Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169387
Finnes det en eller annen gjeng som spiller DayZ?
Jeg føler meg så ensom
Hobby Filosof
Jeg har prøvd og innstalere modde i 2 dager no, men etter jeg laster ned mappet, så blir jeg disconecta, og kommer ut på server listen igjen .. :@

Joiner lett når jeg endelig kommer inn! ..
Har spilt altfor mye siden jeg først installerte det på lørdag, det er som en emosjonell berg-og-dal bane, jeg får kult gear og har det dritmorsomt, men så dør jeg til slutt, og mister alt.
Og hvis jeg ikke dør, må jeg rett og slett gå å legge meg, og serveren puler meg i ræva, og jeg mister alt.
Det verste skjedde tidligere idag though, hadde holdt på en god stund, fikk ganske okei gear, men så begynte fps å droppe, så jeg prøvde å gå inn på options, i esc menyen, men bomma, og trykte på respawn knappen isteden.
Needless to say, har jeg ikke spilt siden det skjedde.
Det er en ond sirkel.
Du må ha den fulle utgaven av arma2 eller kortstokk arrowhead tror jeg for å kunne spille DayZ. Tror ikke arma2 free vil fungere siden du må modde. Tror også DayZ kan lastes ned via six-updater. Den gjør nedlastingen og instalasjonen automatisk og nesten umulig å gjøre feil
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Ligg unna Six Updater, ligg heller med slekta di.
Alt man trenger er ARMA2 + Operation Arrowhead (Som sammenslått blir Combined Operations)
En førstegangskjøring av normal ARMA2
En install.exe fra DayZ
Og til slutt kjør hele driten som Combined Operations og aktiver mod inni spillet.

Men noen ord til CatastropicRoadkill; hvis vi er flere har vi en sjangse til å redde utstyret til hverandre hvis noen gjør en oopsie.
Hvis vi i tillegg greier å skaffe oss telt (permanent stashing-site) så kan vi grinde alvorlig
Får vi nok folk i gjengen, greier vi å opprettholde en base

aha! installerings-instruksjoner her: http://i.imgur.com/z09IQ.jpg
Hva er galt six-updater? Klarer fint å ha 20+ andre mods fint liggende der på forskjellige profiler
Sist endret av robojot; 17. mai 2012 kl. 19:01.
Dette så drit kult ut!.
Kan noen linke alt jeg vill trenge, for og spille dette.
Mods. etc etc.
Blir gjerne med jeg
Grillkongen
tnu001's Avatar
Jeg blir lett med på å spille DayZ. Noen som er med kl 20.30 i kveld?
Har sett på Steam etter ARMA II Hvilken verson burde jeg kjøpe.
Å hvor kan jeg laste ned mods?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg burde legge ut denne linken en gang til, den forrige ble visst usynlig: Instruksjoner
Det er et eget avsnitt for Steam-brukere.
Litt dårlig forklart -hva- man trenger, men enten skaffer man seg 'Combined Operations' som er ARMA2 + Operation Arrowhead.
Har man allerede ARMA2, trenger man bare Operation Arrowhead, og det resulterer i 'Combined Operations'
Altså; ARMA2 + OA = CO. - CO er hva man trenger for DayZ mod.

Husk at DayZ fortsatt er i Alfa, og det er en haug med bugs.
Hvis man har lyst til å fikse Direct(a.k.a. Lokal) Mikrofon, kan man laste ned en beta-patch.
Men dette vil kreve litt mekk, men det finner man lett ut av med litt forskning.
Grillkongen
tnu001's Avatar
Anbefaler deg å kjøpe pakken med Arma 2 og Operation Arrowhead. DayZ er en mod du absolutt bør prøve, og som du kan laste ned her: http://armafiles.info/dayz/
Hobby Filosof
Om noen her tenker på og kjøpe Arma2 CO på steam, ikke gjør samme feilen som meg og gå glipp av supertilbudet på alle Arma spillene (8stk) til rett rundt samme prisen *facepalm*

(Vet ikke sikkert om tilbudet er enna, men reger med det!)

Føler meg dum som ikke fikk med dette i innlegget mitt over, men om noen ønsker og spille DayZ, så send meg en PM med skype eller annen kontakt info TeamSpeak3 server eller noe sånt, ensomt som bare det alene!
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Legg meg til på steam da 'RolsenRoyce'
Vi får sette opp en teamspeakserver med tiden hvis det er nødvendig!
I dette nu overnatter jeg på den nordvestlige flyplassen, og skal holde meg rundt der omkrings.
Ta med verktøy, provianter og ammunisjon så får vi kanskje satt sammen et kjøretøy sammen
Sist endret av Rolsen Royce; 17. mai 2012 kl. 22:39.
Hobby Filosof
Har nettopp spawnet selv, er ved stranden der jeg tror alle spawner? Har hvertfall sett flere på youtube spawne der.
Har nettopp fått det til og funke, så har ikke spilt mer en 10 min, har funnet noe deler til en fueltank da, så om eg overlever til vi møtes så blir det fett då :P
(pcen er ganske crappy, så spiller på lavest kvalitet med litt lagg. men tror det går!)
adda deg på steam
Dette spillet fikk jeg følelsen av The walking dead, sykt fett! Hadde vært kult om vi hadde vært mange, og laget en base som @Rolsen Royce sier. Tenkte jeg skulle kjøpe det imorgen Holder det da å kjøpe ARMA II: Combined Operations fra Steam?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Ja, Combined Operations er akkurat det du trenger
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Vi trenger en plass å kommunisere på. Noen som kan hoste teamspeak server eller lignende?
Kan hoste teamspeak eller ventrilo når vi starter. Hvis ikke noen andre kan...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Kan hoste teamspeak eller ventrilo når vi starter. Hvis ikke noen andre kan...
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt så suger ventrilo, og TS koster penger - men usikker om dette gjelder om du hoster selv, eller om du leier.
Da var ARMA II: Combined Operations, Kjøpt. GLEDER meg til og spille det.

Skype: Iluwumann. Vis noen skulle vært intresert i og spille med meg ^^
Fikk lyst til å prøve det selv, så det tidligere idag.

Man kan også spille det med free versjonen og.

http://community.bistudio.com/wiki/A...perations_Lite

Forresten, når det da står at den trenger noen filer fra OA i linken ovenfor, kan jeg da laste ned OA som torrent, og inkludere det i Arma2 Free saken?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Blir definitivt med når jeg har skaffet meg Arrowhead
Grillkongen
tnu001's Avatar
Jeg har en mumble-server som er klar til bruk. IP: 95.143.195.48:6337

Legg meg til på steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198039178623/
Dette må prøves, Angrer på at jeg skal bort i helgen
Kjøpt det akuratt, holder på å laste den ned. Om noen vil være med å spille bare send meg en PM og du/dere har en stor gruppe.
Tenkte jeg skulle kjOpe det etterpaa, men hvilken server og slikt spiller dere paa a? Aldri vAErt noen storgamer saa er nok litt noob,. Er det vanskelig/avansert? (har heller ikke mic) har det noe aa si?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Tenkte jeg skulle kjOpe det etterpaa, men hvilken server og slikt spiller dere paa a? Aldri vAErt noen storgamer saa er nok litt noob,. Er det vanskelig/avansert? (har heller ikke mic) har det noe aa si?
Vis hele sitatet...
Stikk på elkjøp å kjøp deg en mic, det blir vanskelig uten (om ikke umulig).
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sett alle videoene http://www.youtube.com/watch?v=KRpPIyJDSEQ her i natt. Klarte ikke legge hodet på puta før jeg hadde sett alle 5. Virker som et utrolig morsomt/freaky spill.

Leita litt på steam, er det denne pakken jeg kjøper, så er jeg good to go? http://store.steampowered.com/sub/4639/
Grillkongen
tnu001's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Leita litt på steam, er det denne pakken jeg kjøper, så er jeg good to go? http://store.steampowered.com/sub/4639/
Vis hele sitatet...
Ja det er den pakken
Saann da var mic i boks. Men hvliken server skal jeg joine? Trenger jeg noe program for aa snakke/bruke microfon?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
tnu001, hva er en mumble-server?
Er dette en slags skype/teamspeak noe i den dur?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
tnu001, hva er en mumble-server?
Er dette en slags skype/teamspeak noe i den dur?
Vis hele sitatet...
Ja det er en populær push to talk klient. Du kan få den her:
http://mumble.sourceforge.net/

Kan noen gi meg linken til nedlastning av Arma II?

Edit: fant den nå
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk tak i mumble nå ^^
Nuh... har noen prøvd spillet i helgen?

Egentlig skal jeg på jobb i morgen, men jeg vet om 40 liter drivstoff og et helikopter.
Jeg skal fortelle hvordan det går...
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Hvis noen vil spille i natt, send PM
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Fikk ikke start på helikopteret Mangler antageligvis noe.
Jeg skal desverre til sengs TheDarkOne men det blir mer i morgen <3
Vi må samle sammen en gjeng snart og lage en base, for jeg kaster verdifull dritt hele tiden :[
Ja trenger virkelig en partner, hvis vi kunne funnet en tid til å spille på så hadde det vært fint Før med en gang jeg får tak i noe bra... Men hvilken server spiller vi på da? Vi kunne jo spilt på den norske servern.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Ja trenger virkelig en partner, hvis vi kunne funnet en tid til å spille på så hadde det vært fint Før med en gang jeg får tak i noe bra... Men hvilken server spiller vi på da? Vi kunne jo spilt på den norske servern.
Vis hele sitatet...
Installerte dette igår, skal prøve det senere idag, men hvilken server spiller folk på?
Spiller på Norwegian 2 servern
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Spiller på Norwegian 2 servern
Vis hele sitatet...
Får se om eg klarer å få det til å funke da
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Så rart, jeg holder også til på Norway #2 fast
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Så rart, jeg holder også til på Norway #2 fast
Vis hele sitatet...
Hva heter du in-game? Eller skriv ditt steam navn, så legger jeg deg til.

Har laget en liste hvor folk som spiller kan legge inn sitt steam navn, og in-game navn, sånn at vi får oversikt over hvem som spiller
https://docs.google.com/document/d/1...ogrDAEmpU/edit
Har ein tråd om Arma2 gaming, der vi har TeamSpeak server og alt TS serveren er ikkje oppe nett no, men denne går an å bruke til å sette opp eit rom for DayZ, og for vanlig speling

ARMA2 anyone? evt. klan.
Kan noen hjelpe meg, jeg skal teste DayZ mod nå, men jeg kommer bare inn på serveren der man får lastet ned mission, og en liste med alle som er på serveren, der loader det en stund før jeg blir kastet ut av serveren og kommer til server menyen.... Hva gjøre jeg feil?

Det kommer forresten opp i bakgrunnen av server listen en tekst der det står "character creation"

Hjelp...
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Kan noen hjelpe meg, jeg skal teste DayZ mod nå, men jeg kommer bare inn på serveren der man får lastet ned mission, og en liste med alle som er på serveren, der loader det en stund før jeg blir kastet ut av serveren og kommer til server menyen.... Hva gjøre jeg feil?

Det kommer forresten opp i bakgrunnen av server listen en tekst der det står "character creation"

Hjelp...
Vis hele sitatet...
Prøv andre servere til det funker
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg brukte å bli kastet ut av servere uten feilmelding, og det skyldtes av at jeg manglet orginal ARMA.
Noen tips:
Kjør Steam som admin (løser vanlige problemer, og ikke minst "serial error")
Kjør orginal ARMA minst en gang for at installasjonen skal "hente seg inn riktig" (til hovedmenyen er nok)
Sjekk "Extensions" og sikre at ARMA, OA og DayZ er krysset av.
I Steam, kjør OA, og man blir spurt om 4 startvalg der man velger "Run Combined Operations"
Join server

Det er sikkert en MYE enklere metode, men jeg gir blanke så lenge jeg greier å spille det ^^
fikset det med å verify integrity of game cache og reinstaller battleeye anti-cheat, spill litt no, men døde et par ganger, skulle hatt noen å spille med
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Da har jeg kommet hjem og lagt til alle spillerne fra dette dokumentet som WindowsLate lagde tidligere, i min Steam-venneliste.
Det blir så mye enklere
Jeg skal bare hive i meg noe mat før jeg fyrer opp dagens dose med DayZ!
Jeg er helt med på en klan. Jeg må bare bli ferdig med examner før jeg kan spille.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Legger denne her og jeg, i tillegg til i egen tråd, i håp om at noen kan hjelpe meg.

Hei, skal installere DayZ-modden til ARMA2, men har et problem. Jeg følger denne guiden, http://i.imgur.com/z09IQ.jpg .
Jeg har kjøpt arma2 og operation arrowhead på steam og er på steg 1 på steam users-delen av guiden. Problemet mitt er at når jeg går inn på http://armafiles.info/dayz/ får jeg kun opp det som ser ut som en oversikt over hvilke filer som ligger der, hvordan får jeg lastet ned filene?

På forhånd takk
Sitat av FatMan Vis innlegg
Legger denne her og jeg, i tillegg til i egen tråd, i håp om at noen kan hjelpe meg.

Hei, skal installere DayZ-modden til ARMA2, men har et problem. Jeg følger denne guiden, http://i.imgur.com/z09IQ.jpg .
Jeg har kjøpt arma2 og operation arrowhead på steam og er på steg 1 på steam users-delen av guiden. Problemet mitt er at når jeg går inn på http://armafiles.info/dayz/ får jeg kun opp det som ser ut som en oversikt over hvilke filer som ligger der, hvordan får jeg lastet ned filene?

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Bruk installern istedet da slipper du å gjøre noe