jævla dyrt å dra til månen hver gang man vil ha mer ost da.
Anbefaler alle å se denne filmen her. Den dekker mange emner og passer veldig bra til tittelen på tråden, Våkn opp, se verden for hva den er!

http://www.youtube.com/watch?v=b0u8cTCYLSw

Den er ganske lang og det er mye filmen tar opp så se den med et åpent sinn og vær kritisk på samme tid.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av dvs Vis innlegg
Når det gjelder hull i jarlsberg så regner jeg med at du ser hvordan denne teorien faller gjennom ved at man betaler per kg for ost? Tror ikke det er så mye vekt i de luftrommene
Vis hele sitatet...
tror ikke poenget kom godt frem her, selv om du kjøpet 1 kilo ost vil netto gram ost per skive bli høyere. la oss si jeg kutter 2 skiver med ost på skiven min vanligvis. Men nå har jeg en ost med hull i, og 2 skiver med ost vil plutselig ikke dekke hele skiven - men siden hullene er store kutter jeg en ekstra skive med ost for å dekke disse hullene. Denne skiven i seg selv vil nok i snitt alltid være mer ost enn det jeg mistet i hullene som var der.

Selvfølgelig kunne jeg f.eks. bare kuttet en halv skive ost i tillegg (i stede for en hel), så ville jeg løst problemet. Men om man ikke var klar over problemet, så ville man ikke gjort det. Og jeg tror faktisk ikke folk flest er klar over dette - og dermed ender opp med å bruke mer ost per skive.
Sist endret av etse; 26. juli 2012 kl. 19:01.
High Magus
10100's Avatar
Sitat av dvs Vis innlegg
Når det gjelder hull i jarlsberg så regner jeg med at du ser hvordan denne teorien faller gjennom ved at man betaler per kg for ost? Tror ikke det er så mye vekt i de luftrommene
Vis hele sitatet...
Tror ikke det var det han mente, men heller det at man føler at man må legge på f.eks 3 skiver i stede for 2 fordi det blir så mange hull.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Det starter med osten, så vil de begynne med mindre fyll på grandiosan til samme prisen, mer bein i fisken, mindre cola i colaen osvosv, vi må våkne opp før vi blir lurt trill rundt alle sammen! Folket må gjøe motstand mot disse sosiopatiske opportunister!
Det er aldri like mange pølser i en pakke pølser som det er pølsebrød, så man ender opp med å kjøpe mer pølsebrød eller pølser enn man strengt tatt trenger.

Også dette med at lyspærene og elektriske artikler er designet for å vare kortere og kortere. Jeg tror dette kan gjelde matvarer også. At de blir designet til å gå ut på dato kjappere...

I gamle dager gikk ting nesten aldri ut på dato... og hvis det gjorde det så var det fremdeles spisbart. Just saying.
Sitat av Chikara Vis innlegg

Også dette med at lyspærene og elektriske artikler er designet for å vare kortere og kortere. Jeg tror dette kan gjelde matvarer også. At de blir designet til å gå ut på dato kjappere...
Vis hele sitatet...
Godt poeng!
Til og med Wikipedia innrømmer at det finnes en lyspære som har brent i over 110 år, det er jo åpenbart at NWO har fått lyspæreprodusentene til å lage dårligere lyspærer for å stimulere økonomien!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Centennial_Light
Det neste som skjer kan være at butikksjefer får beskjed fra brødprodusentene om å fikse større mellomrom på bladene på brødskjærerne inne på butikkene..
Sist endret av Deximus; 26. juli 2012 kl. 19:15. Grunn: skrivefeil!
"Jo flere av de feite, grådige kapitalistene,de egenrådige, maktkåte
(imperialistene?), som kommer til, og suger alt liv fra verden,
som vampyrer på randen av sultedød drikker blod fra sine offre,
dess nærmere kommer vi steget utpå kanten, avgrunnen som til syvende
og sist vil fortære alt.

Dette vet grådighetens apostler, derfor er verden som den er idag,
politikere, statsledere og industrialistene som idag rølper og styrer
det meste med en jernhånd av psykologisk terror og frykt
ved hjelp av verdens media imperium,
viss filter de jo selvfølgelig har total, umoralsk kontroll over.
De VET, at det er nå eller aldri, hver mann for seg selv, ta mens det enda
er noe igjen å ta, ta mens det enda er tid, ta mens de enda har hodet
godt plantet dypt i havresekken.

Disse skal lukes som det ugress de virkelig er,
og sakte kveles av sin egen avskyelige grådighet.
Jorden lider,sjelene sulter og skogene brenner,
upåktet for det blinde samfunn,
så alt for oppslukt i egen konsumering, i ferd med å sluke seg selv.
Blinde,uvitende, fornøyde Hedonister.
Våkne, se, verden smuldrer for dine øyne,
du, intetanende sovende menneske."

-B.C. 2009
Sist endret av Eyeamare; 26. juli 2012 kl. 19:18.
Velkommen til den kapitalistiske verden.
Flere eksempler jeg antar kun er salgstriks for å tjene mer: Nugattti Air, Stratos med luft, Luftigere majones.
Kjøttindustrien sprøyter vann inn i skinkepålegg til en viss tillatt % for å øke vekten pr. volum.
Hva er neste? "Nyhet, nå fyldig biff med masse luft"
Tips, butikker er pålagt å oppgi pris pr.gram/liter/meter osv.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Det neste som skjer kan være at butikksjefer får beskjed fra brødprodusentene om å fikse større mellomrom på bladene på brødskjærerne inne på butikkene..
Vis hele sitatet...
Latt merke til alle skalkene som ligger igjen ved brødmaskinene? Det er allerede igang.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hvorfor er skinka rund? Jo, det er jo for at vi skal ta på flere skiver skinke for å dekke hele brødskiva.
Heldigvis har min søte mor et arvestykke av en ostehøvel. Den kutter de tynneste osteskiver og den skal jeg knabbe til meg når jeg flytter.
Jeg vet et konkret eksempel på det samme.
Denofa-lilleborg hadde for mange år siden fått Norges befolkning til å gå over til flytende oppvasksåpe nemlig salo.
Den gamle metoden med å piske opp såpe fra et såpestykke var helt glemt og deres eneste konkurrent Sunlight var så liten at det nesten ikke betød noe.
Denofa-lilleborg holdt et møte om hva de skulle gjøre for å selge mer Salo. Skulle de knuse Sunlight? kunne de finne flere bruksområder?

De endte med å lage større hull i spruteflasken.

Egentlig veldig genialt, brukerne har jo vent seg til sin måte å trykke så når hullet ble større, økte også bruken.
Jeg ler litt når Salo i dag markedsføres med "et trykk er nok"
Sorry for dobbelspost:-(
Sist endret av bajjaz; 26. juli 2012 kl. 19:31.
Ostesalg går på kilospris, så disse hullene har jo ingen innvirkning på hva du betaler for osten.
De selger jo ost i forhold til vekt. Så om det er hull i det spiller ingen rolle, den må veie det den skal i forhold til pris. Da blir bare volumet større i såfall.

Og jeg skulle gjerne ønske jeg hadde en ostehøvel som lagde tykkere skiver, ingenting er som å bite igjennom en skikkelig tykk skive ost, med masse skinke under, og brelett oliven smør. Bruker sjelden det smøret dog. Men godt er det.

Så selv om jeg liker at folk tenker ut sånne ting som du gjør TS, så må jeg si meg uenig med mye av teoriene dine.
Sist endret av Taurean; 26. juli 2012 kl. 19:33.
Sitat av Deximus Vis innlegg
Det neste som skjer kan være at butikksjefer får beskjed fra brødprodusentene om å fikse større mellomrom på bladene på brødskjærerne inne på butikkene..
Vis hele sitatet...
Her vil påleggindustrien gå til krig. Tykkere brødskiver = mindre pålegg da du blir mer mett per skive. Dette blir ikke pent!!

Men ja, jeg er helt enig med deg angående det å se verden som den er.
Det er helt klart mye løgn og dritt i samfunnet som kan gjennomskues, og det er mye jeg ikke stoler på. Problemet er at man ikke vet hva man kan stole på.

Det som provoserer meg mer enn industrien selv er folk som ikke tenker. Saueflokken som gjør som alle andre og tenker som alle andre. Sånne folk som det er umulig å diskutere med fordi "sånn er det bare fordi det leste jeg et sted". Hva med å se bort i fra det man har lest, og tenke litt selv? Du vet jo i bunn og grunn ikke sikkert om det du har lest faktisk er sant..
Sitat av Chikara Vis innlegg
Det er aldri like mange pølser i en pakke pølser som det er pølsebrød, så man ender opp med å kjøpe mer pølsebrød eller pølser enn man strengt tatt trenger.

Også dette med at lyspærene og elektriske artikler er designet for å vare kortere og kortere. Jeg tror dette kan gjelde matvarer også. At de blir designet til å gå ut på dato kjappere...

I gamle dager gikk ting nesten aldri ut på dato... og hvis det gjorde det så var det fremdeles spisbart. Just saying.
Vis hele sitatet...

Mat industrien, er nok mer motsatt, om å gjøre å forlenge dato lengst mulig,
tilsetningsstoffer for å øke holdbarheten. Mat som må kastes pga. utgått
dato er tap kontra selge den.
Hørt om grønne epler som kan ligge i x dager,
og fortsatt være "shiny fresh"
Ang. elektriske artikler, Dell printere, husker jeg rett, lå/ligger inne med programvare som er
tidsinnstilt til å kuke den til etter x år.
Jeg dro litt på smilebåndet her. .Det er veldig avansert tankegang du kjører her. Hvem vil ikke tjene penger? Tenk på de som eide det ostefirmaet som kanskje har gått fra generasjon til generasjon. For at de skal ha ett levebrød så må de selge ost. Greit nok, de har kanskje vært litt kjipe med å gi deg en ostehøvel med 2-3 mm bredere kutt. Men hva har det egentlig å si?

Når du snakker om Jarlsberg så foretrekker jeg faktisk de skivene med hull i rent psykologisk og ser ikke noe problem med det, er litt stas synes jeg. Og vist verden var sånn.. Da ville det vell ikke vært så mye å velge imellom s.feks. alt fra First price oster, ferdig-skivet etc. alt fra en pris ramme på 20-150kroner for en ost? Vi velger selv hva man vil kjøpe.

Får man noe gratis kan man selv velge å ta den til bruk eller ei, det er mitt syn på det.

Buddapower: Det finnes runde, firkantede egentlig alt etter hva man selv vil ha av skinker etc. Vil man være sikker på at en skinkeskive dekker hele brødskiven så får du kjøpe deg en stor 5 kilos skinke å kutten opp hjemme, da dekker nok en skive en brødskive.
Sist endret av Valadar; 26. juli 2012 kl. 19:40.
Folka vil selge mer ost. Trenger ikke være mer komplisert enn det.
Bra jeg ikke spiser ost da.
Har ingen tenkt på at det kanskje er omvendt? Kanskje Jarlsberg tenker som så at hvis folk flest bruker 2 osteskiver på brødskiven sin, så vil de, ved å ha luftlommer i osten, få fler skiver med ost på én kilo ost. Sammenlignet med én kilo ost uten hull.

Dermed prøver jarlsberg å veie opp for at ostehøvelprodusenten har laget en høvel som kutter tykkere skiver.
Hva med potetgull posene? er det virkelig nødvendig med 60 % luft det får bare posen til og bli større. Tror ikke det gjør stort annet!!!!?
Tja, du kan jo regne ut hvor mange kalorier du sparer på dette, i alle fall.


Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Tja, du kan jo regne ut hvor mange kalorier du sparer på dette, i alle fall.


Vis hele sitatet...
Mener du potetgullposene? Isåfall kunne de ha laget mindre poser istedenfor å fylle de nåværende 60% tomrommene.
Sist endret av KultNick; 26. juli 2012 kl. 20:26.
Tykke osteskiver er best!
Det var bare en spydig bemerkning.
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Hva med potetgull posene? er det virkelig nødvendig med 60 % luft det får bare posen til og bli større. Tror ikke det gjør stort annet!!!!?
Vis hele sitatet...
For å unngå at allt potetgullet blir knust under transport.
Våkn opp åpne øynene å se at firma som lever av å selge produktene sine prøver å tjene penger?
Tenker på det samme hver gang jeg skal kjøpe meg en pose med luft! Hver eneste pose jeg kjøper inneholder faktisk litt fremmedelementer, f.eks. potetgull, på bunnen av posen. De snyter meg for luft!
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Våkn opp åpne øynene å se at firma som lever av å selge produktene sine prøver å tjene penger?
Vis hele sitatet...
jeg liker hvordan du, og veldig mange andre her i tråden bommet helt på hva poenget er Men også godt å se at veldig mange tok poenget.

Men nå ødela jeg vel egentlig hele opplegget med å si dette? -.-
*insert tittel her*
Troll tråd? O.o
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Troll tråd? O.o
Vis hele sitatet...
Troll er heller ikke poenget, men var redd mange ville tro det var det - heter heller mer satirisk. Se den i lys av alle konspirasjonsteoritrådene som kommer inn her med gjevne mellomrom.
smil da vel!
PunkBear's Avatar
jeg liker ikke ost :/
Har faktisk sett en dokumentar som kan passe her, the light bulb conspiracy
Den er absolutt verd å se.
Sitat av Stinson Vis innlegg
Ostesalg går på kilospris, så disse hullene har jo ingen innvirkning på hva du betaler for osten.
Vis hele sitatet...
Sitat av Taurean Vis innlegg
De selger jo ost i forhold til vekt. Så om det er hull i det spiller ingen rolle, den må veie det den skal i forhold til pris. Da blir bare volumet større i såfall.
Vis hele sitatet...
hvis dere ikke fikk det med dere, så var det ikke det som var poenget.
Penget var att du ikke tar en 1x1cm sirkel med ost og dekker ett og ett hull. Så da tar du en hel skive og bruker heller mer ost.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Bra jeg ikke spiser ost da.
Vis hele sitatet...
Folk reagerer med vantro når jeg forteller at jeg ikke liker hverken sjokolade eller kaker.. men hvem i all verden liker ikke ost? 0o
På tide og våkne nå, TS.
Det er da vell ingenting nytt med at folk er grådige og vil tjene mest mulig penger!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det går enda dypere en dette! Jeg har tatt utdanning på Norges Nasjonale Høyskole for Osteologi.

Der lærte jeg at hullene er resultatet av en komplisert biologisk modningsprosess.
Melkesyrebakterier blir tilsatt for å lage ost, disse bakteriene lager karbondioksid som skaper disse hullene.

Såkalte oste-eksperter vil fortelle deg at dette er det som faktisk gjør osten god, og at denne modningsprosessen er det som gir osten den gode smaken den har, og at disse hullene er en naturlig del av prosessen.

Dette er selvsagt ren løgn. Om du fullfører 6 år på skolen nevnt ovenfor, kommer du inn i en slags hemmelig sekt der man lærer hemmelighetene bak osten. Disse hullene er bevisst skapt for å lure hele verdensbefolkningen. Det er en eldgammel løgn som har blitt forsterket av eliter verden over gjennom årene.

Jeg har sagt for mye. DE KOMMER.
Sist endret av lex123; 26. juli 2012 kl. 21:32.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Stoltenberg ass...
Vis hele sitatet...
utdyp.. 10tegn