Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4974
AVG finner denne som en desinfeksjon på dataen - kjenner dere denne filen, bør den slettes eller ødelegger jeg da en driver for programmer på pc'en?
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
AVG finner virus i ALT. Ergo, ikke stol på AVG, installer heller Avast. Og kjør så en scan med den.
Sist endret av Sexarz; 17. juli 2012 kl. 21:51.
Kjør den i Sandboxie eller i en VM for å være sikker.
AutoKMS.exe er office crack, den er ikke farlig såsamt du har lagt den inn selv.
Sitat av Spirella Vis innlegg
AVG finner denne som en desinfeksjon på dataen - kjenner dere denne filen, bør den slettes eller ødelegger jeg da en driver for programmer på pc'en?
Vis hele sitatet...
Den er 100% helt UFALRIG.
Bare deaktiver avg midlertidig og kjør cracken.

Har brukt det selv, helt ufarlig!
Sitat av Sexarz Vis innlegg
AVG finner virus i ALT. Ergo, ikke stol på AVG, installer heller Avast. Og kjør så en scan med den.
Vis hele sitatet...
Avast nei?! Microsoft Security Essentials som duger.
Sitat av dtphu0411 Vis innlegg
Den er 100% helt UFALRIG.
Bare deaktiver avg midlertidig og kjør cracken.

Har brukt det selv, helt ufarlig!
Vis hele sitatet...
Den er ikke nødvendigvis 100% ufarlig, .exe filer kan bli infisert og derfor være "farlig". Sannsynligheten er nok liten med tanke på at jeg regner med at han har cracket office, men det er mulig.
Sist endret av DataGompen; 18. juli 2012 kl. 01:41.
Happy Buddha
Det burde gå greit, om du er i tvil kan du laste ned Malwarebyte's Anit Malware. Du kan laste ned gratis-versjonen om du trykker på "Download" istedet for "Buy now".
Bare last ned Comodo(antivirus).
Lastet den ned etter å ha lastet ned en haug med torrenter etc. kjørte en quick-scan, fant omtrent 40 virus (aner ikke hvordan jeg ikke la merke til det).

Brukte Avast før og den ga aldri noen advarsel eller noe sånt.
Comodo is the way to go!
bitch please, norton antivirus er det beste! deaktiver, kjør crack og installer, aktiver igjen. problemo solved
Etter et raskt søk på google, noe du bør praktisere, fant jeg fort ut at dette var en ufarlig MS Office crack.
Ingen grunn til å bytte antivirus etter at det flaggget piratvare som en potensiell trussel. (Microsoft Security Essentials > AVG)
Sist endret av Prognisse; 18. juli 2012 kl. 04:56.
Sitat av ssindreb Vis innlegg
bitch please, norton antivirus er det beste! deaktiver, kjør crack og installer, aktiver igjen. problemo solved
Vis hele sitatet...
tispe vennligst, norton antivirus funker ikke til noe som helst. det eneste den gjør er å ikke finne noen virus som gjør at du må reinnstalere Windows.(skjedde med som førte til at jeg reinnstalerte Windows, og innstalerte Microsoft Security Essentials.)
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av ssindreb Vis innlegg
bitch please, norton antivirus er det beste! deaktiver, kjør crack og installer, aktiver igjen. problemo solved
Vis hele sitatet...
Feilinformasjon så det synger.
Norton Antivirus var ledende i tiden _før_ 2002 en gang.
Etter det ble det laggy, ressurskrevende crap som detekterer hundre false positives i minuttet, og lar trojanere og annet skrot glatt slippe forbi.
Du vil ikke finne en eneste seriøs aktør i bransjen som anbefaler Norton Antivirus.
Sitat av ssindreb Vis innlegg
bitch please, norton antivirus er det beste! deaktiver, kjør crack og installer, aktiver igjen. problemo solved
Vis hele sitatet...
Å gud, å gud. Er det mulig?
Norton er noe alle bør holde seg unna. Hadde ikke brukt det om jeg så hadde fått det gratis.

Eneste Norton gjør er å gjøre pc'en din treg pga at den bruker alt for mye ressurser. Dessuten så finner den ikke det den skal finne av virus!
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Å gud, å gud. Er det mulig?
Norton er noe alle bør holde seg unna. Hadde ikke brukt det om jeg så hadde fått det gratis.

Eneste Norton gjør er å gjøre pc'en din treg pga at den bruker alt for mye ressurser. Dessuten så finner den ikke det den skal finne av virus!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde det før, og det eneste den fant i løpet av 5 +/- år var tracking cookies.
Sitat av dtphu0411 Vis innlegg
Den er 100% helt UFALRIG.
Bare deaktiver avg midlertidig og kjør cracken.

Har brukt det selv, helt ufarlig!
Vis hele sitatet...

Du har ingen forutsetning for å si at denne er "100% ufarlig" med mindre du faktisk har scanna/kjørt den filen han har funnet på maskinen sin.
100% of reviewed files are marked as Safe.
Latest new variant of the file with name "autokms.exe" was discovered 21 days ago. Our database contains 4 variants of the file "autokms.exe" with final rating Safe and 19 variants with final rating Threat. Final ratings are based on file reviews, discovered date, users occurence and antivirus scan results.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://systemexplorer.net/db/autokms.exe.html
Skjønner at det er flere som ikke har prøvd Norton fra 2011 eller 2012 her ja. Er vel faktisk ett av de AV'ene på markedet som bruker minst ressurser for tiden. Fordelen med MSE er at den er gratis så lenge man har Win Vista eller Win 7.


Mvh Faller
Sitat av Faller Vis innlegg
Skjønner at det er flere som ikke har prøvd Norton fra 2011 eller 2012 her ja. Er vel faktisk ett av de AV'ene på markedet som bruker minst ressurser for tiden. Fordelen med MSE er at den er gratis så lenge man har Win Vista eller Win 7.


Mvh Faller
Vis hele sitatet...
Bitch Please, jeg brukte Norton Antivirus i hele 2011. Dette gjorde tilslutt jeg måtte reinnstalere Windows.
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Er ganske off topic, men er det noen som kan gi ett godt svar på hvorfor cracks som i utgangspunktet er regnet som trygge får antivirusprogrammene til å lyse opp som juletrær?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Bitch Please, jeg brukte Norton Antivirus i hele 2011. Dette gjorde tilslutt jeg måtte reinnstalere Windows.
Vis hele sitatet...
Antar at dette er fordi 99.7% av alle feil med Windows SW er mellom tastaturet og stolen.
Så tror ikke dette har noe med Norton å gjøre ene og alene.

Norton er ikke akkurat det beste AV'en som er ute, men den er ikke så grusom som alle skal den til heller. Den eter litt ressurser, og er meget aggresiv på alt, inkludert det som er virus, til bilder og Mp3 filer...
Det fungerer helt OK.
Holder meg til MS sin egen inntil videre, hjelper ikke med antivirus så lenge brukeren er ødelagt hodet, og ikke aner hva nettvett er.

Ontopic:

Har selv opplevd 3 forskjellelige varianter av den cracken, og alle virker hittil til å være trygge.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er faktisk svært få AV-programmer som klarer å fungere så dårlig som Norton. LATTERLIGE mengder system-bloat er bare saltet i det gapende, ubrukelige såret.

Nettvett er viktig, for all del, men jo færre som bruker Norton, jo bedre. Uansett grunn.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Antar at dette er fordi 99.7% av alle feil med Windows SW er mellom tastaturet og stolen.
Så tror ikke dette har noe med Norton å gjøre ene og alene.

Norton er ikke akkurat det beste AV'en som er ute, men den er ikke så grusom som alle skal den til heller. Den eter litt ressurser, og er meget aggresiv på alt, inkludert det som er virus, til bilder og Mp3 filer...
Det fungerer helt OK.
Holder meg til MS sin egen inntil videre, hjelper ikke med antivirus så lenge brukeren er ødelagt hodet, og ikke aner hva nettvett er.

Ontopic:

Har selv opplevd 3 forskjellelige varianter av den cracken, og alle virker hittil til å være trygge.
Vis hele sitatet...
Brukte Norton på den forrige PC-en min, fordi jeg fikk det ganske billig med selve PC-en, men Norton var bare et rent helvete.
Norton gjorde blant annet:
-Ga plutselig advarsel om masse bullshit selvom jeg hadde deaktivert det.
-Anklagde Steam-spill for å være virus.
-Varslet om at PC-en min hadde høyt prosessorbruk. Alt bullshittet den kom opp med bidro sikkert til 70% av prosessorbruken.

Fikk heller ikke avinstallert faenskapet, til tross for utallige forsøk. Ga til slutt opp og reinstallerte windows.

Siden det har jeg ikke brukt antivirus. 5 år har gått og jeg har enda ikke mistet noen spillkontoer, bankkontoer eller annet. Tror det er som du sier; så lenge man vet hva man laster ned og ikke laster ned "RuneScape_Gold_Generator_2012.exe" fra videoer man ser på YouTube, bør man være greit sikret mot virus.
Den er helt ufarlig! Slutt å skremme fyren!
De fleste cracker blir sett på som virus bare!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av DataGompen Vis innlegg
Den er ikke nødvendigvis 100% ufarlig, .exe filer kan bli infisert og derfor være "farlig". Sannsynligheten er nok liten med tanke på at jeg regner med at han har cracket office, men det er mulig.
Vis hele sitatet...
Det som er med cracker er at cracken er programmert til å gjøre noe med et annet program enn det det programmet som er cracket skal gjøre.

Derfor oppfatter antivirusprogrammer disse filene som trusler, fordi de ikke "oppfører" seg som de skal. Det er som når svigermor syns svigersønn bruker for lite penger på datra si, og prøver å få han til å bruke mer, til tross for at dem begge har blitt enige om å spare til huslån eller noe En falsk positiv, altså.
Jaja, vi som sitter med Linux trenger ikke å bry oss om antivirus-programmer ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av 23732 Vis innlegg
Jaja, vi som sitter med Linux trenger ikke å bry oss om antivirus-programmer ;-)
Vis hele sitatet...
Med mindre man kjører DVL ;P
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Med mindre man kjører DVL ;P
Vis hele sitatet...
:-P Men fin måte å lære opp folk om hvordan å tette sikkerhetshull.