Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1696
Skal til svergie til uka med en som er 20+ og derfor kan handle på systembolaget. Hva kan jeg som 18 åring ha med inn i norge?

Og hva er eventuelt straffen for og ha med vin og evt. en jager flaske, selvfølgelig innenfor kvota?
Du har selvfølgelig ikke lov å innføre brennevin til norge når du ikke er 20. Vin går fint. Straffen blir nok bare at de tar varene..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av rolls Vis innlegg
Du har selvfølgelig ikke lov å innføre brennevin til norge når du ikke er 20. Vin går fint. Straffen blir nok bare at de tar varene..
Vis hele sitatet...
Fikk 600 i bot for en sixpack over landegrensen som 17 åring.

Men, straff er variabelt, det går rett å slett ikke an å gi et brukbart svar på hvilken straff du skulle fått med de varene på grensen.
Under 18 = null kvote.
Mellom 18 - 20 = Øl og vin opp til 22 %. Man har dermed ingen kvote på alkohol over 22 %, og en flaske Jeger kan derfor ikke være "innenfor kvota".
Dette må du betale, målt i antall liter som er ulovlig innført:
- 1 liter sprit: 300 kroner
- 1-2 liter sprit: 600 kroner
- 2-3 liter sprit: 1200 kroner
- 3-4 liter sprit: 1900 kroner
- 4-5 liter sprit: 2600 kroner

- Inntil 2 liter vin: 300 kroner
- 2-4 liter vin: 600 kroner
- 4-6 liter vin: 1200 kroner
- 6-8 liter vin: 1900 kroner
- 8-10 liter vin: 2600 kroner

- Inntil 10 liter øl: 300 kroner
- 10-20 liter øl: 600 kroner
- 20-30 liter øl: 1200 kroner
- 30-40 liter øl: 1900 kroner
- 40-50 liter øl: 2600 kroner

Kilde: http://www.klikk.no/motor/bil/dekkog...icle676293.ece

Ps: Du har stavet nabolandet vårt feil, la dette bli siste gang - ser så dumt ut
Enkelte vakter bryr seg ikke engang.

Er ikke lenge siden en toller fant 45 bokser snus i bagasjen min uten og ta noe ifra meg.
Ble selv stoppet med tanta mi på grensa, jeg hadde 3 brett øl, en kartong vin å 2 kartonger sigg, pluss det tanta mi hadde, vi slapp unna.
Men de vinka inn alle bilene å virka stressa med bikjer å hele pakka, lang helvetes kø, så tror de venta på noe større.
Uansett, aldri hatt så flaks før :P
Sist endret av KjellFresh; 12. januar 2013 kl. 01:11.