Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1369
God aften!

Som dere sikkert har skjønt, skal jeg bruke kvelden min på å plage dere med enda en kjøpe pc tråd.

Har et ferdig oppsett, men har ikke helt funnet ut hvilket skjermkort jeg skal gå for. Har ingen klare kanidater, utenom at jeg har sett på Geforce GTX 570. Noen forslag? Kan si så mye som at pc´en skal bli brukt til moderat gaming, men jeg har lyst på et skikkelig skjermkort hvis jeg har tenkt å begynne å spille noe litt mer krevende ting. Budsjettet er vell satt til rundt 2,5-3k.

Er resten av oppsettet up to date? Begynner å bli en stund siden jeg lagde listen, da med hjelp fra en annen bruker på forumet. Har også lyst på en SSD, men har ikke allverden av penger.

Kan og si at jeg ikke er interessert i anbefalinger av andre butikker en komplett.

På forhånd, takk.
Sist endret av Sinken; 18. oktober 2011 kl. 22:51.
2 GTX 560Ti i SLI? De er på tilbud nå så du vill bare gå 200kr over budsjettet.
Sitat av evvedevve Vis innlegg
2 GTX 560Ti i SLI? De er på tilbud nå så du vill bare gå 200kr over budsjettet.
Vis hele sitatet...
Da kan du kjøre med 3 skjermer også!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kjøpe 4gb ram nå som 8gb koster i underkant av 400 er idioti. GPU kjører jeg AMD all the way, fanboy på det punktet. SSD burde du helst kjøpe fra Dustin da de har OCZ. Kanskje en Crusial M4 60gb er god, ikke vet jeg.
Ram fikset. Var 450 kr.

Sitat av evvedevve Vis innlegg
2 GTX 560Ti i SLI? De er på tilbud nå så du vill bare gå 200kr over budsjettet.
Vis hele sitatet...
Foretrekker et skjermkort, og jeg kommer ikke til å ha 3 skjermer før det kortet er utdater, av økonomiske grunner. Uansett er jeg allerede over budsjett, så å sprenge det enda mer vill jeg helst slippe.

Da står valget mellom Gainward GeForce GTX 570 og Sapphire Radeon HD 6970 med mindre noen andre har noen innspill. Går også for Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det holder nok med 40GB om du bare skal bruke den til OS.
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Det holder nok med 40GB om du bare skal bruke den til OS.
Vis hele sitatet...
Skal ha noen spill o.l der også.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Det holder nok med 40GB om du bare skal bruke den til OS.
Vis hele sitatet...
40GB ?

Hurra, vi får akkurat plass til Windows7 + updates + cache og virtuelt minne.

Er passelig hjerneskadet å kjøpe noe under 120GB idag, ikke at jeg ser behovet for SSD så stort at jeg gjør innkjøpet enda.

Men hey, omg wow laster firekommatosekunder fortere!!!one.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
40GB ?

Hurra, vi får akkurat plass til Windows7 + updates + cache og virtuelt minne.

Er passelig hjerneskadet å kjøpe noe under 120GB idag, ikke at jeg ser behovet for SSD så stort at jeg gjør innkjøpet enda.

Men hey, omg wow laster firekommatosekunder fortere!!!one.
Vis hele sitatet...
Ja, 40GB var kanskje litt i minste laget. Men hvorfor skal du alltid være så jævelig sarkastisk og overlegen hele tiden
Sist endret av EvveDevve; 19. oktober 2011 kl. 23:31.
gå for GTX 570 når du kjører intel, de kjører bedre sammen etter MIN mening.
Skulle kjøpe denne skjermen, men den er ikke inne på lager. Skal bestille i dag, så jeg lurte på om noen hadde noen tips til en skjerm som er på lager, til rundt 1.5k. Jeg er ikke hardcore gamer, så ms spiller ingen rolle.

Killkalle1
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av loord Vis innlegg
gå for GTX 570 når du kjører intel, de kjører bedre sammen etter MIN mening.
Vis hele sitatet...
Din mening er jo ganske irrelevant ettersom skjermkort ikke "foretrekker" en CPU-produsent over en annen.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
40GB ?

Hurra, vi får akkurat plass til Windows7 + updates + cache og virtuelt minne.

Er passelig hjerneskadet å kjøpe noe under 120GB idag, ikke at jeg ser behovet for SSD så stort at jeg gjør innkjøpet enda.

Men hey, omg wow laster firekommatosekunder fortere!!!one.
Vis hele sitatet...
40GB er kanskje litt knapt, men jeg klarer meg veldig godt med 60gb. Ikke bare kjappere oppstart men det er det at når pcen er skrudd på, så er den klar for alt med en gang. Alle vanlige programmer kan lastes opp med en gang, istedetfor å måtte vente enda ett minutt på at skrivebordet laster fullstendig, og så ett minutt før alle de vanlige programmene er åpne.

Det er deilig <3
Ser denne grei ut, eller er den litt i største laget? Trenger en skjerm til rundt 1.5k kvikt.

Trenger ikke være fra komplett, kan kjøpe fysisk i butikk også.
Sist endret av Sinken; 21. oktober 2011 kl. 15:14.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Med mindre du må ha en 27" ville jeg heller sett på BENQ G2420HD evt. HDBE på dustin eller komplett. Skjermen du ser på skal visstnok være god til den prisen, men personlig liker jeg dårlig den merkelige løsningen med høyttaleren.
Size doesnt matter. Foretrekke å kjøpe fysisk.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Men hey, omg wow laster firekommatosekunder fortere!!!one.
Vis hele sitatet...
Hadde trodd du av alle hadde fått med deg forskjellen på en SSD og en vanlig spinndisk.. PC'en min starter på rundt 35-40 sekunder med SSD, alt responderer fortere enn du rekker å tenke over det og det er herlig å loade fortere enn 90% av alle andre.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hadde trodd du av alle hadde fått med deg forskjellen på en SSD og en vanlig spinndisk.. PC'en min starter på rundt 35-40 sekunder med SSD, alt responderer fortere enn du rekker å tenke over det og det er herlig å loade fortere enn 90% av alle andre.
Vis hele sitatet...
Var ikke akkurat noe å skryte av, det samme gjør min fem år gamle pc med like gammel spimdeldisk.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hadde trodd du av alle hadde fått med deg forskjellen på en SSD og en vanlig spinndisk.. PC'en min starter på rundt 35-40 sekunder med SSD, alt responderer fortere enn du rekker å tenke over det og det er herlig å loade fortere enn 90% av alle andre.
Vis hele sitatet...
40 sek boot? Min skolepc booter på 30 sek, og den er fire år gammel, og allerede når den ble lansert var det utdatert hardware.