Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1043
Jeg kjøpte dette reléet fra ebay: http://www.ebay.com/itm/251395571994

Men når jeg plugger den i maskinen min, får jeg opp "device descriptor request failed"



Brukte dette programmet: How To Find The Vendor and Product ID for USB Devices?

Har prøvd på to andre maskiner også, samme feilen.

Alle maskinene jeg har prøvd å koble den til, har windows 8/8.1

Noen som har en formening om hvordan jeg kan fikse denne feilen?

Jeg har prøvd denne guiden: How to Fix Windows 8.1 USB Code 43 Error

Men når jeg kommer til trinnet hvor jeg skal søke etter "USBPort.USBPORT_ETW_EVENT_DEVICE_INITIALIZE" i Netmon, får jeg bare feilmeldingen "Please specify a valid filter expression"



Her er loggen fra Netmon:

Kode

https://mega.co.nz/#!e9gCUZaD!EITJXgd54cUA4Df5vpYotMYGfT2WOEpKXXUe7nbJxBg
[EDIT:]
Kan det tenkes at denne dingsen vil fungere i windows 7?
Har windows 8 strengere regler for usb enn windows 7?
Sist endret av Turbolego; 20. september 2014 kl. 19:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
[EDIT 2:]

Yup... om man bruker windows 7 funker den helt fint. :P





Urrgh... så nå må jeg bruke en windows 7 maskin istedenfor windows 8... meeeh... :/
Du kunne prøvd å sjekke i device manager under windows 7 hvilke driver filer den bruker, også kopiere disse over på en minnepenn. I Windows 8 går du så inn i device manager og hvelver enheten, og oppgrader/instsller driver, også peke den mot filene fra Windows 7.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Du kunne prøvd å sjekke i device manager under windows 7 hvilke driver filer den bruker, også kopiere disse over på en minnepenn. I Windows 8 går du så inn i device manager og hvelver enheten, og oppgrader/instsller driver, også peke den mot filene fra Windows 7.
Vis hele sitatet...
Fra ebay:

It’s used the HID technology, so no need to install any driver in windows system and you can easy to use.
Vis hele sitatet...
Kan prøve å sjekke, men tviler...

Nope, ser dårlig ut...

Usb relé frakoblet:


Usb relé tilkoblet:


Ingen driver:


windows 8 ass...
Sist endret av Turbolego; 22. september 2014 kl. 16:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.