Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5550
Hallo!

Har tenkt og kjøpe meg en Ipad, 32GB med 3g for å være nøyaktig. Etter litt surfing så jeg at Ipad2 kommer til Norge om 5 dager, og at den visstnok skal være mye bedre. Derfor er spørsmålet mitt, er det verdt å kjøpe Ipad2, isteden for den vanlige, med tanken på pris osv? Vet at det er veldig individuelt, men tanke på økonomi og sånt, derfor vill jeg ha deres subjektive mening. Jeg vill heller ikke høre om HTC og Samsung sine brett. Noen som vet hvor mye den vill koste, og hvor jeg kan kjøpe den billigst mulig?

Mvh Audun
Har Ipad og er missfornøyd. Den fungerer som den skal, men det ender med at du blir sittende å bruke den til halvdårlige flashspill.

Mer bortkastede penger skal en lete lenge etter!
Jeg får min i kveld, kan godt komme med informasjon om iPad2 senere hvis ønskelig.
Sist endret av Turbolego; 20. mars 2011 kl. 20:47.
Vill nok bli mest brukt til surfing på nett, evt. kjøpe noen spill som FM
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Vel, uansett hva du kjøper, så er det ikke lenge til Apple vil kommer med nok en oppgradering til iPad.

Det er bare minor changes med nye iPad i forhold til den gamle, men vil nok tenke meg at når en eventuell neste utgave av iPad kommer, så vil ikke iPad 1 støtte programvare som kommer til denne.

Vil anbefale deg å kjøpe den nye, både med tanke på software, og med tanke på vekt. Blir litt sliten etterhvert av å holde iPadden.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg får min i kveld, kan godt komme med informasjon om iPad2 senere hvis ønskelig.
Vis hele sitatet...
1 eller 2? Info er ønskelig

Buddapower: Vet du prisen på den nye?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Prisen er den samme som iPad 1. (Som Steve sa i en av streamene på apple nettsida)
Vis hele sitatet...
Takker, da blir det jo selvfølgelig 2eren
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
2eren er spennende det, men blir fort lei, faller tilbake til 1eren hvart gang
Prisen er den samme som når ipad 1 kom.
Nå vil jo ipad 1 bli mye billigere da.

Ellers så er det på alle måter verd å vente på ipad 2 og kjøpe den =)

Sitat av Ignifer Vis innlegg
2eren er spennende det, men blir fort lei, faller tilbake til 1eren hvart gang
Vis hele sitatet...
Hva sammenligner du med egentlig?

Den er mye kjappere, raskere grafikk, den er tynnere, lettere, kamera både framme og bak i tillegg til en pris som er på samme nivå som ipad 1...
I tillegg så har den genial beskyttelse som kommer til å bli godt brukt av 3. parts leverandører også.
iPad 1 blir (er) 1000 kr billigere. KJøpte 32GB + 3G for 5000 Kroner og den koster 6000 for det samme bare at det er iPad2.
Elkjøp har den får 4444. Men det er altså sant at den kommer 25. mars til norge?
Sitat av Corky Vis innlegg
det ender med at du blir sittende å bruke den til halvdårlige flashspill.
Vis hele sitatet...
Om den bare hadde støttet flash . . .
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
1 eller 2? Info er ønskelig

Buddapower: Vet du prisen på den nye?
Vis hele sitatet...
iPad 2 (nummer to) som ikke er i norge enda.

Jeg har den i hendene nå, skal synke den med iTunes...

Hva vil du vite?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Prisen er den samme som når ipad 1 kom.
Nå vil jo ipad 1 bli mye billigere da.

Ellers så er det på alle måter verd å vente på ipad 2 og kjøpe den =)



Hva sammenligner du med egentlig?.
Vis hele sitatet...
Dårlig fantasi?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
iPad 2 (nummer to) som ikke er i norge enda.

Jeg har den i hendene nå, skal synke den med iTunes...

Hva vil du vite?
Vis hele sitatet...
Hvor kjøpte du den fra? Vil vite hvordan den er i bruk, enkelt å synkronisere med itunes? Og om den er praktisk
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hvor kjøpte du den fra? Vil vite hvordan den er i bruk, enkelt å synkronisere med itunes? Og om den er praktisk
Vis hele sitatet...
Den er kjøpt på apple store i texas.
Den synkroniserte enkelt, bare koble til datamaskin med usb, velg "automatisk sync av bilder, musikk og filmer"... that's it.
Jeg gjorde det veldig enkelt da, bare sa "sync alt!" så nå får jeg nøyaktig det samme jeg har på iphonen min, på iPadden.

Den er bare en "større" iPhone, så om du noen gang har ønsket at noe du har gjort på en iPhone kan gjøres bedre på en større skjerm, som filmtitting, surfing og bilder... er iPad noe for deg.

ca. et kvarters bruk: litt uvant å gå fra iphone-tastatur til ipad tastatur, men er enklere...
En merkelig ting som skjedde i synkroniseringen: alle iphone programmene mine ble overført til ipad, og kan brukes, men de har den samme skjermstørrelsen som iphonen?
Teit ass, burde kunne automatisk synkronisere ipad-versjonen av appen istedenfor iphone.
Surfing går raskt, dåg ingen flash...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
En merkelig ting som skjedde i synkroniseringen: alle iphone programmene mine ble overført til ipad, og kan brukes, men de har den samme skjermstørrelsen som iphonen?
Teit ass, burde kunne automatisk synkronisere ipad-versjonen av appen istedenfor iphone.
Surfing går raskt, dåg ingen flash...
Vis hele sitatet...
Du kan zoome inn på appene. Det blir dog dårligere kvalitet. Er en knapp nede i høyre hjørne
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Du kan zoome inn på appene. Det blir dog dårligere kvalitet. Er en knapp nede i høyre hjørne
Vis hele sitatet...
Ja, veit... men kvaliteten blir så dårlig at det ikke er vits i...
Skal laste ned angry birds hd free og teste...

angry birds free hd funka utmerket.
Skal teste filmer nå...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ja, veit... men kvaliteten blir så dårlig at det ikke er vits i...
Skal laste ned angry birds hd free og teste...

angry birds free hd funka utmerket.
Skal teste filmer nå...
Vis hele sitatet...
Hvor mye gidde du for den? Hadde du kjennskaper som kjøpte den til deg eller?
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Hvor mye gidde du for den? Hadde du kjennskaper som kjøpte den til deg eller?
Vis hele sitatet...
Ja.
Kosta 500 dollar eller 2800 spenn.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ja.
Kosta 500 dollar eller 2800 spenn.
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du tak i den? Bekjente i statene? Eller var du der selv? Eller kan du kjøpe fra USA på nettet? Noen som vet hvor du kan forhandsbestille den på nett, hvis det i det hele tatt går?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
2eren er spennende det, men blir fort lei, faller tilbake til 1eren hvart gang
Vis hele sitatet...
Mener du å pule dama i rompehullet?
Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Mener du å pule dama i rompehullet?
Vis hele sitatet...
lenge leve seriøse og realistiske svar
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
hehe...
Sier seg vel sev att iPad2 er bedre en iPad1 da...


Så...... ........... ja .........
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hvordan fikk du tak i den? Bekjente i statene? Eller var du der selv? Eller kan du kjøpe fra USA på nettet? Noen som vet hvor du kan forhandsbestille den på nett, hvis det i det hele tatt går?
Vis hele sitatet...
Noen kjøpte den for meg og hadde den med å baggasjen sin hjem.
Ingen forhåndsbestilling, bare rett inn i apple-store butikken, kjøp og gå.
Sist endret av Turbolego; 21. mars 2011 kl. 00:24.
Hvordan er det med Amerika og 3G? Kjenner en som skal der, men hvis du må ha abo, så går det vell ikke. Og er den forsikrings-greien noe å ha?
Dere kan bestille fra Eplehuset.no
MYE dyrere, koster 6300 fra norge, mens fra Amerika koster det 4700. Sammenlignet apple.no og apple.com sine priser
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
MYE dyrere, koster 6300 fra norge, mens fra Amerika koster det 4700. Sammenlignet apple.no og apple.com sine priser
Vis hele sitatet...
Men så har nå Norge masse momser. (25%)
Sitat av UB3R Vis innlegg
Men så har nå Norge masse momser. (25%)
Vis hele sitatet...
Min kontakt tok den med i bagasjen på flyet, ingen moms.

btw. eplehuset er ræva.
Dårlig service, kjøp direkte fra apple.
iPad 3G kan kjøpes uten binding i USA. Det finnes sikkert løsninger hvor man kan få kjøpt iPad med binding til subsidierte priser, men dersom man kikker på Apple sine nettsider så kommer det frem at de er tilgjengelig uten binding.
Sitat av møkk Vis innlegg
iPad 3G kan kjøpes uten binding i USA. Det finnes sikkert løsninger hvor man kan få kjøpt iPad med binding til subsidierte priser, men dersom man kikker på Apple sine nettsider så kommer det frem at de er tilgjengelig uten binding.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Har noen spørsmål:

Er det mulig da mulig å binde den i norge? Og har du peiling på hvor mye ekstra det vill koste?

Hilsen en som ikke har peiling
Jeg bruker ett ringkontantkort uten noen form for binding i min iPad. Så slipper jeg å betale for data/abbonement når jeg ikke har bruk for det. Med en sperre på maks 10kr døgnet er det mer fornuftig for mitt bruk.
Ellers så er det bare å sjekke opperatørers nettsider for hvilke løsninger de har. I utgangspunktet ble jeg påprakket "Mobilt Bredbånd" til 199,- i mnd.

Om du leter etter en subsidiert enhet får du ta tastaturet fatt og se om Telenor, Netcom, Onecall eller andre har noen tilbud. Dette er ikke noe jeg har sjekket da jeg ikke har hatt interesse av å kjøpe en iPad som på noen måte er bundet til noen.
Såfremt du skaffer deg GSM versjonen (som på Apple sine amerikanske nettsider er merket med AT&T) vil den fungere her i Norge. Jeg kjøpte min iPad1 i London. Søskenbarnet mitt kjøpte 3 iPad1 i New York.

Til dere som undrer: http://store.apple.com/us/browse/hom...co=MjE0OTI0MDI Apple har iPad versjoner som fungerer på både GSM og CDMA nettverkene. Den med AT&T er den "vanlige" iPaden med GSM nettverk, mens den merket med Verizon kjører CDMA. Her i Norge får en kjøpt GSM versjonen (AT&T modellen om man tar utgangspunkt i USA butikken).
Sist endret av møkk; 30. mars 2011 kl. 20:53.
Har bestemt meg for å kjøpe i Norge, og har noen flere sprørsmål. Hva er anbefalt av Telenor og Netcom? Er den forsikrings greien noe? Og har noen en link til et sted jeg kan se priser på de forskjellige prisene på så og så mye nedlastning i måneden? På mobilen f.eks har jeg 100 mb nedlastning i måneden for 100kr. Det blir på samme måte med Ipad sant? Går jeg bare ned i en mobilbutikk og snakker med de?
Om AppleCare Protection Plan er verdt pengene eller ei må vel nesten du selv ta å bestemme. Personlig hadde jeg ikke kjøpt dette. Jeg har ikke lest gjennom vilkårene, men antar at jeg er rimelig "safe" når det kommer til evt produkfeil her i Norge. Jeg har ei heller vanen av å ødelegge tingene mine.

Med mitt ringkontantkort fra Telenor kan jeg laste ned opptil 5gb i mnd, etter dette vil de begrense hastigheten min. Prisen er og forblir den samme uavhengig av hvor mye data jeg bruker, maks 10kr døgnet. Gå innom en butikk, sjekk forskjellige opperatører sine nettsider eller ring rundt og spør hva slags løsninger de har som kan passe ditt bruksmønster. Når jeg ble påprakket "mobilt bredbånd" hadde jeg samme begrensning på 5gb som jeg har på kontantkortløsningen, og til 199,- pr mnd følte jeg det noe bortkastet da jeg somregel har Wi-Fi i nærheten. Nå, med kontantkort kan jeg bare fylle på noen kroner når jeg har bruk for det. Når jeg er ferdig med å bruke 3G nettverket setter jeg den i Flymodus og slår på Wi-Fi (mao. slå av mobildata) så slipper jeg at den mot all formodning skulle bruke mobilnettet når jeg vet jeg har Wi-Fi rundt meg.

Edit: 100kr for 100mb i mnd hørtes drøyt ut.
Sist endret av møkk; 31. mars 2011 kl. 22:51.
Sitat av møkk Vis innlegg
Om AppleCare Protection Plan er verdt pengene eller ei må vel nesten du selv ta å bestemme. Personlig hadde jeg ikke kjøpt dette. Jeg har ikke lest gjennom vilkårene, men antar at jeg er rimelig "safe" når det kommer til evt produkfeil her i Norge. Jeg har ei heller vanen av å ødelegge tingene mine.

Med mitt ringkontantkort fra Telenor kan jeg laste ned opptil 5gb i mnd, etter dette vil de begrense hastigheten min. Prisen er og forblir den samme uavhengig av hvor mye data jeg bruker, maks 10kr døgnet. Gå innom en butikk, sjekk forskjellige opperatører sine nettsider eller ring rundt og spør hva slags løsninger de har som kan passe ditt bruksmønster. Når jeg ble påprakket "mobilt bredbånd" hadde jeg samme begrensning på 5gb som jeg har på kontantkortløsningen, og til 199,- pr mnd følte jeg det noe bortkastet da jeg somregel har Wi-Fi i nærheten. Nå, med kontantkort kan jeg bare fylle på noen kroner når jeg har bruk for det. Når jeg er ferdig med å bruke 3G nettverket setter jeg den i Flymodus og slår på Wi-Fi (mao. slå av mobildata) så slipper jeg at den mot all formodning skulle bruke mobilnettet når jeg vet jeg har Wi-Fi rundt meg.

Edit: 100kr for 100mb i mnd hørtes drøyt ut.
Vis hele sitatet...
Det er pluss noen minutt/sms greier. Et spørsmål til. Fant ingen Ipad "rettete" tilbud(med tanke på ringetid osv), mens på telenor var det det først jeg så når jeg kom inn. Her er det 3gb i måneden for 199. Går det ann å fordele det på 2 dingser? Har en HTC i tillegg.

http://www.telenor.no/privat/mobiltb...fPadabonnement
Far kjøpte seg akkurat en sånn, virker som noe ordentlig dritt. Apple har ikke kjøpt rettigheter/stengt noe da, far skal bruke den som sjøkart så han får bruk for den uansett men bortsett fra det ser det ut som noe skikkelig bæsj...
Jeg tror det er mer populært å selge subsidierte mobiltelefoner som de vet folk kommer til kjøpe, kontra disse "nye" greiene. Produktet du har funnet nå vil ikke resultere i at iPaden blir billigere i innkjøp, det er kun ett abbonement for din eksisterende iPad.
Om du kan fordele dataen på to dinger? Hvordan så? Du kan flytte simkortet du bruker til mobildata i iPad inn i din HTC mobil om du har en microsim->minisim overgang, og da kunne bruke mobildata som vil telle mot din 3gb grense. Du kan ikke opprette ett "personal hotspot" med iPad og dele dens tilkobling. Dette er mulig på iPhone 4 som kjører iOS 4.3 såfremt en har ordnet det med opperatør, og jeg vil tippe en kan opprette slike "hotspots" med en iPad dersom den er jailbreaket. Om din iPad vil være jailbreakbar vet jeg ikke.

Forøvrig kan jeg nesten garantere deg at mobilopperatørene setter pris på at du kontakter dem og spør dem hvordan deres løsninger faktiskt fungerer, for så å finne løsningen som passer deg best.
ipad er faenmeg tidenes. har nå fått Logmein ignition for å fjernstyre PCen(og det funker BRA, faktisk, mot all forventning) og lar meg overføre filer fra pc til ipad. Med Oplayer kan jeg og se alle filmfiler, så å da kunne bruke ipaden til å sette på torrent, og overføre fra pcen til ipaden, og se filmen.. my life is complete. thank you.

Men ja, bruker den til en haug av spill, surfing, og som fjernkontroll til PCen når jeg ikke har lyst å reise meg fra sofaen for å laste ned film og serier. Tidenes, I tell you. Tidenes.