Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2981
Hei! Reiser til Amsterdam i morgen og tenker å prøve ut trøfler i den anledning. Jeg har aldri prøvd psykedelika før men har lest om alt fra LSD til DMT de siste 3 årene, noe som har fascinert meg veldig. Jeg føler jeg vet godt hva jeg går til men klarer ikke helt å finne ut hvilke trøfler jeg burde ta.

Jeg er ute etter å få en del visuals men ikke slik at det tar helt av, type kompisen min blir om til en møbel Ser for meg en god lv 2/3 trip(http://www.shroomery.org/forums/show...umber/13508072), for og så gå ut på byn når effektene begynner å avta sener på kvelden.

Jeg har sett på atlantis og mexicana og vet ikke helt hva jeg burde gå for. Er det noen som har prøvd begge (eller andre) og kan gi en kort beskrivelse på hvordan formen ble og andre erfaringer?
Skal og på festival dagen etterpå og lurer på om det er noe gøy de selger i Smartshopen til den anledning.
Hei og hå!

Har selv prøvd såkalt "Magic Mushrooms" 3 ganger selv. Hadde en bad trip siste gangen jeg tok det, som var faktisk mindre enn 1 mnd siden.
trøfler er ikke noe å spøke med for å slappe litt av og ha det gøy. Hvis du skal ta det så bør ikke du gå lengre enn 20-40g (fresh).

Har prøvd begge typene du nevner over, klarte ikke å se noe forskjell bortsett fra at atlantis virker litt sterkere enn det andre

Tid og setting er utrolig viktig, så sørg for at du ikke har noe å gjøre på den kvelden du tar det. Mitt opplevelse var livsvekkende eller hva jeg skal si. Jeg klarte å bryte opp alter egoet mitt og se ting i en annen perspektiv. Helt ærlig så er jeg påvei til å bli en bedre person selv. De første 20 min. jeg tok den fikk jeg en slags "heavy" deilig følelse i kroppen, og litt latter kom her og der. Halvtime senere begynte synet å se ting jeg ikke kan være stand til å se vanlig, som for eksempel filmen vi så på, virket veldig fake. Jeg følte meg ganske smart og kunne faktisk se hva som var green screen og ikke, som var ganske rart. Ellers var det mye latter, og vi tok turen ut. Jeg anbefaler sterkt tur til skogen/naturen. Hold deg unna mye støy/trafikk og mennesker som ikke er på stoffet, da dette kan være forstyrrende for deg. Naturen ser fantastisk ut, og du får en konsept og forstår alt som skjer rundt deg.

Så til slutt på nedturen, kan jeg anbefale å gå i en tankeboble. Dette gjorde meg til en bedre person faktisk, og jeg har skjønt så mye jeg ikke var klar over før.

Og til slutt, ha en safe trip!
Sist endret av goship; 25. april 2015 kl. 20:54.
Det var en post om dette for ikke så lenge siden, det ville du ha funnet ut med et enkelt SØK. Håper du finner det du leter etter der
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det var en post om dette for ikke så lenge siden, det ville du ha funnet ut med et enkelt SØK. Håper du finner det du leter etter der
Vis hele sitatet...

Jeg har lest denne tråden før men den ga meg ikke helt det svaret jeg ønsket.
Sitat av kariii Vis innlegg
Jeg spurte etter de mildere typene fordi jeg ville være forsiktig. den mildeste de hadde der var vel mexican sunrise tror jeg den hette(?), men jeg ville også ha gladstemning, og da ble jeg anbefalt en som hette atlantis. Jeg tok ca 6g og chilla på hotellet med en kompis og hørte på david bowie - hunky dory albumet.
Etterhvert(husker ikke nøyaktig hvor lenge det gikk ettersom jeg ikke fulgte med i det hele tatt) så kom vibbene, musikken ble kulere og jeg følte den i kroppen på en måte, så følte jeg at jeg begynte å smelte nedi senga på en måte, men på en god måte. Følte meg som kjøttet godt innpakka i en taco husker jeg at jeg tenkte haha. Det var veldig digg og jeg følte meg veldig fin i formen. Etterhvert som effektene ble litt vagere så stakk jeg ut på byen og hadde en jævla bra kveld.
Vis hele sitatet...
Virker som om en større dose med Atlantis er hva du er ute etter
Sitat av SanderB Vis innlegg
Jeg har lest denne tråden før men den ga meg ikke helt det svaret jeg ønsket.
Vis hele sitatet...
Javel ... Mitt inntrykk er at set og setting uansett er viktigere enn hvilken type du spiser. Men ja, Atlantis er vel riktig for deg. Forstår ikke at du vil på byen etter en trip, men lykke til! Kos deg på King's Day :-)
Jeg vil ut på byen senere for å få mest ut av dagen siden vi bare er der søndag til tirsdag morge
Noen som har prøvd noen annet gøy på smartshopsene eller er det meste minimal effekt til stiv pris ?
Sist endret av Sandybridge; 25. april 2015 kl. 22:01.
Sitat av SanderB Vis innlegg
Jeg vil ut på byen senere for å få mest ut av dagen siden vi bare er der søndag til tirsdag morge
Noen som har prøvd noen annet gøy på smartshopsene eller er det meste minimal effekt til stiv pris ?
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg å spise en lett frokost, vente to timer og spise sopp så tidlig som mulig. Var også på guttetur der vi tok sopp kanskje kl 13-14, og ingen av oss hadde lyst til å dra på byen etterpå. Selv om jeg følte meg ganske fin på kvelden (clubbing er kanskje ikke min favorittaktivitet).

Det selges legal highs, men har utelukkende lest på forumet at det ikke anbefales noe særlig. Aldri prøvd selv.
Det virker litt på meg som om du tar sopp for underholdningsverdien - og tror det er et slags party-dop man tar "for gøy". Da har du nok misforstått dette med sopp og tripping. En bytur etter en level 2-3 tripp "for å få mest mulig ut av dagen" - høres kanskje ut som en god ide for en som aldri har trippa før. Men det er selvsagt ingen god ide - spesiellt om du tenker å drikke deg full.
Sist endret av Bearass; 26. april 2015 kl. 03:14.
Ser for all del ikke på det som noe party dop. Tenkte bare å prøve det der siden det er lovlig der. Haster jo ikke sp kan jo like greit bare ansaffe noe sopp når jeg kommer hjem og har litt bedre tid
Fleinsopp vil bli en helt annen liga, bare så du er obs på det
Sitat av SanderB Vis innlegg
Hei! Reiser til Amsterdam i morgen og tenker å prøve ut trøfler i den anledning. Jeg har aldri prøvd psykedelika før men har lest om alt fra LSD til DMT de siste 3 årene, noe som har fascinert meg veldig. Jeg føler jeg vet godt hva jeg går til men klarer ikke helt å finne ut hvilke trøfler jeg burde ta.

Jeg er ute etter å få en del visuals men ikke slik at det tar helt av, type kompisen min blir om til en møbel Ser for meg en god lv 2/3 trip(http://www.shroomery.org/forums/show...umber/13508072), for og så gå ut på byn når effektene begynner å avta sener på kvelden.
Vis hele sitatet...
Ville aldri gått ut på byen (for å feste) mens man fortsatt turer i hvertfall. Det vil bli alt for intenst. Venter du i hvertfall mer enn 4 timer er du nok safe, men de aller fleste er sliten etter å ha turet så jeg ville ikke hatt så store forventninger om at du er i skikkelig partymodus etter en sånn opplevelse.

Sitat av SanderB Vis innlegg
Jeg har sett på atlantis og mexicana og vet ikke helt hva jeg burde gå for. Er det noen som har prøvd begge (eller andre) og kan gi en kort beskrivelse på hvordan formen ble og andre erfaringer?
Skal og på festival dagen etterpå og lurer på om det er noe gøy de selger i Smartshopen til den anledning.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har hørt skal atlantis være en god strain. Uansett tror jeg det er vanskelig å skille sortene foruten potensen da det i bunn og grunn er samme virkestoff.

Har hørt at du kan få kjøpt en del urter, men ingen av de har noe spesielt bra effekt. Kratom er vel den eneste nevnverdige urten som kan være verdt å teste ut med tanke på value for the money. Og så har du San Pedro og Peyote, men da må du begynne å tilberede osv. Tror de selger Ephedra der også (inneholder efedrin).

Ingen urter jeg ville tatt i partysetting. Da må du nok finne noe mer ulovlig.
Sist endret av Lacertosus; 26. april 2015 kl. 21:27.
Første gang jeg prøvde psykedelika så gikk det i mexicana trøfflene i amsterdam. Det ble en veldig fin opplevelse selv om det var litt spontant. Ble veldig fnisete og alt var gøy på oppturen før ting begynte og puste litt etter rundt 30- 40 minutter. Så ble ting mer funky ,tidsperspektivet forsvant og jeg fikk for første gang oppleve psykedelikaens mystiske verden. Er vanskelig og beskrive en slik opplevelse man må nesten oppleve det selv. Men, jeg Spiste vel rundt 10 gram ferske trøffler på den turen og tror det var en passelig første tur. Var ganske sliten på slutten av turen så jeg ville ikke orket og dra på byen etterpå hehe.

Prøvde atlantis trøfler hjemme i norge etterpå dette var nesten 10 gram tørkede og det var en ganske mye heftigere tripp. Ble veldig tung i kroppen og kom meg nesten ikke opp av sofaen på oppturen, men da var en bra tur det og. Dette var en mye høyere dose og dosering og setting har nok mer og si en hvilke type trøffler man spiser. Men, vil alikevell anbefale mexicana for første tur

Ser at du dro idag så du ser kanskje ikke dette inlegget, men er du innom freak så er det også bare og spørre litt på smartshopen. De som jobber der har ofte litt tips og komme med
Sist endret av ReeferBear; 26. april 2015 kl. 22:09.
Ha det fint i Amsterdam! Én «rolig» dag med trøfler gjør underverker. Så kan du feste de andre dagene. Høres ut som Atlantis og Mexicana er de mest kjente, men jeg forsøkte en annen i serien, kalt Mush Rocks (Psilocybe Galindoii). Flott tripp – mer trippy og ikke bare latterkrampe. Forsøk 15-20g (spis hele boksen), start rolig og så tar dere sykkeltaxi ... til byen? Nja.

Her kan du se de forskjellige utgavene, hørte om en som gikk for Dragen og var utpå noe heeelt annet igjen: snip
Sist endret av tartaruga; 28. april 2015 kl. 08:10.