Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 10278
Heisann! det har seg slik at jeg har fått tak i en stjelt Iphone 5, og jeg skulle gjerne ha fått åpnet denne, den er låst med kode. Jeg har prøvd å resette den med Itunes, men da måtte jeg også oppgi kode. Noen som vet hva som kan gjøres for å kunne ta denne i bruk?

Og det er ikke vits med noe moralpreken om å gi den tilbake til sin eier. Han jeg fikk den av visste ikke hvem det var sin.
Sitat av flymachine Vis innlegg
Heisann! det har seg slik at jeg har fått tak i en stjelt Iphone 5, og jeg skulle gjerne ha fått åpnet denne, den er låst med kode. Jeg har prøvd å resette den med Itunes, men da måtte jeg også oppgi kode. Noen som vet hva som kan gjøres for å kunne ta denne i bruk?

Og det er ikke vits med noe moralpreken om å gi den tilbake til sin eier. Han jeg fikk den av visste ikke hvem det var sin.
Vis hele sitatet...
Pass på så eigeren ikke søker opp mobilen sin nå da og står snart på døra di
Sitat av Obster Vis innlegg
Pass på så eigeren ikke søker opp mobilen sin nå da og står snart på døra di
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt advart mot det av en kompis, er det så lett å søke opp en Iphone? :/
Burde ikke være noe stort problem å finne eieren om du får tak i enten nummer på pinkortet eller IMEI.
Om eigeren har vært smart så er ikke dette så vanskelig nei.

F.eks
http://www.apple.com/no/icloud/features/#find
Hvis den tracker-greia er aktivert er det ikke noe særlig problematisk å spore den, nei.

Det smarteste du kan gjøre er å levere den inn, ettersom oddsene for at du noensinne får brukt den er slanke. Det skal også godt gjøres å overbevise "noen" om at du ikke var fullt klar over at det er tyvegods.
Sist endret av Lille Nikotin; 3. januar 2013 kl. 14:40.
jeg trur ikke det går an å søke opp vis den er av så du kan slå den av til du finner ut hvordan
Du må sette den i DFU-mode. Det er et par knappekombinasjoner som er vanskelig å forklare, men her har du en youtubevideo som viser hvordan du skal gjøre det:

http://www.youtube.com/watch?v=mCTVlN-ohA4
Sitat av pandoor Vis innlegg
jeg trur ikke det går an å søke opp vis den er av så du kan slå den av til du finner ut hvordan
Vis hele sitatet...
har hatt den av helt til idag

Sitat av bronsky Vis innlegg
Du må sette den i DFU-mode. Det er et par knappekombinasjoner som er vanskelig å forklare, men her har du en youtubevideo som viser hvordan du skal gjøre det:

http://www.youtube.com/watch?v=mCTVlN-ohA4
Vis hele sitatet...
Prøver på det nå.

Bruker denne tråden her jeg istedenfor å lage ny. Noen som vet hvordan man overfører kontakter osv fra Samsung Galaxy s2 til Iphone?
Jeg hadde en tråd om det her for noen dager siden!