Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5962
Hei.
Jeg har akkurat koket opp melk med ca. 0,5g hasj i for å lage hasj-kakao.
Spørsmålet mitt er da: vil dette gi noen effekt? Her mener jeg effekt uavhengig av kvalitet og mengde på flisa, derimot er jeg interessert i å vite om jeg har ødelagt flisa ved å la den koke en liten stund i melka. Tåler hasj å bli kokt? Sitter å koser meg med dette brygget nå, så finner vel også personlig ut om jeg har gjort dette riktig, om en time eller to. Håper på svar i mellomtiden, da jeg er litt nervøs for om jeg har ødelagt for meg selv for denne gang.
Takk.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Hei,

THC fordamper ved rundt 65c, så om du har nådd kokepunktet på melken som er ganske likt vann (100c), så er det nok fordampet noe virkestoff fra blandingen ja.

Det sagt, så betyr ikke det at det ikke vil funke, det er helt sikkert en del igjen.

Neste gang kan du ha i bakhodet at du bare varmer nok til at smøret smelter greit, eventuelt ha et termometer i nærheten og holde deg rundt 50-60c.

Lykke til.
Trådstarter
5 0
Tabbe fra min side å ikke sjekke dette. Det smakte hvertfall urtete og godt!
Kommer med oppdatering om en time.
Sist endret av ateisme; 6. oktober 2012 kl. 18:04.
Gleder meg til å høre, hehe
THC fordamper til gass ved rundt 150°-200° Celcius?
Sitat av somnium Vis innlegg
Hei,
THC fordamper ved rundt 65c, så om du har nådd kokepunktet på melken som er ganske likt vann (100c), så er det nok fordampet noe virkestoff fra blandingen ja.
Lykke til.
Vis hele sitatet...
Sitat av wiki
THC fordamper til gass ved rundt 150°-200° Celcius.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol
"Boiling point 157 °C (315 °F)", sitert fra http://en.wikipedia.org/wiki/Thc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_foods sier følgende: "The liquid THC and other cannabinoids have a boiling point of between 180-200 °C (355-392 °F). Before they turn gaseous, the carboxyl group is released from the molecule as carbon dioxide and water vapor at around 106 °C (220 °F)."
Sist endret av Prognisse; 6. oktober 2012 kl. 18:28.
Hvis du holder deg til rundt 70 grader så blir det nok perfekt. Jeg synes iaf at det blir best med den tempraturen
De anbefaler også følgende prosedyre ved 'cannasmør-laging': "Cooking time varies from 10–15 minutes to 24 hours at 93 °C (199 °F), depending on the amount of cannabis used - .8 grams takes from 15–25 minutes,[citation needed] even though it is better to extend that time a bit more by not exceeding the 100 °C (212 °F) border, or even lowering to 90 °C (194 °F), to 24 hours for 30 grams."

Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Hvis du holder deg til rundt 70 grader så blir det nok perfekt. Jeg synes iaf at det blir best med den tempraturen
Vis hele sitatet...
Om man skal holde så lav tempratur vil prosessen ta fryktelig lang tid (20-30 timer).
Etter hva jeg fikk med meg nå, så virker det beste å holde tempen på 95~ grader, for å få litt fart i prosessen.
Sitat av somnium Vis innlegg
Hei,

THC fordamper ved rundt 65c, så om du har nådd kokepunktet på melken som er ganske likt vann (100c), så er det nok fordampet noe virkestoff fra blandingen ja.

Det sagt, så betyr ikke det at det ikke vil funke, det er helt sikkert en del igjen.

Neste gang kan du ha i bakhodet at du bare varmer nok til at smøret smelter greit, eventuelt ha et termometer i nærheten og holde deg rundt 50-60c.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Ved bruk av vapourizer må du jo opp på temperaturer over det dobbelte av hva du nevner. Sikker på at 65c stemmer? Anbefalt temp for volcano vapourizer er ca 185c
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Ved bruk av vapourizer må du jo opp på temperaturer over det dobbelte av hva du nevner. Sikker på at 65c stemmer? Anbefalt temp for volcano vapourizer er ca 185c
Vis hele sitatet...
Man skal forhindre at virkestoffene vaporerer og forsvinner ut i rommet, derfor er det lurt å holde seg langt under 180 grader. Selv synes jeg også 65 grader celsius virker veldig lavt.
Trådstarter
5 0
Tror etterhvert at jeg kan konkludere med at dette fungerer. Om det er optimalt kan jeg ikke uttale meg om, men den gode følelsen kommer sigende, allerede nå.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Man skal forhindre at virkestoffene vaporerer og forsvinner ut i rommet, derfor er det lurt å holde seg langt under 180 grader. Selv synes jeg også 65 grader celsius virker veldig lavt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg forstå at man vil holde temp nede, men jeg har alltid operert med ca 100 c, og det funker bra hver gang.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Lukter dette jæævlig mye? Enkelt å få vekk lukta? Ble meget nyskjerrig.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Ved bruk av vapourizer må du jo opp på temperaturer over det dobbelte av hva du nevner. Sikker på at 65c stemmer? Anbefalt temp for volcano vapourizer er ca 185c
Vis hele sitatet...
Er det sammenlignbart da? Ved bruk av vaporizer vil man jo at hasjen fordamper fordi man har en enhet som samler opp all damp man deretter kan innhalere. Når man "koker" hasj vil man ha minst mulig fordamping slik at mest mulig virkestoff blir liggende igjen i melken/smøret/whatevz. Am I wrong?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg som roter det til, det er CBD som fordamper såpass tidlig i prosessen.

når jeg leser meg opp litt er det åpenbart at det ikke burde være noe problem selv om melken har nådd kokepunktet, beklager feilinformasjonen.
Sist endret av somnium; 7. oktober 2012 kl. 07:34.
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg som roter det til, det er CBD som fordamper såpass tidlig i prosessen.

når jeg leser meg opp litt er det åpenbart at det ikke burde være noe problem selv om melken har nådd kokepunktet, beklager feilinformasjonen.
Vis hele sitatet...
Dette kan forklare hvorfor jeg har opplevd å få veldig sativa-aktiv rus av noe som i grunn var indicia-dominert, etter å ha lagd det i mat.
Mulig det bare er meg, men jeg kan kun snakke ut ifra egen erfaring. Mener bastant at det ikke er noen særlig forskjell på indica strains og sativa strains. Virker som dette er sterkt overdrevet av folk. Du blir fjern, ok? Du røyker, blir fjern. Du blir STEIN!!!!!!!!!!
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Mulig det bare er meg, men jeg kan kun snakke ut ifra egen erfaring. Mener bastant at det ikke er noen særlig forskjell på indica strains og sativa strains. Virker som dette er sterkt overdrevet av folk. Du blir fjern, ok? Du røyker, blir fjern. Du blir STEIN!!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Da har du nok aldri røyka noe som er nærme 100% sativa eller indica, det er veldig store forskjeller. Etter min mening er det absolutt ikke overdrevet. Riktig nok er det så og si alltid hybrid-strains som florerer rund i Norge.
Sist endret av Membranplan; 7. oktober 2012 kl. 14:50.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg og en kompis har akkurat smeltet to g. hasj inn i smør, deretter har vi helt oppi blandet melk/oboy. Vi har aldri prøvd dette før og venter nå spent på effekt.
Smøret småboblet når vi helte oppi hasjen, men dette sluttet det med ganske fort. Er det da håp om effekt?

Vennlig hilsen, homer og barney.

Halla folkens. Vi er nye til mat hasj. Vi har akkurat smelta 2g hasj og etterpå helt oppi sjoko-melk. Når vi helte oppi hasjen var det kanskje litt varmt. Noen som veit hvor lang tid det tar før det kommer noe effekt? Hilsen knoll tott som chiller denne fredagskvelden!
Knoll, tott, homer og barney ^^ haha, høres ut som en fin gjeng ^^
Sitat av løkringen42 Vis innlegg
Jeg og en kompis har akkurat smeltet to g. hasj inn i smør, deretter har vi helt oppi blandet melk/oboy. Vi har aldri prøvd dette før og venter nå spent på effekt.
Smøret småboblet når vi helte oppi hasjen, men dette sluttet det med ganske fort. Er det da håp om effekt?

Vennlig hilsen, homer og barney.

Halla folkens. Vi er nye til mat hasj. Vi har akkurat smelta 2g hasj og etterpå helt oppi sjoko-melk. Når vi helte oppi hasjen var det kanskje litt varmt. Noen som veit hvor lang tid det tar før det kommer noe effekt? Hilsen knoll tott som chiller denne fredagskvelden!
Vis hele sitatet...

Hvor lenge småkokte dere hasjen, den bør småkoke i 20 - 30 minutter før THC binder seg til fettet. Dersom dere har småkokt det en stund bør det fungere fint å bare helle det oppi O`boy som dere har gjort.
Det jeg gjør er å ha en en kjele med vann hvor jeg putter oppi en bit med smør, da smøreklumpen har smeltet og fordelt seg utover vannet putter jeg ønsket mengde hasjisj oppi og lar det småkoke i 20 - 30 min, så kan smøret brukes til hva som helst
Hvor lang tid det vil ta før dere får funk er vanskelig å si, spørs hvor mye dere har spist før osv. Tar vell fra ca 40 min til 2.5 time, kan også ta lengre tid.

Om dere får funk får dere kose dere!
HAIL THE LEAF!
Sist endret av CountDrugula; 19. oktober 2012 kl. 23:19.
Huff, vi hadde oppi hasjen med smøret i 3 min, men etter at vi helte oppi sjokko-melken lot vi det ikke stå mer enn ca 5-6 min. Er det fortsatt håp? Eller må man evt ut å handle mer å lage på nytt.
Sitat av løkringen42 Vis innlegg
Huff, vi hadde oppi hasjen med smøret i 3 min, men etter at vi helte oppi sjokko-melken lot vi det ikke stå mer enn ca 5-6 min. Er det fortsatt håp? Eller må man evt ut å handle mer å lage på nytt.
Vis hele sitatet...

Om dere drakk 1 gram hver, så kan dere få funk. Kanskje ikke så sterk som om den var ordentlig løst ut med fett da.
Nydelig Da satser vi på det. Vi har røyka ganske mye før og brukt hasj/weed i noen år. Hvorfor skal man egentlig la hasjen og smørret stå så lenge?
Trådstarter brukte 0,5g hasj, og jeg personlig tror ikke man vil få noe effekt av å spise noe særlig under 1g.
Sitat av løkringen42 Vis innlegg
Nydelig Da satser vi på det. Vi har røyka ganske mye før og brukt hasj/weed i noen år. Hvorfor skal man egentlig la hasjen og smørret stå så lenge?
Vis hele sitatet...

Ikke ha høye forhåpninger da. man bør la det småkoke i smøret såpass lenge slik at THC`n rekker å binde seg til fettet.
Husker når jeg blandet med te, da helte jeg bare kokende vann i koppen, la klumpen oppi, rørte litt rundt å lot det løse seg opp det det kunne. Funka gull det! Veit dog ikke hvor mange grader det var da.

Det var ca en gramer jeg brukte da.
Sist endret av KjellFresh; 20. oktober 2012 kl. 00:21. Grunn: fordi atte..
Har lest mye forskjellig om dette, MEN:

Hvilken temperatur, og hvor lenge skal klumpen varmes for å få best mulig effekt?

Samtidig som at jeg gjerne ønsker at prosessen ikke skal ta mer enn en time.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Har lest mye forskjellig om dette, MEN:

Hvilken temperatur, og hvor lenge skal klumpen varmes for å få best mulig effekt?

Samtidig som at jeg gjerne ønsker at prosessen ikke skal ta mer enn en time.
Vis hele sitatet...
Hasj, småkoke i 20 - 30 min.