Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2006
https://www.cvsanordic.net/norsk/hva-er-cvs/

Hei freaks!
Har røkt hasj så å si hver dag i over 20 år, de siste 3 årene har jeg slitt veldig fysisk.
Med gjevne mellomrom får jeg attacks der jeg skjelver, svetter som fan, fryser som fan, diare, ekstrem oppkast (av og til med blod) og kan osgå våkne på baderomsgulvet i en blod pøl etter å hatt svimt av mens jeg sitter på doskålen.
Dette pågår som regel fra 2 dager til en uke og er utrolig utmattende, er som en zombie. Blir så ute at jeg ikke henger med rett og slett.
Føles mildt sagt helt jævlig.

Etter masse akkut innleggelser snakket alle legene på avdelingen sammen om hva fan dette kan være, en lege kommer inn til meg og spør: Røyker du hasj?
Ja, røyker ofte sa jeg.
Veldig interessant sier hun! Hørt om syklisk oppkast syndrom?
Jeg kan lite selv, men vi mener at det kan være grunnen.
Du burde google det sier hun.

Når jeg leser linken postet øverst så stemmer alt med mine plager.
MEN, greier ikke finne linken til cannabisbruk.
Jeg finner bare denne:
https://tidsskriftet.no/2011/11/noe-...indret-av-varm

Og denne har litt annet navn uansett om tilstandene virker veldig like "cannabinoid hyperemesis-syndrom".
Men CHS har jeg forstått bare er aktuelt hvis det eneste som fjerner attacks er en varm dusj.
Så er usikker på om legene ikke vet hva de snakker om selv da dette er lite kjent og litt diffust.

Noen som har hatt samme plagene eller har bedre info?
Kjipt om jeg aldri kan røyke igjen

Må vel si at jeg våkner i en blodpøl for at jeg slår hodet bare på tur ned, det hørtes kanskje veldig dramatisk ut
Sist endret av rubob; 5. mars 2019 kl. 15:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å gå av en periode har aldri vært et alternativ? Er kostholdet, eræringen og nok søvn i orden?
Trådstarter
Skal prøve 1 måned clean nå for å sjekke.
Spiser kanskje litt lite frukt/grønt, pga Chrons reagerer magen på det men erstatter med vitamin tilskudd.
Normal søvn.
Sist endret av rubob; 5. mars 2019 kl. 16:28.
Det er nok ikke så ukjent som du tror. Uten å bryte taushetsplikten min har leger på min tidligere mistenkt det samme på samtlige pasienter med lignende symptomer og deres bruk av cannabis vi har hatt på jobb og sendt videre for vurdering. I og med at vi er Norge, så er nok ikke dette høyest på prioriteringslista blant norske forskere innen medisin. Men absolutt et interresant tema! Ikke så behagelig for deg, dog.
Det at du sier du har slitt i 3 år men ikke tenkt og prøve deg på en pause før nå!? Jeg forstår virkelig ikke rus-logikken til enkelte folk på dette forumet.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobber som lege, det er ikke ukjent som for oss. Når cannabis er involvert er det som oftest TRPV-1-mediert, og det lindres så si alltid med en varm dusj(erketypisk). Det går også an å forsøke å aktivere TRPV-1-reseptorer med capsaiscin(det sterke i chili) smurt på magen, f.eks. en vannløsning med tabasco i
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig interessant, ikke sett noen medisinsk forklaring på dette før - har du link til noe lesestoff/forskning?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og vet du om det skyldes THC eller kan forårsakes av andre virkestoffer som CBD?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kom tilfeldigvis over denne artikkelen, og husket denne tråden. Poster URL her i tilfelle dette er av interesse for noen:

https://www.thisisinsider.com/mariju...-visits-2019-3
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Interessant ... "Two decades ago, the condition was completely unheard of."
Dette samsvarer jo mistenkelig godt med økningen i thc i cannabis:


(kilde)
Var igjennom det samme etpar runder for mange år siden. Spydde konstant i ei uke, varm dusj eller bad var det eneste som lindra spyinga.
Hvordan røyker du? For min del var det i forbindelse med bong, og grøss: bøtte.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har en sterk følelse av at før dette syndromet "makser ut", så begynner man å oppleve uforklarlige kvalmeanfall. Jeg har tenkt på dette selv i sammenheng med noen år med røyking, og fant også at dusjing lindret det. Har for lengst beveget meg vekk fra at jeg mener det er en god ting å røyke daglig, kan nå legge meg og klare meg uten nattingsen.

Skal bli litt av et heidundrandes sirkus når evidensen for dette eventuelt blir sterkt, og alle hasjprofetene må forholde seg til dette.
Skulle ønske man fant ut at det var knyttet til hasj + tobakk karsiogen forbrenning, og ikke fordamping eller oralt inntak. Men hvem vet..
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble kvalmen og spydde vann om morningene når jeg hadde røykt bøtte og bong før leggetid kvelden før. Sluttet med det og gikk over til pipe og mindre trekk, det hjalp. Men det beste er såklart å ta en skikkelig pause viss du er stoner. Gjerne på noen mnd eller et år for å la kroppen og huet catche up.