Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1449
Ønsker at poststed fylles ut automatisk etter hvilket postnummer som skrives inn.

Har komplett liste med postnummer og poststed.
Er imidlertid usikker på hvordan jeg går fram videre.

Kan plassere tag i skjemaet, men vet ikke hvor jeg skal gjøre av lista og hvordan jeg linker den opp mot tag....

Kan noen være snill å beskrive en framgangsmåte for dummies?

Tusen takk til alle som svarer!

Har googlet meg grønn på dette uten resultat.
Også søkt etter en passende wp plugin for cf7 som kan løse dette, men fortsatt like langt.

Tar mot alle tips med takk!
Sist endret av Carbo; 7. november 2017 kl. 18:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det jeg ville gjort er nok å laget en php funksjon som har en while-løkke hvor den henter postnr og så lenge den er mellom **** og **** så output'er den poststedet i input'n poststed.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nuffins Vis innlegg
Det jeg ville gjort er nok å laget en php funksjon som har en while-løkke hvor den henter postnr og så lenge den er mellom **** og **** så output'er den poststedet i input'n poststed.
Vis hele sitatet...
While-løkke er jo underleg val. Stapp inn lista over postnummer og poststad i mariadb, hiv på indekser, og "SELECT `place` FROM `foobar` WHERE `zip` = 1234". Databaser er laga for den type lookups, og ettersom det er rimelig statisk tabell kan du hive på indekser veldig billig, og få veldig god ytelse.