Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 12817
Sitat av moret Vis innlegg
Men allikevel. Graffiti er kommet for å bli, det er strot sett bare å innse. Nulltolleranse eller ikke, graffiti kommer til å finnes i bybildet så lenge det er mennesker der. Spørsmålet jeg stiller til motstandere av graffiti er vel egentlig: Vil dere virkelig fortsette krigen, eller er det på tide å tenke nytt og gjøre noe så begge kulturer kan fortsette in harmony?
Vis hele sitatet...
At folk fortsetter å bryte loven er vel ingen grunn til hverken å slutte å håndheve den eller slutte å diskutere moralen ved det. Personlig synes jeg grafitti kan være fint, så lenge kvaliteten er bra nok – akkurat som med annen kunst – men det betyr ikke at man kan ta for seg av andres eiendom med mindre man har fått tillatelse på forhånd. Da får man enten spørre eieren av bygget/veggen, eller så får man kjøpe seg sin egen vegg.
Jeg gleder meg til dagens taggerfjortiser blir 30+, og begynner å irritere seg over det som fjortisene da kommer til å holde på med, (hva det nå enn kommer til å være). Kanskje de da forstår hvor patetisk latterlig det er å markere reviret sitt ved å skrive med tusj på en vegg.

Når det er sagt kunne jeg ha akseptert dagens "kunstnere" hvis de bare hadde beholdt æreskodeksen fra grafittiens barndom, nemlig at det er "greit" å skrive og male på offentlige bygg, men at man holdt seg unna barneskoler, barnehager, private hus og biler. Det skjer oftere og oftere at man tagger på bolighus, og det er et grovt brudd med reglene.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ok, enig der nå er jeg ikke taggerfjortist men kunstner med MSK som forbilde og som setter kvalitet fremfor kvantitet
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg gleder meg til dagens taggerfjortiser blir 30+, og begynner å irritere seg over det som fjortisene da kommer til å holde på med, (hva det nå enn kommer til å være). Kanskje de da forstår hvor patetisk latterlig det er å markere reviret sitt ved å skrive med tusj på en vegg.

Når det er sagt kunne jeg ha akseptert dagens "kunstnere" hvis de bare hadde beholdt æreskodeksen fra grafittiens barndom, nemlig at det er "greit" å skrive og male på offentlige bygg, men at man holdt seg unna barneskoler, barnehager, private hus og biler. Det skjer oftere og oftere at man tagger på bolighus, og det er et grovt brudd med reglene.
Vis hele sitatet...
Bolighus og biler er som å kaste bæsj på seg selv.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Når det er sagt kunne jeg ha akseptert dagens "kunstnere" hvis de bare hadde beholdt æreskodeksen fra grafittiens barndom, nemlig at det er "greit" å skrive og male på offentlige bygg, men at man holdt seg unna barneskoler, barnehager, private hus og biler. Det skjer oftere og oftere at man tagger på bolighus, og det er et grovt brudd med reglene.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si de fleste gjør det. De som maler på skoler etc. er vanligvis bare drittunger som har fått tak i en sprayboks og vil "tægge".
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg gleder meg til dagens taggerfjortiser blir 30+, og begynner å irritere seg over det som fjortisene da kommer til å holde på med, (hva det nå enn kommer til å være). Kanskje de da forstår hvor patetisk latterlig det er å markere reviret sitt ved å skrive med tusj på en vegg.
Vis hele sitatet...
Du vet at en god del av de som var "taggefjortis" på 80-tallet når det begynte å dukke opp graffiti, fortsatt er aktive?
Storparten av de som driver med graffiti i norge i dag er godt over 20, gjerne opp mot 30.
Selvsagt, det er eksempler på unge som driver med det og, men de slutter som regel ikke selv om de blir eldre. Trapper kanskje ned litt, men slutter sjelden helt.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
what he said..
▼ ... over et år senere ... ▼
Banksy er absolutt ikke noe graffiti maler, han er en street-artist, ikke det samme som graffiti i det hele tatt, eneste likheten er vel at det blir brukt spray på både graffiti å sjablonger.
Linje 4 hadde 1 ned-tagget vogn i dag morges. (På de nye togene)
Dere som ikke vandaliserer offentlig eller andres private eiendom for å få frem kunsten deres har all min respekt. Dere andre er idioter. Vandalismen deres koster samfunnet masse penger årlig. Penger som kunne vært brukt til noe langt viktigere enn å rydde opp etter dere.
Hvorfor laste ned en film som heter grovt skadeverk eller FOS filmen om man ikke vil se tagging på tog? Det er jo jævla åpenbart hva det handler om..
Hele scenen hvor de har tatt seg inn i det toglageret er jo legendarisk. Enig at det er en skrytefilm, men FOS har all rett til å skryte!
Sitat av caperno Vis innlegg
Dere som ikke vandaliserer offentlig eller andres private eiendom for å få frem kunsten deres har all min respekt. Dere andre er idioter. Vandalismen deres koster samfunnet masse penger årlig. Penger som kunne vært brukt til noe langt viktigere enn å rydde opp etter dere.
Vis hele sitatet...
Tenk på alt annet som koster samfunnet myye mer hvert år. Å det staten,nsb,oslo sporveier osv påstår at det koster å fjerne graffiti er langt fra riktig! Brae foreksempel når det gjelder å kaste bort penger, politiet bruker mye mer penger på smårazziar å sånt tull for å ta folk som sitter hjemme hos seg selv å rlyker, å ikke plager noen andre, kansje det hadde vært bedre å droppa å bruke penger på sånt tull, bønne røykere ødlegger tross alt ikke noen annen eindom når de sitter hjemme å røyker. Uansett, folk klager altid på et eller annet, hvorfor bruge energi på å hate graffiti hvis du syntes det er så ille?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Tenk på alt annet som koster samfunnet myye mer hvert år. Å det staten,nsb,oslo sporveier osv påstår at det koster å fjerne graffiti er langt fra riktig! Brae foreksempel når det gjelder å kaste bort penger, politiet bruker mye mer penger på smårazziar å sånt tull for å ta folk som sitter hjemme hos seg selv å rlyker, å ikke plager noen andre, kansje det hadde vært bedre å droppa å bruke penger på sånt tull, bønne røykere ødlegger tross alt ikke noen annen eindom når de sitter hjemme å røyker. Uansett, folk klager altid på et eller annet, hvorfor bruge energi på å hate graffiti hvis du syntes det er så ille?
Vis hele sitatet...
Jeg syntes heller ikke at det offentlige skal bruke masse penger på narkotikakriminalitet, akkurat som at jeg ikke akkurat er tilhenger av at mine skattepenger går til å fjerne grafitti. Når det kommer til hvor mye penger som det offentlige bruker på dette, så er jeg litt oppdatert på området. Grafittifjerneren som vi selger til nettopp det offentlige er veldig kostbar, og i tillegg så skal jo de som fjerner skitet lønnes. Totalsummen blir stor. Hater tagging er det bare Egil som gjør. For min del så kan dere tagge så mye dere vil, så lenge dere holder dere på egen eiendom.
Sist endret av caperno; 13. januar 2012 kl. 02:21.
hva er FOS filmen? Snakker du om Grovt skadeverk 1?

Grovt skadeverk 2 er da ingen dokumentar heller..

og hvorfor er streetart liksom så greit men graffiti er fy? streetart gjør like mye skade der det settes opp..
▼ ... over en måned senere ... ▼
En streetart-film som jeg synes er verdt å se er "Exit Through the Gift Shop"! Jævlig bra film! Handler om de mest kjente taggere fra graffitimiljøet i Frankrike, England og USA (tror jeg).
Sitat av choxorz Vis innlegg
En streetart-film som jeg synes er verdt å se er "Exit Through the Gift Shop"! Jævlig bra film! Handler om de mest kjente taggere fra graffitimiljøet i Frankrike, England og USA (tror jeg).
Vis hele sitatet...
Den handler om streetart, ikke graffiti.
Sitat av choxorz Vis innlegg
En streetart-film som jeg synes er verdt å se er "Exit Through the Gift Shop"! Jævlig bra film! Handler om de mest kjente taggere fra graffitimiljøet i Frankrike, England og USA (tror jeg).
Vis hele sitatet...
Haha.. taggere faktisk!

Uansett, anbefaler ikke den filmen i det hele tatt, eneste grunnen til jeg har fått den med meg var fordi jeg satt med noen som på død og liv skulle se den ferdig. Men never again!