Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4783
I dag investerte jeg litt lommerusk i bitcoins, for så å forsøke å ta dem ut til min Bitcoin Core-lommebok. Jeg benyttet meg av Bitcoins Norway, noe jeg i etterkant har skjønt at var veldig dumt. Jeg hadde omlag 0.8 BTC liggende inne på bitcoinsnorway.com som jeg skulle overføre til min nylig genererte adresse. Det stod suksess over hele skjermen, og jeg var storfornøyd med min trolig første overføring... Men jeg fikk ingen bekreftelses e-mail, og ingen notifikasjon om transaksjon fra Bitcoin Core.

Det jeg dog er veldig redd for, er at det er jeg som har driti på draget. For da jeg overførte disse bitcoinene, så lå Bitcoin Core noe sånt som 5 dager etter i synkronisering. Og når jeg forsøkte å investere kun et par kroner, etter ferdig synkronisering, for så å ta uttak, så kom dem rett inn, men uten bekreftelses e-mail da også.

Er det feil fra min side eller Bitcoins Norway? Er det det bare å si farvel til disse bitcoinene, eller er det noen måte å få retta opp i tullet?
At bitcoin core ikke hadde synkronisert ferdig når du overførte skal ikke ha noe å si, pengene skal komme frem likevel, du ser dem bare ikke før du har synkronisert frem til blokken som inneholder transaksjonen.

Dette ordner seg nok, bare ta kontakt med Bitcoin Norway og forklar situasjonen. Hvis de hevder at du har fått pengene, be de vise transaksjons-ID'en. En fin ting med bitcoin er nemlig at hvis en overføring har funnet sted, så har man vannsikker kvittering på det. Bitcoins kan ikke bare forsvinne i løse luften.
Sist endret av Grix; 6. juli 2015 kl. 23:54.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
At bitcoin core ikke hadde synkronisert ferdig når du overførte skal ikke ha noe å si, pengene skal komme frem likevel.

Dette ordner seg nok, bare ta kontakt med Bitcoin Norway og forklar situasjonen. Hvis de hevder at du har fått pengene, be de vise transaksjons-ID'en. En fin ting med bitcoin er nemlig at hvis en overføring har funnet sted, så har man vannsikker kvittering på det. Bitcoins kan ikke bare forsvinne i løse luften.
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Jeg glemte forresten å nevne at da jeg opprettet adressen (betalingsforespørsel) skrev jeg inn det beløpet jeg hadde i BTC på nettsida, i beløp-feltet til betalingsforespørselen. Adressen er altså linket til et satt beløp - men ettersom det er gebyrer for å ta uttak, kan det da være at transaksjonen har blitt avslått ettersom sumen ikke samsvarer med beløpet jeg har satt, og at Bitcoins Norway nå sitter med mine bitcoins? Syntes å ha lest om et lignende tilfelle, men at beløpet som var satt var lavere enn overføringen.
Tror heller ikke det har noe å si. Hvis noen har sendt bitcoin til addressen du gav, så mottar du de, uansett om det ikke stemmer med beløpet du skrev inn når du opprettet addressen. Selv pleier jeg å la beløpfeltet stå tomt når jeg oppretter nye betalingsaddresser.

Igjen, bare ta kontakt med Bitcoin Norway. Er nok bare dem som kan fikse opp i dette og gi skikkelig forklaring på hva som har skjedd.

EDIT: Det er noe på gang i bitcoin nettverket også. Stresstest eller noe, det er veldig mange transaksjoner i kø for å bli inkludert i blokker. Det kan vært grunnen, kanskje din trasaksjon bare ikke har blitt bekreftet enda. Kan tenkes hvis bitcoin norway la til for lite gebyr i transaksjonen.
Sist endret av Grix; 7. juli 2015 kl. 12:54.
For å se om bitcoins Norway har sendt deg bitcoin kan du søke på bitcoin adressen din på blockchain.info

Også vil jeg ikke anbefale å benytte bitcoin core. Bruk hellerMultiBit HD eller Elektrum, da de ikke trenger å laste ned og lese hele blockchain med transaksjoner(som ligger på 37 GB).

Siden du allerede har bedt om betaling til adressen du lagde i bitcoin core så kan du enten vente til den har synkronisert seg eller exportere den private nøkkelen for denne adressen til den nye lommeboken
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheMoen Vis innlegg
For å se om bitcoins Norway har sendt deg bitcoin kan du søke på bitcoin adressen din på blockchain.info

Også vil jeg ikke anbefale å benytte bitcoin core. Bruk hellerMultiBit HD eller Elektrum, da de ikke trenger å laste ned og lese hele blockchain med transaksjoner(som ligger på 37 GB).

Siden du allerede har bedt om betaling til adressen du lagde i bitcoin core så kan du enten vente til den har synkronisert seg eller exportere den private nøkkelen for denne adressen til den nye lommeboken
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Transaksjonen ble utført her forleden, så nå skal stortsett alt være i orden. Muligens sen bekreftelse, som Grix nevnte noe om, som var årsaken. Jeg skal vurdere å bytte lommebok, det tar plass med all block-historikken på datamaskinen.
Er det ikke et angrep på gang som sakker hele bitcoin-systemet med opp til et døgn?

Jmf: http://motherboard.vice.com/read/wik...ack-on-bitcoin
Sist endret av snegler; 11. juli 2015 kl. 20:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Istedenfor å lage en ny tråd så tenkte jeg å bare spørre her isteden.. Jeg har nettopp overført/fått penger inn på bitcoinsnorway (disse pengene er da i NOK).. men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få overført disse til Deep Web sider og til BTC

Noen som har greie på hvordan man gjør det?

Da jeg overførte pengene så trykket jeg inn på "innskudd" og valgte NOK-valuta, dette skulle jeg kanskje ikke gjort? Skulle det vært digital valuta?
Sist endret av zxcvbnm; 30. mai 2016 kl. 19:37.
Hmm, på min bitcoin konto så er det bitcoin og ikke nok, sek eller euro eller dollar.

Om du er registrert inne på darknet har du en egen bitcoin konto der. Denne copy paster du inn på (veit ikke om det er samme på bitcoin norway) bitcoin kontoen din og overfører bitcoin til darknet.

Jeg er sikker på at noen andre her kan forklare bedre.
Sist endret av BrewGrow; 30. mai 2016 kl. 19:42.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Hmm, på min bitcoin konto så er det bitcoin og ikke nok, sek eller euro eller dollar.

Om du er registrert inne på darknet har du en egen bitcoin konto der. Denne copy paster du inn på (veit ikke om det er samme på bitcoin norway) bitcoin kontoen din og overfører bitcoin til darknet.

Jeg er sikker på at noen andre her kan forklare bedre.
Vis hele sitatet...
Ok, men da du gjorde innskudd. Altså inne på "innskudd" valgte du "nok" eller "digital valuta" da?
Jeg bruker https://localbitcoins.com/buy_bitcoins og sturle. Selv om det nok er ganske likt system så skal jeg ikke uttale meg om hvordan bitcoin norway fungerer.

Du får garantert svar på det du lurer på av andre her, sikkert andre som bruker samme siden
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Istedenfor å lage en ny tråd så tenkte jeg å bare spørre her isteden.. Jeg har nettopp overført/fått penger inn på bitcoinsnorway (disse pengene er da i NOK).. men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få overført disse til Deep Web sider og til BTC

Noen som har greie på hvordan man gjør det?

Da jeg overførte pengene så trykket jeg inn på "innskudd" og valgte NOK-valuta, dette skulle jeg kanskje ikke gjort? Skulle det vært digital valuta?
Vis hele sitatet...
Du må først trykke på "kjøp/selg" og gjøre om NOK til bitcoin (XBT).
Så må du trykke "uttak" og sende dine bitcoins til wallet adressen din.
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Ok, men da du gjorde innskudd. Altså inne på "innskudd" valgte du "nok" eller "digital valuta" da?
Vis hele sitatet...
Om du sliter med det den tekniske gjennomføringen av bitcoins, så ville jeg anbefale localbitcoins.com. Det er et veldig enkelt system hvor mange av selgerne gir deg tydelige innstrukser på hva du skal gjøre.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Om du sliter med det den tekniske gjennomføringen av bitcoins, så ville jeg anbefale localbitcoins.com. Det er et veldig enkelt system hvor mange av selgerne gir deg tydelige innstrukser på hva du skal gjøre.
Vis hele sitatet...
Anbefaler spesielt selgeren Sturle som nevnt ovenfor.