Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2551
Vet dette ikke er noe aksje forum men jeg fikk det for meg for noen dager siden å begynne å selge litt aksjer, råvarer og andre ting på plus500. Alt gikk fint og jeg klarte å tjene 4k på 2 timer ved å shorte på forskjellige indexer.

Shortet 5200 (2,9 mil kr) kontrakter hos Norge 25, og når jeg var på rundt 1000kr i pluss og skulle selge de tilbake røk nettet. Når jeg da logger på igjen så var jeg 3900kr i minus og børsen var da stengt slik at jeg ikke kunne selge de tilbake før det ble enda mer minus. Er det en mulighet for å at når børsen åpner i morgen tidlig så er jeg i type 40k i minus eller noe i den duren
Hilsen 18 åring med inntek på 5k i måneden.

Oversikt på plus500
http://gyazo.com/b005b6f64155dbf90ea50ed27b34585d
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får lese vilkåra for avtalen du har. Typisk vil dei selje dei som stoploss når kredittgrensa di er nådd.

Protip: les vilkåra for tenestene du bruker - spesielt når det er snakk om ekte penger. Har du uflaks med shorting kan du ende opp med stor gjeld på få minutter, og det er ikkje noko du bør gjere med mindre du har råd til å tape det.
det er ganske normalt at firmaer som tilbyr stor giring til privatpersoner med lite kapital har "tap kan overskride innskudd" eller lignende et sted i avtalen du sa deg enig i når du åpnet kontoen din. den enkleste måten å få et sikkert svar på dette er å kontakte firmaet du handler med og spørre de.
Nå vil jo ikke Norge25 bli handlet igjen før i morgen. Så Norge 25 vil nok stå på ca samme kurs i morgen.
Uansett skal det en del til for at de 25 største aksjene i Norge vil ha voldsomme svingninger i morgen tidlig. Vedlikeholdsmarginen selger dem nok for deg automatisk før det eventuelt vil bli noe tap utover innskudd.

Anbefaler å lese en bok eller to om Contracts of Difference dersom du har lyst til å fortsette med day trading med giring.
Sist endret av ialvik; 17. februar 2015 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for informasjonen, merker at jeg ble meget lettet nå.
Sist endret av Sandybridge; 17. februar 2015 kl. 20:27.
Ja, dersom den går under vedlikeholdsmarginen så vil den lukkes automatisk.
Tusen takk Ialvik, har du noen bøker å anbefale, helst Norske.
Denne skulle være grei, og den er på norsk.

http://www.norli.no/webapp/wcs/store...atalogId=10051

Jeg synes bøkene fra Jack Schwager er meget bra, dersom det er teknisk analyse du vil bruke som strategien din.
Er bare å søke på navnet hans på Amazon. Så finner du noen bra bøker.

En bok som er rettet mot CFD handel, som Plus500 og IG osv. er, er denne:
http://www.amazon.com/Cfds-Definitiv...for+difference

Jeg ville også sett litt på platformen til IG istedet for Plus 500. Dersom du får etterhvert lærer deg greit teknisk analyse så er det mye mer hjelpemidler hos IG, selv om giringen deres ofte er lavere enn hos Plus 500.
Presterte å gå i 15k i minus :'(
Mye å vinne samt mye å tape på dette.
Sett deg skikkelig inn i markedet før du gearer kjøpene veldig og bruk alltid stop-loss på en grense du er komfortabel med å tape.
La det være en lærepenge og forbered deg godt til neste gang :-) Jeg har også gått på mine smeller i starten men etterhvert lært å gjøre det på en fornuftig måte. F.eks startet jeg med aksjefond, tjente greit et års tid, så falt markedene og jeg solgte meg ut med en liten tusenlapp i tap. Hadde jeg sittet videre ett år til, ville deg vært 40% i pluss istedenfor. Langsiktighet er viktig. Unngå å selge på tap, men nøl heller ikke med å kvitte deg med "søppel" du ikke tjener på.
Bruk lang tid på å forstå markedet og hold deg unna heftig gearing og valutaspekulasjon i starten så er det en fin hobby som kan gi deg gunstige ekstrainntekter :-) Persen min er drøye 100.000 i gevinst da finanskrisen slapp taket (En kombinasjon av flaks og dyktighet som alltid).
Lykke til
Så du hadde shortet den? Siden jeg ser Norge 25 gikk bra opp rett ved åpning. Ble den automatisk lukket av vedlikeholdsmarginen eller stoppet du selv?
Jeg jeg shortet den, var jo derfor jeg var redd at noe i denne duren skulle skje. Etter jeg fikk tilbake nettet og børsen var steng satt jeg en stoppgrense på 5500 eller noe i den duren og tok ut 14k. Når jeg kom på skolen i dag og fyrte i gang plus500 og klokken passerte 09.02 eller noe ble bare alle pengene røsket vekk 😥 og grafen skøt i været. Skal prøve å lære av dette og tenke meg litt bedre om før jeg puttet penger i noe jeg tror vil falle...

Men må bare si tusen takk for hjelpen og rådene. Skal prøve å ta den med neste gang jeg begir meg ut på nye eventyr.

Eller når jeg tenker meg om så satt jeg bare *selg ved tap ved passering av 5500kr eller noe
Sist endret av Sandybridge; 18. februar 2015 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
bra du hadde en stop-loss da. Så ikke all egenkaptial forsvant.

Man vil alltids ryke på noen smeller, men man lærer etterhvert. Lykke til videre.
Hvorfor i all verden shorter du som 18-åring med 5k i inntekt?
Sitat av SanderB Vis innlegg
Presterte å gå i 15k i minus :'(
Vis hele sitatet...
Gikk på en samme smell i dag. Shorting av UNG Gass. Gikk fra 4k i pluss til rundt 7k i minus på 1-2 timer. Alt for risky hvis du ikke har mye penger. Tiltet og tok en helt forjævlig runde rulett. Såeh... Rundt 15k i minus totalt her også. Heldigvis har jeg 11k inn på fredag så jeg klarer å leve.

Men på pluss500 har du V-Margin. Dvs. en margin på hvor langt egenkapitalen kan synke før du mister posisjonene dine. Du kan også legge grenser for stopp ved fortjeneste og tap samt varsling på epost og sms.

Bettingkontoen stengt, og tar meg en svært lang pause fra alt som gjelder penger på nett.
Sist endret av Lacertosus; 18. februar 2015 kl. 20:59.
Sitat av PurpleDrank Vis innlegg
Hvorfor i all verden shorter du som 18-åring med 5k i inntekt?
Vis hele sitatet...
I håp om å tjene penger ? Har en del penger oppsparte ifra dåp, jule og bursdagsgave de siste 15 årene. Er jo leit å tape 15k, men gjorde jo det siden internettet tok kvelden.