Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2504
Hei. Min bror skal i avhør hos politiet i morgen,og jeg vurderer å også være med han (inkl min mor). Kan schwina på noen som helst måte nekte meg å være med inn?
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Hei. Min bror skal i avhør hos politiet i morgen,og jeg vurderer å også være med han (inkl min mor). Kan schwina på noen som helst måte nekte meg å være med inn?
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er broren din? Er det noe alvorlig han er mistenkt for?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvor gammel er broren din? Er det noe alvorlig han er mistenkt for?
Vis hele sitatet...
17. Tatt med lite kvantum med hasjjjish
Vil tro en av dere kan være med inn som forsvarer, ellers vil jeg tro svaret er nei.
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Hei. Min bror skal i avhør hos politiet i morgen,og jeg vurderer å også være med han (inkl min mor). Kan schwina på noen som helst måte nekte meg å være med inn?
Vis hele sitatet...
Ja det kan de, moren kan nok få være med som foresatt.
Tror de kommer til å nekte deg å bli med. Det som er viktig er at moren din og broren din har tenkt over hva de har lyst til å si, og at de er samstemte. Ville på det sterkeste anbefale å si nei til ruskontrakt og heller ta en bot dersom det ikke er mulig å nekte helt.
Sitat av ulern Vis innlegg
Ville på det sterkeste anbefale å si nei til ruskontrakt og heller ta en bot dersom det ikke er mulig å nekte helt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Det er vell helt opp til fremtids planene til TS.
Hva han vil bli, hvor han vil reise, om han vil ha rulleblad, beholde/få billappen/mopedlapen osv.
Ikke vær så anti politi. Rus kontrakt er ofte et bra og ganske unikt tilbud, og en bør se på det med et positivt syn og en ekstra bra og unik mulighet spør du meg
Ruskontrakt er et veldig dårlig tilbud. Det er en mye strengere og mer krenkende straff å tisse foran et fremmed menneske regelmessig i over ett år enn å ta en bot og bli ferdig med det. Myndighetene fremstiller det som en slags avkriminalisering, men det er helt motsatt, det er løgnaktig blitt fremstilt som et positivt alternativ og er i virkeligheten en strengere straff.

Det med hasjen vil uansett stå på det uttømmende rullebladet og han har ingen garanti for at det ikke vil trekkes fram om han ønsker å bli politi eller jobbe i militæret.

Når ble ungdom som ble tatt i å drikke øl sist bedt om å komme og tisse foran en fremmed i over ett år? Unikt og positivt tilbud? Tenk deg om.

Det er ikke noe problem å reise til USA eller få førerkort ol. med en hasjklump på rullebladet. Bare pass på at han ikke innrømmer å ha røyket ofte, uansett hva han sier så må han si at han bare har røyket 2-3 ganger i sitt liv, evt. si det er noe han har gjort veldig veldig sjelden. Ellers vil de skrive at han ikke er edruelig og tvinge ham til å ta urinprøver for å få førerkort.

Ikke regn med å få noen god eller konsekvent behandling av politiet, og ikke stol på deres løfter. Snakker av erfaring.

Si minst mulig, forsøk å tone ned det hele, og ta en bot. Bli ferdig med det.

Ikke innrøm noe mer enn de kan bevise. F.eks. om de kan bevise besittelse, men ikke erhverv, så ikke inrøm erhver. Bare si minst mulig, si at du nesten aldri røyker eller at dette var første gangen/en engangsforeteelse, be om å få en bot. Boten kan du be Statens innkrevingssentral om å få betale i avdrag på 500 i måneden etterpå. Det blir antakeligvis ca. 3000 kroner. Mye bedre enn å krenkes i flere år.

Husk hva jeg har sagt om du tar ruskontrakt. Det går alltid an å avslutte kontrakten når du innser at jeg har rett.
Sist endret av ulern; 27. desember 2012 kl. 11:58.
Man kan ha med advokat/foresatt/verge/støttekontakt ovs, så det vil nok gå bra, sålenge det er greit for han som skal bli avhørt. Men navnet ditt blir notert ned i avhøret, bare sånn at du er klar over det.
Kan kanskje være en fordel å ta med advokat.
Må uansett være en vitne i rettsalen whatever.
Når jeg ble tatt for cannabis og bil kjøring, så ble jeg innkalt i retten fordi jeg ikke samtykkte beslaget av førekortet, å der satt det en random dame å bare så på mens jeg forklarte meg.
Jeg fikk en bot på 2500,- for bruk av cannabis å fikk førekortet tilbake på dagen.

Trur vell det broren din er siktet for er noe ala det jeg ble for, å hvorfor skal jeg ikke kunne tatt med feks; broren min når det må uansett være minst en vitne i salen?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er ikke noe krav til et "vitne" i en rettssak, men i denne saken er det uansett snakk om et avhør og ikke en rettsak.

Orker ikke rote rundt på lovdata nå, men du har ingen rett til å være med broren din i avhør. Siden han er under 18 vil moren din være med som verge, utover det vil det kun være forsvarer som får være med. Og nei, du blir neppe godkjent som forsvarer.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Må uansett være en vitne i rettsalen whatever.
Når jeg ble tatt for cannabis og bil kjøring, så ble jeg innkalt i retten fordi jeg ikke samtykkte beslaget av førekortet, å der satt det en random dame å bare så på mens jeg forklarte meg.
Jeg fikk en bot på 2500,- for bruk av cannabis å fikk førekortet tilbake på dagen.

Trur vell det broren din er siktet for er noe ala det jeg ble for, å hvorfor skal jeg ikke kunne tatt med feks; broren min når det må uansett være minst en vitne i salen?
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det seg til? I tingretten er det en fagdommer og to meddommere. Jeg tror dette er en skrønehistorie. Hadde du blitt tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand hadde du mistet lappen, ferdig med saken.
Sist endret av Lusekofte; 8. januar 2013 kl. 15:40.