Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 8396
Hei allesammen! Jeg ble lagt til som venn av en fyr på steam her om dagen, fra Nederland. Å han fortalte meg en historie om når han og noen av vennene hans røykte hasj, osv. Så sa han at han innhalerte Nitrogengass.. Han sa at synet hans ble pikslete, å alt ble uklart. Er det mulig og bli rusa på nitrogengass? Er ikke det ekstremt giftig?
Fungerer fett, og du ler som en idiot i 30 sekunder. Ikke spesielt farlig heller, fås kjøpt på clas ohlson.

Absolutt verdt å teste ut et par ganger, men man blir ganske fort lei, og det blir fort dyrt i lengden.
Sist endret av Marr; 15. mai 2012 kl. 22:27.
Nitrogendioksid (NO2)
Kritiske effekter
Økt mottakelighet for infeksjoner
Irritasjon og betennelsesreaksjoner i luftveiene
Forverring av akutt og kronisk bronkitt
Astmaanfall
Økt dødelighet av luftveis- og hjerte-karsykdommer.
Virker ikke som det kuleste rusmiddelet.

Var litt kjapp i svingene, dette er BTW ikke lystgass.
Sist endret av combat38; 15. mai 2012 kl. 22:30.
Sitat av Marr Vis innlegg
Fungerer fett, og du ler som en idiot i 30 sekunder. Ikke spesielt farlig heller, fås kjøpt på clas ohlson.

Absolutt verdt å teste ut et par ganger, men man blir ganske fort lei, og det blir fort dyrt i lengden.
Vis hele sitatet...
ÅJJ, faila med akkurat det samme. Dette er ikke LYSTGASS.

Lystgass er N2O, ikke NO2
Sist endret av Marr; 15. mai 2012 kl. 22:47.
Trådstarter
Vet noen om det er mulig å få tak i NO2 en annen plass enn Clas Ohlson?
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Vet noen om det er mulig å få tak i NO2 en annen plass enn Clas Ohlson?
Vis hele sitatet...
N20 får du på Clas Ohlson og Jernia som jeg vet om.

NO2 aner jeg ikke hvor du får tak i.
Dette er tull. Han må mene lystgass N2O. Dette her er en helseskadelig gass som folk i større byer er kjent med.
Trådstarter
Ja kan hende det var N2O. Husker ikke om det var NO2 eller N2O han skrev på Steam. Men han nevnte hvertfall Nitrogendioksid.
Ffs
Nitrogendioksid er noe folk tar selvmord med
Slå på bilen og ha en slange fra eksosen inni bilen så dør du sakte og sikkert. Er vel ikke det du ønsker ? neppe
Er lystkass. Selges som krempatroner på jernia og clash olson. Jævlig vanskelig å få dem åpne uten kremdispenser eller cracker.
Trådstarter
Okei, da vet jeg det er lystgass. Takk for svar alle dere
Sitat av Srbija Vis innlegg
Jævlig vanskelig å få dem åpne uten kremdispenser eller cracker.
Vis hele sitatet...
Nja, kan være litt vrient til tider, men er fint mulig uten kremdispenser eller cracker.

Finn frem spiker og ballong + en hammer. Putt spikeren i ballongen og ballongen over patronen. Slå forsiktig med hammeren så du ikke ødelegger ballongen. Når du har fått hull så må du passe på, patronen blir skummelt kald. Anbefaler å bruke hansker når du holder rundt den.

Le i vei
Sist endret av Marr; 15. mai 2012 kl. 23:18.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Ffs
Nitrogendioksid er noe folk tar selvmord med
Slå på bilen og ha en slange fra eksosen inni bilen så dør du sakte og sikkert. Er vel ikke det du ønsker ? neppe.
Vis hele sitatet...
Det er kullos(CO) som dreper en. Ikke NO2.
Karbonmonoksid ja blanda dem to. No biggie dere vet hva jeg mener. Men For deg som sier at det er lett å åpne dem med spiker og ballong over. Fikk et par patroner i trynet av trykket, da det som kommer ut er kaldt og i mange tilfeller bare gjør sånt at ballongen sprenger og blir om til is. Men ja lykke til
Sist endret av SRB; 15. mai 2012 kl. 23:33.
Karbonmonoksid
Er det slik at alle her får helt latterkrampe i 30 sek?
Det jeg merker er et trykk i hodet som brer seg over hele kroppen, en meget deilig følelse.
Kjenner også jeg blir helt nummen i munnen, sikkert derfor tannleger bruker det?
Stemmen blir dessuten helt fordreid, motsatt av helium.

Hvor mange patroner har dere tatt på en gang? Tenkte å prøve 3 stk samtidig, men ville forsikre meg om at det ikke var farlig.
Sist endret av pkk1990; 15. mai 2012 kl. 23:51.
rusmidler er da merkelig,gøy i tredve sekunder og handicappet resten av livet,betal 500-100 vær handicappet resten av livet,kanskje det varer litt lengre,noen døgn(speed)ha bunnløs og grunnløs angst og noia,røyk på deg en psykose,drikk deg lam,gi jenten en stripe,om et år har hun deg å skylde på,stikke nåler,barnløse,foreldreløse,folk dør..samme klisjeen
ArbeidsledigProletar
Sitat av BlyThn Vis innlegg
rusmidler er da merkelig,gøy i tredve sekunder og handicappet resten av livet,betal 500-100 vær handicappet resten av livet,kanskje det varer litt lengre,noen døgn(speed)ha bunnløs og grunnløs angst og noia,røyk på deg en psykose,drikk deg lam,gi jenten en stripe,om et år har hun deg å skylde på,stikke nåler,barnløse,foreldreløse,folk dør..samme klisjeen
Vis hele sitatet...
Hva faen prater du om? Lystgass er ikke heroin, ikke spes skadelig heller, litt VEL mye arbeid for 30 sekunder rus og metallisk lyd i ørene dog.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hva faen prater du om? Lystgass er ikke heroin, ikke spes skadelig heller, litt VEL mye arbeid for 30 sekunder rus og metallisk lyd i ørene dog.
Vis hele sitatet...
Så sant så sant, er en grunn til at fødende får dette i ett sett.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Ja kan hende det var N2O. Husker ikke om det var NO2 eller N2O han skrev på Steam. Men han nevnte hvertfall Nitrogendioksid.
Vis hele sitatet...
Det heter ikke nitrogendioksid, men Dinitrogenoksid! Det er lystgass/lattergass det er snakk om her, wiki.
Sitat av BlyThn Vis innlegg
rusmidler er da merkelig,gøy i tredve sekunder og handicappet resten av livet,betal 500-100 vær handicappet resten av livet,kanskje det varer litt lengre,noen døgn(speed)ha bunnløs og grunnløs angst og noia,røyk på deg en psykose,drikk deg lam,gi jenten en stripe,om et år har hun deg å skylde på,stikke nåler,barnløse,foreldreløse,folk dør..samme klisjeen
Vis hele sitatet...
Dette var vel å sette ting litt på spissen, eller hva?
Trådstarter
Jeg lurer på en ting til om dette med Lystgassrusen. Er det noen her som har prøvd å ruse seg på spraydeodorant? Kan rusen av deodoranten og lystgassen sammenlignes? Jeg innhalerte spraydeodorant, det var herlig. Jeg var i samme rom som 2 jenter som babbla i ett kjør, alle lydene ble bare svak bakgrunnstøy, å jeg kunne knapt stå på føttene, ble helt borte. Er deodoranten farlig å innhalere, og som sagt; kan deodoranten og lystgassen sammenlignes på noen måter?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Jeg lurer på en ting til om dette med Lystgassrusen. Er det noen her som har prøvd å ruse seg på spraydeodorant? Kan rusen av deodoranten og lystgassen sammenlignes? Jeg innhalerte spraydeodorant, det var herlig. Jeg var i samme rom som 2 jenter som babbla i ett kjør, alle lydene ble bare svak bakgrunnstøy, å jeg kunne knapt stå på føttene, ble helt borte. Er deodoranten farlig å innhalere, og som sagt; kan deodoranten og lystgassen sammenlignes på noen måter?
Vis hele sitatet...
Kan ikke så mye om det, men ja, det er farlig over lengre perioder.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Jeg lurer på en ting til om dette med Lystgassrusen. Er det noen her som har prøvd å ruse seg på spraydeodorant? Kan rusen av deodoranten og lystgassen sammenlignes? Jeg innhalerte spraydeodorant, det var herlig. Jeg var i samme rom som 2 jenter som babbla i ett kjør, alle lydene ble bare svak bakgrunnstøy, å jeg kunne knapt stå på føttene, ble helt borte. Er deodoranten farlig å innhalere, og som sagt; kan deodoranten og lystgassen sammenlignes på noen måter?
Vis hele sitatet...
Å inhalere deodorant/glade/lim/løsemidler er livsfarlig, og mange på forumet her har uttalt at de heller ville injisert seg med heroin før de tok sjangsen på å inhalere løsemidler. Det har vært flere eksempler der folk har dødd av førstegangsbruk av løsemidler.

N2o derimot er kalt et såkalt safe-drug. Så lenge man ikke overdriver bruk og/eller opptrer uansvarlig under rus (feks å stå med et åpent vindu eller løpe rundt under rus) så skal det visstnok være temmelig trygt. Man må også passe på å få i seg nok oksygen under inhalering, som da vil si at man ikke puster inn og ut i en pose/ballong i flere minutter frem til man dør av oksygenmangel. Men ettersom jeg har lest så trenger de fleste ikke mer enn et stort drag eller to som de holder inne i 10-20 sekunder for rus.

Kilde: Erowid
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Jeg lurer på en ting til om dette med Lystgassrusen. Er det noen her som har prøvd å ruse seg på spraydeodorant? Kan rusen av deodoranten og lystgassen sammenlignes? Jeg innhalerte spraydeodorant, det var herlig. Jeg var i samme rom som 2 jenter som babbla i ett kjør, alle lydene ble bare svak bakgrunnstøy, å jeg kunne knapt stå på føttene, ble helt borte. Er deodoranten farlig å innhalere, og som sagt; kan deodoranten og lystgassen sammenlignes på noen måter?
Vis hele sitatet...
Drivgassen i deodorant og glade er butan, det samme som lightergass. Det hindrer oksygenopptak i hjernen, som gir deg en "rus". Livsfarlig selv første gang du prøver, og kan i tillegg føre til alvorlig hjerneskade.
Trådstarter
Når jeg brukte deodoranten så tok jeg 3 så store drag så jeg klarte, dette gjorde jeg opp til 5 ganger på en dag. Har jeg bare flaks som lever da eller?
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Når jeg brukte deodoranten så tok jeg 3 så store drag så jeg klarte, dette gjorde jeg opp til 5 ganger på en dag. Har jeg bare flaks som lever da eller?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe som dreper deg momentant, men du risikerer å bli permanent skadet ved hyppig bruk.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Når jeg brukte deodoranten så tok jeg 3 så store drag så jeg klarte, dette gjorde jeg opp til 5 ganger på en dag. Har jeg bare flaks som lever da eller?
Vis hele sitatet...
Du kunne ha dødd av første trekket. Løsemidler er ikke rusmidler, faren for at du har pådratt deg hjerneskade er definitivt tilstede. Ikke gjenta bragden.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Det er ikke noe som dreper deg momentant, men du risikerer å bli permanent skadet ved hyppig bruk.
Vis hele sitatet...
Der tar du feil. Det har hendt mange ganger at folk plutselig har dødd av å sniffe butangass. Kalles for sudden sniffing death.

Inhaling butane gas can cause drowsiness, narcosis, asphyxia, cardiac arrhythmia and frostbite. Butane is the most commonly misused volatile solvent in the UK and caused 52% of solvent-related deaths in 2000. When butane is sprayed directly into the throat, the jet of fluid can cool rapidly to −20°C by adiabatic expansion, causing prolonged laryngospasm. Some inhalants can also indirectly cause sudden death by cardiac arrest, in a syndrome known as "sudden sniffing death".[21] The anaesthetic gases present in the inhalants appear to sensitize the user to adrenaline and, in this state, a sudden surge of adrenaline (e.g., from a frightening hallucination or run-in with aggressors), may cause fatal cardiac arrhythmia.[22]

Furthermore, the inhalation of any gas that is capable of displacing oxygen in the lungs (especially gasses heavier than oxygen) carries the risk of hypoxia as a result of the very mechanism by which breathing is triggered. Since reflexive breathing is prompted by elevated carbon dioxide levels (rather than diminished blood oxygen levels), breathing a concentrated, relatively inert gas (such as computer-duster tetrafluoroethane or nitrous oxide) that removes carbon dioxide from the blood without replacing it with oxygen will produce no outward signs of suffocation even when the brain is experiencing hypoxia. Once full symptoms of hypoxia appear, it may be too late to breathe without assistance, especially if the gas is heavy enough to lodge in the lungs for extended periods. Even completely inert gasses, such as argon, can have this effect if oxygen is largely excluded (e.g., via a mask).
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Inhalant_abuse
Sist endret av InTrance; 16. mai 2012 kl. 15:00.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Det er ikke noe som dreper deg momentant, men du risikerer å bli permanent skadet ved hyppig bruk.
Vis hele sitatet...
Ikke det? Se her, og her, og her.

Sitat av Kestrel Vis innlegg
Når jeg brukte deodoranten så tok jeg 3 så store drag så jeg klarte, dette gjorde jeg opp til 5 ganger på en dag. Har jeg bare flaks som lever da eller?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være flaks. Selv om det er en mulighet for å dø av førstegangsbruk så betyr ikke det at det skjer med absolutt alle.
Men jeg vil absolutt fraråde deg å fortsette inhalering av løsemidler, da det BLIR å ødelegge kroppen din og kan drepe deg.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Når jeg brukte deodoranten så tok jeg 3 så store drag så jeg klarte, dette gjorde jeg opp til 5 ganger på en dag. Har jeg bare flaks som lever da eller?
Vis hele sitatet...
Altså å si at du har flaks som lever er litt å ta i, det mer at det hadde vært skikkelig kjipt om du hadde dødd, noe som er fullt mulig.

jeg ser det allerede er nevnt i tråden, men jeg ville mye heller satt et skydd heroin enn å sniffe Lightergass/formfett/deo/bensin, med tanke på skadene du kan pådra deg.

Ikke ta dette som en oppfordring til heroinbruk, legg heller bort sniffing for godt
Trådstarter
Vel, jeg har aldri sniifa deo... Spraya i munnen.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Vel, jeg har aldri sniifa deo... Spraya i munnen.
Vis hele sitatet...
Sniffing er inhalering, hvis du pusta det inn så er det akkurat det samme.
Trådstarter
Jo forsåvidt. Bare ignorer den posten ;p
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.clasohlson.com/no/iSi-gasspatron/Pr348446001

Er det denne? passer de i luftpistoler som bruker CO2 patroner`??
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
http://www.clasohlson.com/no/iSi-gasspatron/Pr348446001

Er det denne? passer de i luftpistoler som bruker CO2 patroner`??
Vis hele sitatet...
Jeg er temmelig sikker på at det er de der. Merket ISI stemmer hvertfall.

Jeg tror CO2 patroner er større enn N2O patroner, så de vil ikke passe i en luftpistol. Det spørs helt på hvilken størrelse man bruker på CO2 patronene da.
Det og ruse seg på nitrogendioksid (N02)
er ikke det smarteste du kan gjøre.
her tror jeg du blander N02 med N20
N20 er lystgass, noe som ikke er spesielt farlig.
Blir ofte brukt av tannleger
og under fødsler.

N02 derimot er ikke lurt og innhalere
bivirkninger er gjerne
- asmaanfall
- irritasjon og mulig betennelse i luftveiene
- oksigenmangel
- kronisk bronkitt (ikke mye kult)
kan i værstefall føre til død.
Nei det er ikke nitrogendioksiden som dreper deg
det er CO (kullos) som nevnt tidligere her,
og jeg ville heller ikke anbefalt og ruse seg på løsemidler Det sies at det er mer skaderlig en heroin.
bare se på 'krokodill' som er kommet på markedet.
Løsemiddel baser heroin..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette i Oslo-området?
Vært innom Clas Ohlson på Oslo City og ved Eldorado, men det er ikke å finne!
Jernia har vel lystgassampuller såvidt jeg vet? Tror de har det på den ved carl berner.
Jeg gjorde dette for et års tid siden. Kjøpte cracker fra ebay og patroner fra jernia. Effekten var:
Svimmelhet
Lyder ble "metalliske".
Tung i hodet.

Mot min forventning ble det ikke noe latterkick. Tror dette er oppskrytt.