Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6503
Tenkte jeg skulle kjøpe meg Spotify premium og så at prisen for amerikanerne er mye billigere enn det man må betale i Norge. Henholdsvis 99 for nordmenn og 60kr for amerikanerne.

Noen som har erfaring med dette? Har man tilgang på samme musikk osv.?
Jeg synes spotify fortjener de ekstra kronene. Om du virkelig vil spare penger, hvorfor ikke kjøpe student versionen for $5?
Er samme tilgang, nærmest. Sikkert noe dårligere på norske artister. MEN det værste er at du må alltid være tilkoblet VPN (eller noen ganger i uken) for å ikke bli kastet ut.
Det er ikke riktig. Spotify premium kan brukes hvor du vil i verden.
Sitat av spotify
"Spotify Free users travelling abroad can log in for up to 14 days. After this you’ll need to log in from your registered country to keep listening.

Going away longer? You might consider a Spotify subscription so you can have both ad-free listening and no travel limits."
Vis hele sitatet...
Med premium er det altså ingen landrestriksjoner.
Studentløsningen er litt verre. Man må være registrert student i usa.
Jeg veit ikke hvordan det er med forskjellene osv, men jeg veit at her nede i Polen er det enda billigere.
Du er ganske gnien du. Den som sparer den har da, men US Spotify var litt vell lame.
Sitat av OoM Vis innlegg
Med premium er det altså ingen landrestriksjoner.
Studentløsningen er litt verre. Man må være registrert student i usa.
Vis hele sitatet...
Det er overhodet ingen problem å skaffe en epostadresse fra universiteter i USA. Jeg har flere fra Harvard University og andre universiteter. Disse epostene kan brukes til en hel del ting som gratis klær til dropbox etc
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Jeg synes spotify fortjener de ekstra kronene. Om du virkelig vil spare penger, hvorfor ikke kjøpe student versionen for $5?
Vis hele sitatet...
Spotify fortjener absolutt ikke de ekstra kronene. Artistene får ikke mer av pengene og spotify tar alt for mye for tjenestene sine. Netflix koster 79kr/mnd btw.. veldig mye mer "value" der.
Sitat av Mengele Vis innlegg
Spotify fortjener absolutt ikke de ekstra kronene. Artistene får ikke mer av pengene og spotify tar alt for mye for tjenestene sine. Netflix koster 79kr/mnd btw.. veldig mye mer "value" der.
Vis hele sitatet...
Så dersom pengene ikke går uavkortet til artisten, så fortjene ikke Spotify de ekstra kronene? En forutsetning for at artistene skal få mer penger er faktisk at de som distribuerer innholdet tjener penger på produktet de selger. For at det skal bli en virkelighet må folk faktisk gidde å betale for produktet. Pr. i dag er både Spotify og Wimp et tapsprosjekt av dimensjoner, bl.a. fordi rettighetene til musikken koster mer enn de i dag er i stand til å ta inn gjennom abonnementet.

Netflix er bra, men tilbyr tross alt bare en bitteliten katalog. Spotify og Wimp tilbyr nesten alt som noen gang er gitt ut av musikk. Jeg betaler faktisk 199,- for Wimp HiFi og koser meg med det i timesvis hver dag. På Netflix sliter jeg med å finne innhold som er verdt å bruke tid på. Jeg mener definitivt at Wimp (eller Spotify) gir mye mer valuta for pengene.
Sist endret av Judaz; 9. juni 2014 kl. 21:17.
Sitat av Mengele Vis innlegg
Spotify fortjener absolutt ikke de ekstra kronene. Artistene får ikke mer av pengene og spotify tar alt for mye for tjenestene sine. Netflix koster 79kr/mnd btw.. veldig mye mer "value" der.
Vis hele sitatet...

Spotify tar alt for mye for tjenestene sine? Du mener 99 kroner for nær ubegrenset musikk og en helt enorm katalog er mye? Det er faen meg det dummeste jeg har lest.

Netflix med sin ekstremt begrensede katalog setter forøvrig opp prisen på sin tjeneste.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Vanlige gnålet på AT DU MÅ IKKE SNYTE SPOTIFY.

Slutt. Vær så snill. Han betaler i det minste.


On topic: Forskjellen er i innholdet. Du får mer innhold med amerikansk spotify. Typisk eksempel på dette (uk vs nor) vil være In Flames. Norsk versjon har kanskje 6 album mens uk har 20 album. Ganske trasig å ikke ha full guffe.
Bruker selv amerikansk spotify premium. Visste ikke at den var billigere. Gikk litt tid før jeg merka at den var amerikansk fordi på topplista har jeg top 100 fra norway. Tenkte ikke over at det stod på engelsk heller. Eneste forskjellen var en gang jeg skulle finne en sang som jeg visste var på ei spilleliste. Sangen heter paragon 2014 og finnes nok bare på den norske versjonen.

Viss du lurer på hvorfor jeg har amerinansk netflix
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Kjøpe 3-4 hacka brukere som visstnok skal vare evig. Har bare garanti 1 år da, men betalte bare 30 spenn. Ga bort noen brukere til venner
Polsk spotify koster 39,- i måneden.
Herregud... Til og med jeg som pirater som en nisse gir gutta på Spotify penga sine, de leverer godt innhold til en billig penge uten store oprasjoner for å ha det tilgjengelig over alt. Ikke vær kjip nå da, drar bare ned sære remixer og sanger som ikke er å finne på spotify til når jeg skal mikse musikk selv. Tilbudet spotify leverer er jo ekstremt godt i forhold til prisen. så de 99 kronene for norsk abonoment fortjener de fan meg.
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Det er overhodet ingen problem å skaffe en epostadresse fra universiteter i USA. Jeg har flere fra Harvard University og andre universiteter. Disse epostene kan brukes til en hel del ting som gratis klær til dropbox etc
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvordan du har registrert mail der?

Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
Herregud... Til og med jeg som pirater som en nisse gir gutta på Spotify penga sine, de leverer godt innhold til en billig penge uten store oprasjoner for å ha det tilgjengelig over alt. Ikke vær kjip nå da, drar bare ned sære remixer og sanger som ikke er å finne på spotify til når jeg skal mikse musikk selv. Tilbudet spotify leverer er jo ekstremt godt i forhold til prisen. så de 99 kronene for norsk abonoment fortjener de fan meg.
Vis hele sitatet...
Hva de fortjener og ikke fortjener er da sannelig en helt annen debatt. Hvorfor påtar du deg ansvaret som moralens vokter ovenfor spotify? Hva har moral i en tråd hvor det tekniske diskuteres å gjøre?
Så, hvordan får jeg Spotify billigst mulig? (Guide meg)
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Så, hvordan får jeg Spotify billigst mulig? (Guide meg)
Vis hele sitatet...
Kjøp en bruker fra hackforums, koster rundt en dollar.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Kjøp en bruker fra hackforums, koster rundt en dollar.
Vis hele sitatet...
Har prøvd et par ganger, de blir slettet eller blokkert etter et par dager..
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Har prøvd et par ganger, de blir slettet eller blokkert etter et par dager..
Vis hele sitatet...
Da kan du ha vært uheldig (eller jeg heldig). Kjøpte en netflixbruker der for tre måneder siden som fremdeles funker knall.

Ser over at Spotify i Polen koster 39kr, hva med å prøve det?