Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2808
Skal lage meg et greit lager med bolter og muttre og div til hobbybruk (lite verksted)
hvor får man kjøpt slik til grei pris per KG?
evt. ryddesalg fra bensinstasjon o.l ?
Muligens ryddesalg som du sier, mekaniske verksted om du har noe kjennskap der. Jeg har dog aldri sett salg i store kvanta, utenom til bedrifter, men det burde finnes. Jeg har alltid handlet ved et mekanisk verksted, eller ved mekanisk hos min arbeidsgiver.
Sitat av tengtools Vis innlegg
Skal lage meg et greit lager med bolter og muttre og div til hobbybruk (lite verksted)
hvor får man kjøpt slik til grei pris per KG?
evt. ryddesalg fra bensinstasjon o.l ?
Vis hele sitatet...
Selv er jeg en skrotnisse som drar alle mulige gamle dingser i hus, slakter dem for komponenter og returnerer det jeg ikke trenger til gjenvinninga. Skruer og muttere tar jeg alltid vare på hvis de er hele og fine, og det er overraskende hvor store mengder det blir av slike ting etter noen år med fikling! Jeg mangler i alle all aldri skruer til prosjektene mine, og jeg kjøper bare ting i de tilfellene jeg trenger noe temmelig sære greier. Skjønner at denne strategien ikke funker hvis du skal ha veldig mye like bolter, men jevnt over fungerer det overraskende bra. Nå vet jeg ikke hvor stor skala du skal sysle med, men du kan jo ikke ha 500 skruer av hver eneste type som finnes på markedet uansett. Har du god oversikt over nøyaktig hva du kommer til å trenge, eller blir det å seile etter vinden og lage prosjekter etter det du føler for?
takk for svar!
jepp, plukker av det meste jeg ska kaste jeg og, tenkte å få tak i noen kilo med m6-m12 + div, greit og ha stort sett like bolter på ting så en ikkje teng halve verktøyskapet for å demontere en enkel brakett F.eks..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kontakt Tools. Dei driv grossistverksemd på verkstadsmateriell, og sel også kontant til privatkunder.
Når det kommer til bolter/muttere handler jeg alltid hos Tingstad http://www.tingstad.no/default.asp. Vet ikke hvor i landet du holder til, men de har noen forskjellige avdelinger.
Sist jeg kjøpte slikt gikk jeg på Byggmakker. De har muligens mest for treverk, men også et godt utvalg av maskinskruer.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Skal du ha maskinskruer og slikt i 316-stål så er ebay å anbefale. Billigere enn biltema, og de som selger slikt er meget behjelpelige