Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 7023
Jeg har ca 50 kilo KNO3 stående hjemme.
Etter det jeg har skjønt er det flere her inne som har problemer med å få tak i.
50 kilo er mer en det jeg trenger så jeg vil gjerne selge noe av dette.
Ta kontakt!

Eivind
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hvor rent er det?
Er det krista-k?
Litt mer info om pris?
Jeg har rundt 30-40kg selv så er nok ikke så veldig interisert, men hadde vært greit med mer info.
Kunne høres ut til å være 2 sekker krista-k ja
Jeg bor på Sandnes, bor du i nærområdet kjøper jeg gjerne noen kilogram.
Trådstarter
40 3
Jeg bor i Asker, men jeg kan vel sende til deg i posten.
Hvor mye selger du KNO3-en for? Kg's pris
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg selger 1 kg KNO3 for 500kr..det er billig det :lol:
bor i bærum og er intresert! hvor mye pr kg?
Trådstarter
40 3
Jeg hadde tenkt meg 50kr/kilo.
Og selvflølgelig rabatt hvis det er mye
Det er ikke myei det hele tatt(for oss som ikke har tilgang til Krista-k). Tenker jeg kjøper litt av deg senere om du sender KNO3-en forsvarlig
Trådstarter
40 3
Jeg selger det så billig nå som jeg har så mye, men prisen vil nok stige når jeg har lite igjen :wink:
svar på meldinga mi Eivind ^^ er veeeldig interesert til den prisen
Trådstarter
40 3
Poenget mitt er at jeg trenger noen kroner, og 50 kr er ikke så mye hvis man ikke klarer å få tak i Krista-K.
Noen folk her er jo så nesten desperate at de ville kjøpt på apoteket! :wink:
La nå gutten få selge til hva pris han vil! Så kan folk bestemme selv om de vil kjøpe fra han.
Prisene hans er da tross alt 20 ganger billigere en apoteket! :lol:
jeg ønsker å kjøpe 2 kilo av deg, bor i bærum, vi kan sette opp en avtale
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
En riktig pris er hva markedet er villig til å betale, og det ser absolutt ut som (deler av) markedet er villig til å betale 50 kr/kg for KNO3.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ettersom Eivind ikke svarer på meldingene jeg har sendt han bortimot 5 ganger hvor jeg har klaget og sagt at jeg vil ha pengene tilbake, poster jeg denne posten slik at alle får vite hva eivind faktisk holder på med.

Sitat av eivind Vis innlegg
Poenget mitt er at jeg trenger noen kroner, og 50 kr er ikke så mye hvis man ikke klarer å få tak i Krista-K.
Noen folk her er jo så nesten desperate at de ville kjøpt på apoteket! :wink:
Vis hele sitatet...
Delvis posetivt og negativt- altså dyrt, men kjapt
Okei, da kan vi først begynne med å si at jeg endelig har fått bestillingen min på 10 kilo fra Eivind, noe som tok omtrent 4 dager etter at Eivind sa at han hadde sendt det. Utifra det Eivind sier i denne posten er dette kno3-et vanlig krista-k, noe som egentlig er meget ren. Pakken jeg fikk kostet meg 500 kr, og som Evind sa tidligere i denne tråden , "50kr kiloet, og selvfølgelig rabbat om det er mye". Jeg fikk derimot ikke rabbbat på denne bestillingen, selv om jeg spurte om å få det billigere. Greit nok, det er ikke så surt, 500 kr er greit, siden jeg delte betalingen med en venn. Likevel syntes jeg dette er dyr pris, men igjen, prisen er hva markedet er villig til å betale, som tidligere sagt i denne tråden. Da vi kom hjem åpnet vi pakken som lå i en pappeske.

Nedsig:

Der lå "krista k-en" innpakket i en svart bossek, som igjen var pakket inn i en spar pose. Denne spar posen var altså åpen, dvs. den var ikke forseglet slik at kno3-et ikke skulle renne ut i den svarte bossekken, som deretter kunne renne ut i pappesken... Da jeg åpnet sparposen og målte opp 5 kilo til vennen min, ble jeg mer og mer skuffet for hvert sekund jeg så på dette... - såkalte "krista k"-et. Hele greien minnet meg om noe DRIT jeg en gang kjøpte da jeg var MYE mindre, altså kalksalpeter, som altså ikke funker til noe annet enn å kalke plenen. Kno3-et i denne spar posen var altså fettete, oljete, og var i form av store granuler. Mye av kno3-et hadde samlet seg til steinharde svære klumper, på størrelse med knytteneven min. Dette selvfølgelig, på grunn av dårlig forsegling fra oksygen. Ettersom jeg ble mer og mer fortvilt da jeg målte opp, fant jeg mer og mer diverse avfallstoffer i kno3-et. Med avfallsstoffer tenker jeg på ting som; jord, sand, steiner fra små til 0,2cm i diameter til større steiner på opptil 3cm i diameter, gress, strå og mye annet dritt og lort. Det var altså ikke bare litt av disse avfallsstoffene i kno3-et, men sekken/posen var fylt opp med det.

Enda mer nedsig:
Ettersom de 5 kiloene var målt opp, måtte vi selfølgelig teste det til noe, for å forsikre oss om at det ikke var noe shitty crap som ikke funket til noe. Da tok vi å laget knsu, med MØLLET sukker. Selvfølgelig møllet vi kno3-et og, da dette var i form av granuler. Det var bare tilfeldig at jeg hadde noe møllet sukker liggende, da jeg en gang skulle teste hvordan møllen min fungerte. Denne 50/50 blandingen ble altså ikke smeltet, men bare møllet sammen. Deretter tok jeg noe kno3 jeg hadde liggende fra før av og blandet det med lik mengde sukker(møllet her og), bare at dette var kjøpt fra et annet sted, og var ikke skittent, oljete, fettete og så ikke helt crappy ut. Det kno3-et jeg hadde fra før var forresten ca. 97,8% renhet i. Disse to forskjellige eksemplarene ble bragt ut for å sjekke forskjellen på krista-k jeg hadde fra før av, og krista-k jeg kjøpte fra Eivind. Først satt jeg fyr på blandingen med tørt krista-k(det jeg hadde fra før av) og sukker, noe som brant utmerket bra og avga lite avfallstoffer. Deretter var det Evinds krista-k +sukker. Dette ville ikke antenne med ligther, så jeg hentet en lunte. Neida, ikke nå heller, blandingen bare kvitret og knitret litt. Deretter tenkte jeg, jaha, kansje propanbrenner gjør susen. Etter å ha glødet opp hele blandingen med propanbrenner, uten noe tegn til antenning, sukket jeg sterkt, og innså det hele. Jeg har blitt scammet.

Det verste, å innse det hele
Altså, det Evind kaller krista-k er ikke i nærheten av brukbart, og brenner dårligere enn noe av de verste tingene jeg har sett før som så og si kan brenne. Etter det jeg antar vil jeg tro at dette er dårlig kalksalpeter, og fåes på så og si hvilken som helst gartneri, til billig billig penge, og selges til hvemsomhelst.

Altså, min konklusjon på dette magiske "kno3-et" vil altså være følgende:"Man skulle trodd du har kjøpt deg kalksalpeter, deretter kalket plenen din, for så å ha ombestemt deg og plukket opp alt kalksalpeteret, for så å selge det til andre, sammen med mye annet shit som kom med når du plukket det opp igjen fra plenen din".

Jeg sier ikke at dere ikke burde bestille fra evind, men informerer bare om min erfaring med dette. Jeg er selvfølgelig ytterst skuffet, og meget lei for å ha kastet vekk 250kr på noe drit som alle kan kjøpe 10-ganger billigere.

Jeg kan om noen vil, poste bilder av dette "vidunderlige brae kno3-et" ublandet, blandet med kull og svovel, blandet med sukker, melis og smeltet med sukker/melis.

Nå er siste håp KUN rekrystalisering, ellers så har jeg en stygg plen i nærheten som trenger gjødsling
Vel, nå har jeg i tillegg prøvd å rekrystallisere dette, men det funker heller ikke... Blandingen vil ikke fryse etter den har blitt kokt.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Dette synes jeg er litt dumt / slemt gjort av Eivind.
For det første så skulle han ha sakt at det var kalksalpeter og ikke KNO3 i den første posten.
Han skriver også i post nr. 12 så sier han jo at 50kr ikke er mye for de som ikke greier å få tak i Krista-K og det sier jo seg selv at han sier at han har Krista-K (noe som han da ikke selger).
Eivind: du sier også at ” Noen folk her er jo så nesten desperate at de ville kjøpt på apoteket!”
Og når du først har gjort en feil/tabbe synes jeg det er rent idiotisk å ikke svare på meldingen som B0mb3rm4n sender deg.
Har du navnet til Eivind (sto vell på pakningen) så kan du jo skaffe telefonnummeret hans, og ringe han og legge fram saken på en fin måte så vil dere forhåpentlig vis bli enig om noe.

Noen andre som kjøpte fra Eivind? Fikk dere også dritt i posten som Eivind mente var KNO3?

Ps. Selv ville jeg spurt han om hvor mange prosent KNO3 det var i stuffet hans osv.. før jeg kjøpte noe av han.
Håper du enten får ordentlig KNO3 eller pengene tilbake.

Nå var jo også Eivind senest innlogget i går klokka 19!
Det var en dyr kalksalpeter du, om det i det hele tatt er kalksalpeter
Litt sur den der, men slik er det å bestille ting av folk man ikke kjenner.
Og visste ikke at KNO3 var så hygroskopisk at det klumpet seg på den måten?
Det kan jo tyde på at gjødselen inneholder andre stoffer...
Nei, nå er det litt press på Eivind her.
Jeg har selv blitt hacket en gang, og da sporet jeg opp IP-en hans og fant telefon-nummer og e-post. Spammet noe sykt og la ut navn og visse andre ting offentlig på nettet
Jeg ringte nettopp en Eivind *****, men han påstod at han ikke viste hva noe av dette var for noe... Eivind sier i post nr.4 at han bor i asker, og på hans navn får jeg opp ca. 5 resultater, alle med matchende fornavn og etternavn... MEN det var kun èt navn som befant seg i asker. Personen jeg snakket med var en ungdom, og påstod at han ikke viste hva verken warispeace var, eller hva krista-k var... Jeg har mine tvil egentlig, for det var flere ganger denne Evind personen stoppet opp og tok litt tid for å svare. Han begynte også å klage på at han ikke hørte meg så godt, og at han hadde lite batteri og at han måtte ringe meg opp senere... bla bla bla
Uansett, for alt jeg vet kan jeg ha ringt feil eivind. Ettersom det var flere treff på gulesider.no
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Crew har sikkert IP. til "Eivind". Og B0mb3rm4n, ikke gjør noe mer med "stoffet" du fikk av han. Hvis du får snakket med han, så kan du bare sende det tilbake og kreve pengene tilbake.

"Eivind" er en slemming
Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Jeg ringte nettopp en Eivind *****, men han påstod at han ikke viste hva noe av dette var for noe... Eivind sier i post nr.4 at han bor i asker, og på hans navn får jeg opp ca. 5 resultater, alle med matchende fornavn og etternavn... MEN det var kun èt navn som befant seg i asker. Personen jeg snakket med var en ungdom, og påstod at han ikke viste hva verken warispeace var, eller hva krista-k var... Jeg har mine tvil egentlig, for det var flere ganger denne Evind personen stoppet opp og tok litt tid for å svare. Han begynte også å klage på at han ikke hørte meg så godt, og at han hadde lite batteri og at han måtte ringe meg opp senere... bla bla bla
Uansett, for alt jeg vet kan jeg ha ringt feil eivind. Ettersom det var flere treff på gulesider.no
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du has på etternavnet? Profilen inneholder så godt som ingen informasjon. Jeg er også spent på å høre andres erfaringer med dette, samt eivinds egen forklaring (kom igjen gutt, du sitter bak dataskjermen, vis litt baller).

Min gjetning er én av tre følgende alternativer:

1: Han trodde det var KNO3, når det i realiteten var Ca(NO3) han drev og dealet.

2: Han var ikke klar over at KNO3 er hygroskopisk, og har derfor oppbevart det feil med påfølgende ræva produkt.

3: Han var klar over at det var Ca(NO3)/hygroskopisk/beggedeler og hadde ikke bruk for det, og var derfor drittsekk og solgte det ukritisk videre.
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Crew har sikkert IP. til "Eivind". Og B0mb3rm4n, ikke gjør noe mer med "stoffet" du fikk av han. Hvis du får snakket med han, så kan du bare sende det tilbake og kreve pengene tilbake.

Eivind er en slemming
Vis hele sitatet...
Poenget er at han ikke har skrevet avsenderadresse på pakken, så jeg kan ikke sende det tilbake da det finnes flere eivind ***** personer i norge. Ip-adresse hjelper ikke MEG stort... Er ikke store data-geniet så jeg får nok ikke oppsporet ham...
IP-adresse hjelper ingen her. Det er nok ikke et magisk "nå vet jeg absolutt alt om deg"-nummer, med mindre man ringer deres ISP og får informasjon og hvem abonnementet står på, noe kun politiet har lov til ved enkelte tilfeller. Tror jeg. Vi har i alle fall fint lite bruk for den.
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Hvordan fikk du has på etternavnet? Profilen inneholder så godt som ingen informasjon. Jeg er også spent på å høre andres erfaringer med dette, samt eivinds egen forklaring (kom igjen gutt, du sitter bak dataskjermen, vis litt baller).

Min gjetning er én av tre følgende alternativer:

1: Han trodde det var KNO3, når det i realiteten var Ca(NO3) han drev og dealet.

2: Han var ikke klar over at KNO3 er hygroskopisk, og har derfor oppbevart det feil med påfølgende ræva produkt.

3: Han var klar over at det var Ca(NO3)/hygroskopisk/beggedeler og hadde ikke bruk for det, og var derfor drittsekk og solgte det ukritisk videre.
Vis hele sitatet...


Etternavnet stod på pakken jeg fikk av ham... Altså på hentelappen
Okay. Men da foreslår jeg at vi lar spekulasjon og flaming blant utenforstående ligge dødt til B0mb3rm4n eventuelt har fått kontakt med eivind eller at eivind poster her, så ser vi hvor det går hen.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Det i i allefall mulig å finne ut hvor i landet ip-andressen befinner seg! Så kan vi f.eks. se om denne Eivind egentlig bor i Asker! Får jeg ip-adressen fra en admin så kan jeg sikkert skjekke det for deg

Ok, skjønner
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Det i i allefall mulig å finne ut hvor i landet ip-andressen befinner seg! Så kan vi f.eks. se om denne Eivind egentlig bor i Asker! Får jeg ip-adressen fra en admin så kan jeg sikkert skjekke det for deg
Vis hele sitatet...
Det kommer aldri til å skje, vi gir konsekvent ikke ut ip-adresser med mindre vi får pålagt det fra et organ som har myndighet til å kreve det.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
500kr for 10kg KNO3 er ingen blodpris. Betalte 425kr for å få tilsendt en sekk Krista-K fra Hamar og når du i tillegg skal videresende, er det ikke så ille.

Men her er det ingen tvil om at dette er feil vare. Krista-K skal være litt kornete pulver også når de blir klumpete av fukt. Ikke prills eller noe annet seigt/grisete. Vi får bare vente å se hva Eivind har å si.
B0mb3rm4n
Det hadde vært fint hvis du kunne ha lastet opp et bilde eller to av det produktet du faktisk fikk. Tviler ikke på at du ble hoaxet men det kunne vært intressant og se bilde av sakene.

Hvis du fortsatt sliter veldig med å få tak i kno3 kan jeg sikkert sende deg et kg gratis. Vil helst slippe å betale frakt though. Det koster 55kr i frakt for 1 kg med posten. Hvis du er redd for å bli hoaxet av meg også, kan jeg oppgi braniac som referanse, da jeg har solgt ca 850g Svovel til han. Var selv redd for å bli hoaxet da, men det gikk finfint. Bare PM meg hvis du er intressert.
Er jo bare å NeoTrace IP-en hans da

Men men, nå får vi se hva som skjer. Det kunne jo vært verre og.
Sitat av SNIFFER Vis innlegg
B0mb3rm4n
Det hadde vært fint hvis du kunne ha lastet opp et bilde eller to av det produktet du faktisk fikk. Tviler ikke på at du ble hoaxet men det kunne vært intressant og se bilde av sakene.

Hvis du fortsatt sliter veldig med å få tak i kno3 kan jeg sikkert sende deg et kg gratis. Vil helst slippe å betale frakt though. Det koster 55kr i frakt for 1 kg med posten. Hvis du er redd for å bli hoaxet av meg også, kan jeg oppgi braniac som referanse, da jeg har solgt ca 850g Svovel til han. Var selv redd for å bli hoaxet da, men det gikk finfint. Bare PM meg hvis du er intressert.
Vis hele sitatet...
Her er 2 bilder av det produktet jeg har fått tilsendt av eivind. Nå som jeg lukter på dette kjenner jeg lukten av mye kalk. Om dere zoomer inn på bildet vil dere se blant annet stein, gress, kvister og diverse andre ting som ikke skal være der... Dere ser også hvor tydelig det har klumpet seg sammen.
http://www.putfile.com/pic.php?img=5762349
http://www.putfile.com/pic.php?img=5762348
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
At det er mulig! Enten er Eivind en idiot som tror at kalksalpeter(hvis det er det) er Salpeter(KNO3), eller så er han en fattig idiot som lurer folk til å kjøpe noe som ikke virker fordi han trenger penger!
Så ut som noe skikkelig dritt det der. Han sa til meg på PM at dette var Krista k, så jeg tror han var fullt klar over hva han har sendt deg. Syntes det er skikkelig dårlig gjort, det var faktisk like før jeg bestillte også.
Sitat av iBang Vis innlegg
Så ut som noe skikkelig dritt det der. Han sa til meg på PM at dette var Krista k, så jeg tror han var fullt klar over hva han har sendt deg. Syntes det er skikkelig dårlig gjort, det var faktisk like før jeg bestillte også.
Vis hele sitatet...
Det var bra du ikke gjorde det da! Får håpe at uvitende personer leser hele dette emnet før de bestiller av eivind framover i tid slik at de vet at det ikke er krista-k han selger.
Nei fysj, det var jo tragisk til å være kalksalpeter tilogmed=/ Noen skrev tidligere i denne posten at kno3 var hygroskopisk noe som (nesten) ikke stemmer. Oppbevaringssekken som kno3 kommer i er tilogmed perforert med masse små hull.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg oppbevarer selv KNO3 i en oppbevarings-boks, men er ikke redd for at den er hygroskopisk. Men blander du KNO3 med sukker er det noe annet.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
KNO3 er såpass hygroskopisk at det kan bli en plage. Alle som har prøvd å lagre større mengder i utett beholder vet at du kan ende opp med en stor solid klump du må skrape ut. Det er likevel ikke noe vesentlig problem som ikke kan fikses.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Har faktisk aldri opplevd problemer med at KNO3 er hygroskopisk. Har feks hatt en pose liggende åpen her siden november ca, og den er fortsatt et helt fint granulat fritt for klumper.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Er det forskjeller på gjødsel-KNO3 og teknisk KNO3 ( slik du kan bestille på nettet)? Tenker på at Gjødsel er vanligvis kornete, men det du bestiller er i fint pulver. Det har vel noe å si?
Granuler har sjelden problem med hygroskopisitet. Viss du maler det opp til pulver vil du fortere merke forksjell. Men uansett er ikke KNO3 spesielt hygroskopisk.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Er det forskjeller på gjødsel-KNO3 og teknisk KNO3 ( slik du kan bestille på nettet)? Tenker på at Gjødsel er vanligvis kornete, men det du bestiller er i fint pulver. Det har vel noe å si?
Vis hele sitatet...
Jeg har begge (svenskakemi og Krista-K), og den eneste forskjellen er at Krista-K er svakt gulere. Korninga er helt lik.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Har faktisk aldri opplevd problemer med at KNO3 er hygroskopisk. Har feks hatt en pose liggende åpen her siden november ca, og den er fortsatt et helt fint granulat fritt for klumper.
Vis hele sitatet...
Er sikkert mange variabler her. Jeg brukte å lagre det i 75kg dunk i garasjen, men alt halvveis og nedover ble til en fast klump så jeg valgte å flytte alt innendørs. Har også en sekk stående som jeg ikke helt vet hvordan det går med, men det er ingen krise med noen klumper i ny og ne. Trykk er nok en viktig faktor.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Brainiac Vis innlegg
At det er mulig! Enten er Eivind en idiot som tror at kalksalpeter(hvis det er det) er Salpeter(KNO3), eller så er han en fattig idiot som lurer folk til å kjøpe noe som ikke virker fordi han trenger penger!
Vis hele sitatet...
Enten tror han at kalksalpeter (hvis det er det) er kalisalpeter(KNO3).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva er forskjellen på Krista-k og salpeter?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Velkommen til forumet! Dette er tatt opp en del ganger før og man kan finne svar på dette om man søker på f.eks. salpeter eller krista-k. Mer jeg skrev et kort svar til deg uansett:
Krista-K er noe som selges på FK som inneholder 98 %(?) KNO3.
Det finnes mange typer salpeter, men til røykbomber, sortkrutt er vi ute etter kalissalpeter. Altså er kalissalpeter, Krista-K, KNO3, kaliumnitrat det samme stoffet.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Velkommen til forumet! Dette er tatt opp en del ganger før og man kan finne svar på dette om man søker på f.eks. salpeter eller krista-k. Mer jeg skrev et kort svar til deg uansett:
Krista-K er noe som selges på FK som inneholder 98 %(?) KNO3.
Det finnes mange typer salpeter, men til røykbomber, sortkrutt er vi ute etter kalissalpeter. Altså er kalissalpeter, Krista-K, KNO3, kaliumnitrat det samme stoffet.
Vis hele sitatet...
Vil bare tilføye at salpeter heter også kaliumnitrat og KNO3 (kjemisk formel).
Og som Thoryllo sa, salpeter finner du i form av Krista-k plus, som er et kunstgjødsel.

Velkommen til forumet ja!
Takk, tenkte å lage sortkrutt, derfor trengte jeg kno3,salpeter,krista-k eller noe sånn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Takk, denne tråden har utspelt rolla si trur eg.