Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5854
Hallo.

Var i helgen innblandet i noe tull, og når jeg slapp ut av glattcellen så jeg i internett loggen at politiet hadde snoket på pc'en min. Etter å ha pratet med kompisen men hadde de tydligvis puttet noe inn i pc'en hans fordi de hadde glemt en ledning i USB'en hans.

Er det noen måte å sjekke hva politiet har jort på pc'en min, alså noe som ligner en internett logg, bare for hele pc'en?

Takker for svar.

Edit: Om det har noe å si har jeg Windows XP.
Sist endret av vulcaN; 27. november 2012 kl. 22:45.
Ridder av 1. klasse
På tide med passord? Og hvordan vet du ved hjelp av å se i loggen på nettleseren, at politiet har sett/åpnet den?
Jaja, GJORT. Beklager så mye.

Fordi jeg kunne se at mens jeg har vært vekk har de vært inne på facebook min å lest alle meldingene mine.
Det finnes vel ikke noen direkte logg over hva som har skjedd sist.
Du kan sjekke siste dokumenter etc.

Uansett, så er jeg mye mer interessert i hva som kan være satt inn. Hva mener du med "glemt ledning i usb"?
Stod det noe i selve porten på utsida? Eller var det en port som var kaputt, og noen ledninger var glemt koblet tilbake?
Dette er ihvertfall det mest spennende.
Ridder av 1. klasse
Var det slik at PCen din befant seg hjemme hos deg, mens du var på glattcelle? Bor du sammen med andre, som kan ha hvert innpå Facbook'en din? Hvorfor mistenker du politiet?
Sist endret av Mchjort; 27. november 2012 kl. 22:58.
Sitat av OoM Vis innlegg
Det finnes vel ikke noen direkte logg over hva som har skjedd sist.
Du kan sjekke siste dokumenter etc.

Uansett, så er jeg mye mer interessert i hva som kan være satt inn. Hva mener du med "glemt ledning i usb"?
Stod det noe i selve porten på utsida? Eller var det en port som var kaputt, og noen ledninger var glemt koblet tilbake?
Dette er ihvertfall det mest spennende.
Vis hele sitatet...
Det sto noe koblet inn i USB'en på pc'en hans som ikke var hans, det var kun en ledning så tenker vel at det kanskje er ledning til en eller annen slags lagringsenhet og at de har dradd over alt som var å finne på pc'en hans.

Sitat av Mchjort Vis innlegg
Var det slik at PCen din befant seg hjemme hos deg, mens du var på glattcelle? Bor du sammen med andre, som kan ha hvert innpå Facbook'en din? Hvorfor mistenker du politiet?
Vis hele sitatet...
Ja, pc'en var hjemme hos meg og jeg bor alene. Jeg vet det var politiet fordi de var innom min mor å hentet reservenøklene mine for å ha razzia her mens jeg var på glattcellen.
Det kan være ekstern harddisk, til å eventuelt lagre informasjon fra pcen eller innstalere/kjøre programmer.
Veit med sikkerhet at de har "egne" programmer som automagisk henter ut lagret informasjon fra pcen.
(msn passord, wifi passord etc.) Eventuelt kunne de ha lagt inn en keylogger? Usikker på hvilken grad, eller om det i det hele blir gjort. Hvordan ser kabelen ut?

Hadde formatert for sikkerhets skyld.


Krypteringkryptering.
Sist endret av oom; 27. november 2012 kl. 23:08.
Sitat av OoM Vis innlegg
Det kan være ekstern harddisk, til å eventuelt lagre informasjon fra pcen eller innstalere/kjøre programmer.
Veit med sikkerhet at de har "egne" programmer som automagisk henter ut lagret informasjon fra pcen.
(msn passord, wifi passord etc.) Eventuelt kunne de ha lagt inn en keylogger? Usikker på hvilken grad, eller om det i det hele blir gjort. Hvordan ser kabelen ut?

Hadde formatert for sikkerhets skyld.


Krypteringkryptering.
Vis hele sitatet...
Æsj...Jaja, da er det vel bare å formatere da egentlig. Jeg vet ikke hvordan kabelen ser ut, han sa det over telefonen.

Irriterans, håpet det gikk ann å se en logg over hva som var gjort på pc'en...Det hadde vært kjekt! ^^
Vet ikke helt jeg.. Gjett hvem som også hadde hatt den loggen nå da.
Du kan skjekke hvilke filer og mapper som er åpnet i det siste. Nå har jeg Windows 7 og ikke XP som deg, så det er ikke sikkert det er det samme, men jeg kan gå på "recent items" og få opp alt i løpet av de siste 10 dagene. Så kan jeg ta på detaljert visning og legger til en kolonne som heter "date accesed" og sorterer etter det, så får jeg alt kronologisk.

Recent items-mappen fant jeg her:

Kode

C:\Users\[MITT BRUKERNAVN]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent
Sist endret av Alkjeks; 28. november 2012 kl. 00:42.
Sitat av Alkjeks Vis innlegg
Du kan skjekke hvilke filer og mapper som er åpnet i det siste. Nå har jeg Windows 7 og ikke XP som deg, så det er ikke sikkert det er det samme, men jeg kan gå på "recent items" og få opp alt i løpet av de siste 10 dagene. Så kan jeg ta på detaljert visning og legger til en kolonne som heter "date accesed" og sorterer etter det, så får jeg alt kronologisk.

Recent items-mappen fant jeg her:

Kode

C:\Users\[MITT BRUKERNAVN]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Recent
Vis hele sitatet...
Takker så mye.
Ikke meningen å stjele tråden her, men lurer på en liten sak som nesten går innom samme kategorien her:
En kompis av meg var involvert i noen halvgæli greier og noe bråk på byen for noen måneder siden, og er siktet for å ha "sparka en kar i rævva", som han så pent formulerte det. Greia er at politiet har snoka på facebooken hans og lest gjennom alle samtalene han har hatt med folk. Flere av samtalene har blitt tatt frem i avhør, og politidama han har vært i avhør med har tatt frem samtaler på forskjellige tidspunkt, som bekrefter at de har vært lest samtalene ved minst to forskjellige tidspunkt.

Har de hjemmel i loven til dette? Han har ikke gått med på å gi bort passordet sitt, og visste ingenting om dette før i avhør. Politiet har ingen håndfaste beviser i saken. Han har som sagt vært involvert i hendelsen, men siktelsen er feil.
Det at politiet ''bugger'' pcen med overvåkningsutstyr høres litt for amerikansk tv-serie ut imo.

Mest sansynligvis har dem lest igjennom facebooksamtalene dine etter tydelige bevis på hva enn du har gjort og sjekket nettloggen din. Har du mekket bombe og dem finner 35 linker til sider så vil dem nok bruke det mot deg.
Sist endret av Bombasa; 28. november 2012 kl. 04:55.
sikkerhets freak
32 3
Gå gjennom alle temp filene, og personlig ville jeg aldri ha stolt på pc'en igjen. ta fullstendig clean install.
http://maximumpcguides.com/windows-7...-event-viewer/
Her kan du vel se alle programmer ol.
Er på mobil så for ikke sjekket det.
Sitat av crashnburn Vis innlegg
Gå gjennom alle temp filene, og personlig ville jeg aldri ha stolt på pc'en igjen. ta fullstendig clean install.
Vis hele sitatet...
Forsvinner alt de muligens kan ha gjort hvis jeg tar gjennomrett fabrikkoppsett?
Sitat av vulcaN Vis innlegg
Forsvinner alt de muligens kan ha gjort hvis jeg tar gjennomrett fabrikkoppsett?
Vis hele sitatet...
Ja. Titegn.
Dette her har de jo fult lov til, er vel kansje relevant og si hva faenskap du har holdt på med.
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Dette her har de jo fult lov til, er vel kansje relevant og si hva faenskap du har holdt på med.
Vis hele sitatet...
Om de har lov eller ikke var ikke spørsmålet, lurte bare på om jeg kunne sjekke hva de eventuelt hadde gjort. Så ikke noe i den pc loggen, så da satser jeg på de bare har snoka litt på face. ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
De har nok tatt en kopi av alle bildene dine, logger, samt dokumenter du har lagret.
Dette har de sikkert overført til en minnepinne eller ekstern harddisk for videre etterforskning.
Sitat av vulcaN Vis innlegg
Hallo.

Var i helgen innblandet i noe tull, og når jeg slapp ut av glattcellen så jeg i internett loggen at politiet hadde snoket på pc'en min. Etter å ha pratet med kompisen men hadde de tydligvis puttet noe inn i pc'en hans fordi de hadde glemt en ledning i USB'en hans.

Er det noen måte å sjekke hva politiet har jort på pc'en min, alså noe som ligner en internett logg, bare for hele pc'en?

Takker for svar.

Edit: Om det har noe å si har jeg Windows XP.
Vis hele sitatet...
Legg inn spionprog så ser du ALT dem gjør nestegang
Finnes det et program man kan ha på dataen, som starter opp når Windows starter opp.. der må man skrive inn et passord, hvis ikke å låser dataen seg i et visst tidsrom? Og sikkermodus vil ikke hjelpe?
Det de gjør er å boote fra en minnepinne så kjører de MS Cofee.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compute...ence_Extractor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Finnes det et program man kan ha på dataen, som starter opp når Windows starter opp.. der må man skrive inn et passord, hvis ikke å låser dataen seg i et visst tidsrom? Og sikkermodus vil ikke hjelpe?
Vis hele sitatet...
Du kan ha så mye passord du vil, uten kryptering kan man lett få ut filene dine. Anbefaler Truecrypt da kan du velge å opprette en kryptert partisjon eller hele maskinen. Men husk at det ikke finnes noen "bakdør" (hele hensikten med programmet) så glemmer du passordet kommer du ikke inn.
Det du gjør til neste gang er å legge noen Autorun gò saker inne på pcen din et dokument som kjører en bat fil av et slag, husker ikke i farten hvilke av disse typene jeg brukte på ungdomskolen. Men jeg eksperimenterte litt med cmd og fant fort ut hva du kunne gjøre for å lett legge filer automatiskt inn på USB storage devices som ble plugga inn i pcen(Og omvendt), via av litt hjelp fra google fikk jeg lagt inn rat`en min inn på andres eksterne hardisker osv.. som ble plugga inn i skole pcen min. Kan vell ikke si at jeg fikk mye nytte av det men morsomt var det, i denne sammenhengen kan du prøve deg litt frem på google og kanskje finne en måte fra å hindre de jævla svina i å komme inn på pcen din neste gang, kanskje formatere hele hardisken dems i det de plugger den i pcen din, helt sikkert mulig på et vis. For en kar som har litt peiling har sikkert ordna noe liggende.

[COLOR="Blue"]Google[/COLOR] [COLOR="Red"]is[/COLOR] [COLOR="Yellow"]your[/COLOR] [COLOR="SeaGreen"]friend[/COLOR]

PS: Windows 7 støtter ikke autorun.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De lager et image av harddisken din med dd som de analyserer med Encase etterpå. Standard prosedyre. Politiet har nå alt innholdet på maskinen din hos seg. Mistenker de deg for noe som kan straffes med 10 års fengsel eller mer, tror jeg også de kan legge inn en trojaner for å logge tastetrykkene dine etterpå. Neste gang, bruk Truecrypt. Ville anbefale en reinstallasjon av Windows.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dd_(Unix)

http://en.wikipedia.org/wiki/EnCase

Hvis de gjør det på korrekt måte bruker de vanligvis en spesiell kabel/programvare som gjør det umulig å skrive til disken (av etterforskningstekniske årsaker). Har hørt at de bruker Helix: http://www.e-fense.com/products.php

Politiet er ikke lenger så amatørmessige på data som de en gang var.

Bildet av harddisken din er en tro kopi av "tomme blokker" så de får også med ting du har slettet som ikke er overskrevet en gang eller mer.

Encase finner raskt frem og organiserer innholdet så de kan analysere det, både ting som er slettet og ting som ikke er slettet.

De kan også bruke fysiske keyloggere.
Sist endret av gulost; 28. desember 2012 kl. 13:43.