Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5087
Beklager om dette finnes noe sted fra før, søkefunksjonen på freak liker jeg ikke, og den liker heller ikke meg.

Har fått endel gram i posten, problemet er at det var 10x jeg fikk. Finner ingen gode doseringstips på nett. Har snart røyket opp 1 gram. Er dette overkill eller kan jeg fortsatt kjøre på? Målet er ikke å bli ruset, men å få disse utrolig ekte drømmene.
http://www.erowid.org/plants/calea_zacatechichi/ Står ikke så fryktelig mye, men litt experiences o.l.
http://www.dreamviews.com/f45/calea-...-dosing-77052/ Om du ikke finner noe nyttig på erowid.
Hva er den legale statusen til Calea zacatechichi i Norge?
▼ ... over en uke senere ... ▼
OFT: Burde ikke denne ligge på Rusforumet?

ONT: Interesant! Noen som har erfaring fra denne? Og om om noen evt. Vet hvordan det er og bestille fra utland i forhold til toll?
Omaha's Avatar
Trådstarter
Var ikke denne kategorien jeg la den i. Synes heller ikke den hører hjemme under rusmidler med tanke på null ruseffekt.

Er ikke helt sikker på lovlig status i norge, men den gir som sagt fra null til minimal effekt i våken tilstand. Enkelte rapporterer at de blir litt trøtte, men det skal jo inntas sent på kvelden igjen..

Ser at den er klassifisert som lovlig både til dyrking og salg i usa. Så da vil jeg tro noe av det samme gjelder her, men ikke sikker som sagt.

Har ikke hatt noe problem med toll heller selv om jeg ser flere på freakforum som har hatt det.
Takker for bra svar. Uansett gunstig for å få sove de kveldene en feit en ikke gjør susen da . Også greit det med drømme aktivitet da personer som røyker mye ofte ikke har dette og jeg er en av de
Såvidt jeg har sett er den ikke på urtelisten i Norge. Ønsker å bestille den selv men min vanlige urteshop har tydeligvis sluttet å selge den.
Sist endret av Psytrip; 18. januar 2011 kl. 23:17.
▼ ... noen uker senere ... ▼
wikipedia:
Calea zacatechichi, also known as Dream Herb, Cheech, and Bitter Grass, is a plant used by the indigenous Chontal of the Mexican state of Oaxaca for oneiromancy (a form of divination based on dreams.) The plant naturally occurs from southern Mexico to northern Costa Rica. It has been scientifically demonstrated that extracts of this plant increase reaction times and the frequency and/or recollection of dreams[1] versus placebo and diazepam. It is also employed by the Chontal people as a medicinal herb against gastrointestinal disorders, and is used as an appetizer, cathartic anti-dysentery remedy, and as a fever-reducing agent.

The Chontal medicine men, who assert that this plant is capable of "clarifying the senses" causing euphoria, call it thle-pela-kano, meaning "leaf of God". Whenever they desire to know the cause of an illness or the location of a distant or lost person, the common ritual is to smoke a cigarette, whilst drinking a tea, both made of Calea Zacatechichi, right before going to sleep. Some also report placing the leaf of God under their pillow before sleeping. Reportedly, the answer to the question comes in a dream.[2]

Preparation and dosage: Crushed dried leaves are steeped in hot water, and the resulting tea is drunk slowly, after which the user lies down in a quiet place and smokes a cigarette of the dried leaves of the same plant. The human dose for divinatory purposes reported by the Chontal people is a handful of dried plant, but effects can be felt with as little as two to three grams of dried leaf matter. The user knows that he or she has taken a large enough dose when a sense of tranquility and drowsiness is experienced and when he or she hears the beats of his or her own heart and pulse. Calea is an extremely bitter herb and is known to induce strong nausea when drunk. Many users prefer to smoke it rather than drinking the tea. Alternatively alcoholic tinctures and placing the leaf matter in algae capsules can be as effective as tea while being much less bitter and much more palatable. There are no reports of hangover or other undesirable side effects. Many report an extremely mild cannabis like state of relaxation from smoking calea leaf or taking calea tincture.

Law: Calea zacatechichi is an unscheduled substance in the United States, meaning that it is completely legal to grow and sell. However, Louisiana State Act 159 makes the substance illegal to grow, cultivate, harvest or sell in Louisiana if intended for ingestion. The act applies to more than 40 types of plants.[3]

Tennessee proposed a bill that would have made many "hallucinogenic" plants, including Calea zacatechichi, illegal when "intended for human consumption," but the law was changed to ban only Salvia divinorum and Damiana (Turnera Diffusa).[4]


Vis hele sitatet...
ellers så ser jeg everyonedoesit.com har den out of stock atm

skal bestilles når de får inn mer.
Sist endret av Egget; 3. februar 2011 kl. 11:40.
Sitat av Egget Vis innlegg
wikipedia:

ellers så ser jeg everyonedoesit.com har den out of stock atm

skal bestilles når de får inn mer.
Vis hele sitatet...
Det virker desverre som de aller fleste er tomme akkurat nå. Får håpe det ikke er rovdrift på planten som er problemet, for jeg har aldri sovet så godt som når jeg inntok denne planten.
▼ ... over et år senere ... ▼
Bestilte fra ethnoplanet.dk. Rask levering og ingen problemer med tollen
Sist endret av Bollen91; 19. mars 2012 kl. 18:09.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Om du fremdeles leter, min gode venn, så er virkelig ethnoplanet.dk "the shit", ja.