Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1268
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikker ca 3 drammer daglig.
Disse ligger på 15-20%, og konsumeres mellom 16.00 og 19.30.
Så ca 6dl 15-20% drikke daglig.

Jeg jobber, så jeg stopper 12t før arbeid, og tar opp drikkingen når jeg kommer hjem 16.00.
Blir aldri noe mer enn brisen, og har så langt ikke blitt fyllesyk heller.
I helgene er forbruket mindre da jeg røyker en liten spliff lørdag og søndag.


Er det noen fare med tanke på abstinenser med dette drikkemønsteret?

Kan jeg holde på til "bedre tider" typ mai, da jeg får en liv igjen?
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
*Spliff fredag og lørdag! Søndag er det kun litt alkohol.
Det øker kreftfaren din og generelt helsen din, uten at kanskje merker det akkurat nå. og du kommer nok til å merke absistenser når du prøver å slutte, men det er veldig lurt å slutte med dette
Det er en farlig vei du går, per definisjon så er du alkoholiker om du har ett alkohol problem gjenstår og se.

Kan du la være å drikke alkohol?
Tenker du på alkohol når du ikke har det?
Blir du dårlig av å ikke ha alkohol?

Tenk over de spørsmålene, her ligger svaret ditt.
Jeg er skeptisk, jeg ville tatt en pause i fra alkoholen på ca 1 uke. Hvis du da ikke kjenner noen abstinenser, så er det sikkert trygt rent fysisk. Men husk avhengighet kommer snikende.. Ville heller funnet meg en hobby eller noe annet å fordrive tiden med om jeg var deg.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Greia er at jeg tidligere har skutt speed, heroin og brukt MYE benzo.
Daglig i mange år, frem til 2017.
I etterkant har jeg ikke klart å få meg er nyktert nettverk, da jeg ikke er særlig sosial.
Vinterene blir da ekstra tunge, da jeg ikke kommer meg ut døra.
Forrige uke drakk jeg ikke noe, og savnet det heller ikke, da jeg tok små doser ketamin daglig.

Null ubehag og null tanker om å drikke.

Jeg må rett og slett ha noe å fylle dagene med, og rus er det jeg kjenner best.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Greia er at jeg tidligere har skutt speed, heroin og brukt MYE benzo.
Daglig i mange år, frem til 2017.
I etterkant har jeg ikke klart å få meg er nyktert nettverk, da jeg ikke er særlig sosial.
Vinterene blir da ekstra tunge, da jeg ikke kommer meg ut døra.
Forrige uke drakk jeg ikke noe, og savnet det heller ikke, da jeg tok små doser ketamin daglig.

Null ubehag og null tanker om å drikke.

Jeg må rett og slett ha noe å fylle dagene med, og rus er det jeg kjenner best.
Vis hele sitatet...
Du kan jo teste antidepressiver om du sliter med å være edru, fungerte utmerket for meg, tar for tiden zoloft.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Greia er at jeg tidligere har skutt speed, heroin og brukt MYE benzo.
Daglig i mange år, frem til 2017.
I etterkant har jeg ikke klart å få meg er nyktert nettverk, da jeg ikke er særlig sosial.
Vinterene blir da ekstra tunge, da jeg ikke kommer meg ut døra.
Forrige uke drakk jeg ikke noe, og savnet det heller ikke, da jeg tok små doser ketamin daglig.

Null ubehag og null tanker om å drikke.

Jeg må rett og slett ha noe å fylle dagene med, og rus er det jeg kjenner best.
Vis hele sitatet...
Det aller beste er om du spør etter hjelp hos mennesker som har kompetansen til å hjelpe deg. Vi har et enormt bra helsevesen her i Norge. Jeg er klar over de konsekvensene det kan ha å dra inntil rusbehandling, men det er verdt det hvis det kan få deg nøktern.

Personlig sett så ville jeg heller tatt små doser ket, enn å ha et slikt alkoholforbruk. Med tanke på helsa.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Det aller beste er om du spør etter hjelp hos mennesker som har kompetansen til å hjelpe deg. Vi har et enormt bra helsevesen her i Norge. Jeg er klar over de konsekvensene det kan ha å dra inntil rusbehandling, men det er verdt det hvis det kan få deg nøktern.

Personlig sett så ville jeg heller tatt små doser ket, enn å ha et slikt alkoholforbruk. Med tanke på helsa.
Vis hele sitatet...
Ser den. Men så er det sertifikat på bil da..
Det kreves for å ha jobben jeg har.
Jobben er det eneste som holder meg unna tyngre stoffer.
Er livredd spyttprøver og tar aldri sjansen på at det skal gå bra å kjøre med ting i spyttet.
Det er jo veldig individuelt det du spør om. Men er du frisk og oppegående samt trener noe, høres det ikke farefullt ut for meg frem til mai dersom du ikke øker det beskrevne. Jeg ser at det skrives om økt kreftfare osv.. "Det er farlig å leve...".
Sist endret av oggen; 20. november 2019 kl. 19:50.
Kanskje vurdere å flytte til et varmere klima? Rus mot dårlig vær virker å sikker vei til en fremtid som rusmisbruker - vi lever i et kaldt klima tross alt og har 4 årstider og gjerne flere på samme dag. Og det selv om vi tar hensyn til klimaendringer og en stadig varmere klode.
Det der høres ikke ut som noe liv. Det du trenger er jo en hobby. Vurdert trening? Mange trener seg gjennom vinteren.
Hvis du fyller et hull i tilværelsen med alkohol er du snart på vei mot ditt tidligere liv og rusen blir det eneste for deg.

Finn deg heller noe meningsfyllt å gjøre. Da blir fritiden din noe mer en bare å vente på at du skal tilbake på jobb igjen.