Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2998
hei

i England har jeg visa og jeg kan ikke ta ut penger fra minibanken. Det står "available balance: none".

Men når jeg handler på f.eks tesco, kan jeg ta ut minst 10 pund i cashback når jeg betaler med kort. Noen som vet hvor lenge dette vil gå ann og om jeg evt. må betale tilbake om det går over for mye ?
Dette virker rart da det står att grensen for å trekke over kortet er 0 pund.


Account balance: £8.63 CR
Available balance: Nil
Overdraft limit: £0.00
Det er mulig å kunne overtrekke VISA i enkelte tilfeller.
Men dette blir da dekket inn neste gang du får penger inn på konto.

Så ja, du må betale alt tilbake. Hvor lenge du kan fortsette å overtrekke varierer sterkt, men regner med at det er bråstopp før du når 1000 NOK

Det at du ikke får tatt ut penger i minibank er av den enkle grunn at du ikke har penger på konto. Da trenger du i såfall ett kredittkort...
Sist endret av Thysanoptera; 24. september 2007 kl. 20:20.
hmm oki, i dette tilfellet var også ikke terminalen online slik jeg forstår det, da jeg bare signerte og ikke tastet pin. Så er dette en student konto da og jeg kommer ikke til å fylle på med noe mer penger, så det er samme for meg om kontoen stenges egentlig for mitt studie er ferdig.
Jeg var på tur i Amsterdam i fjor sommer, jeg fikk overtrekt VISA kortet med 7000,- i løpet av 4 dager.
Dette var da på forskjellige minibanker.
Men ikke så lurt, banken blir ikke veldig glad!
Kortet var student VISA fra DNB
Altså dere må huske at VISA er kredittkort, men i Norge så har de fleste Debittkort med VISA på, som betyr at hvis banken ikke er online så får du signere. Eller som tilfellet er i utlandet, at hvis den ikke er kobla opp mot BankAxxept så går det på visa.
Sitat av tello
Jeg var på tur i Amsterdam i fjor sommer, jeg fikk overtrekt VISA kortet med 7000,- i løpet av 4 dager.
Dette var da på forskjellige minibanker.
Men ikke så lurt, banken blir ikke veldig glad!
Kortet var student VISA fra DNB
Vis hele sitatet...
Skader nå ikke banken men.
Du må betale det tilbake, ofte med renter.

Visa fungere /nogenlunde\ som et mastercard (Ikke tolk feil)

Du har en grense på hvor mye det kan overtrekkes, som det står i en avtale du har, denne kan endres. Du må som sagt betale det tilbake senere (Trenger ikke være når du får penger inn, men du bør betale det så fort som mulig)

Antar du har vanlig visa kort, og ikke electron - da fungerer det ikke å overtrekke.
Sitat av Restyle
Du må som sagt betale det tilbake senere (Trenger ikke være når du får penger inn, men du bør betale det så fort som mulig)
Vis hele sitatet...
Dette gjelder bare hvis du har rent kredittkort, for hvis du har debittkort så går kontoen i minus, og når det kommer inn penger så blir jo dette automatisk "betalt" såfremt det kommer inn nok Og mener å huske at VISA på debittkort har 2 ukers betalingsfrist på minusen ellers starter det med heftige renter? Var ihvertfall det jeg fikk brev om for 2 år siden, hadde feilberegnet lønninga litt, den var ikke komt inn enda
Kan stemme det
Hadde ingen avtale på hvor mye kortet kunne overtrekkes.
Hvis man gjorde dette skulle banken kontaktes med en gang.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har sett et par topicer om dette, og jeg tenkte jeg skulle legge ut et lite tips til de som vil overtrekke VISA-kortene sine i Norge. (I utlandet har du en grense på 10.000. Noe jeg selv erfarte i Bulgaria, da jeg kom hjem med 8.500,- i minus.) :/

Ta en stripe med vanlig teip, like lang som kortet og fest over magnetstripa. Stapp kortet inn i minibanken, og kos deg. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men når du gjør dette går kortet på VISA, istedenfor på BankAxept som det pleier.
Jeg har gjort dette med mitt Nordea-kort flere ganger før, og det funker utmerket. Pass på å ikke gå over 4000, though. Da sluker minibanken kortet, og banken blir fryktelig sinte. En kompis av meg gjorde dette.

Dette gjelder som sagt med Nordea, men det kan gdt hende det funker med andre banker også.
Tee-Zee: Nå skjønner jeg meg på damen som sto foran meg i køen på butikken og hadde brettet papir over magnet-stripen, men til ingen nytte da. Haha, hun dro vel kortet igjennom 30 ganger før hun gav opp.

Skjønte aldri det med papir?
Har aldri prøvd med papir, og jeg har aldri prøvd i butikken.
Men har jo sett at de tar teip på kortet his magnetstripa er dårlig i butikken. Usikker på om det går på reserveløsning på den måten.
Visstnok er det sånn fordi kredittkort er tykkere enn debittkort.Vet ikke helt om jeg rtor på at det ungerer. Men det jeg har hørt i hvert fall. Og om det stemmer er det ikke så rart det ikke fungerer i vanlige terminaler.
Sist endret av Lord-Myrrah; 15. november 2007 kl. 18:11.
▼ ... flere år senere ... ▼
Fungerer det å overtrekke vanlig Visa i spania ? har ikke kredittkort på det, men helt Vanlig visa