Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4132
Det de mener er det det står i artikkelen - at hunden står ved døra, i motsetning til at det utføres sporadiske søk på utsteder, slik som praksis er nå.
Det rimer likevel ikke helt. En narkohund, etter hva jeg forstår, går
ikke i søk før den får beskjed fra føreren. Da kan den vel ikke kalles
passiv? Skal de så holde den passiv ved inngangsdøren til et utested -
for å skremme - eller for evt. å søke på enkelte (mistenkelige)
personer?

Hele forslaget virker svært ugjennomtenkt.

Forresten, har du noen eksempler på at hund har vært brukt på
utesteder? Dette har såvidt meg bekjent ihvertfall ikke skjedd
i Bergen hvor jeg bor.
Sist endret av PVestlandia; 8. februar 2012 kl. 15:43.
lol, som om narkotika er grunnen til at det er vold på byen?!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
lol, som om narkotika er grunnen til at det er vold på byen?!
Vis hele sitatet...
Det kan være en medvirkende grunn, selv om alkoholen står for omtrent all vold som forekommer på byen.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Det kan være en medvirkende grunn, selv om alkoholen står for omtrent all vold som forekommer på byen.
Vis hele sitatet...
De burde skaffe seg alkoholhunder da, og ikke marginalisert paranoide narkomane enda mer.
Amfetamin er nok et stort problem på utesteder. For dørvakter er det uproblematisk å kaste ut noen som er drita og skal slåss, men folk som stuker kan være noe helt annet.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Vel benzo folk som drikker kan være ett problem?
De kan skape nok kvalme uten å drikke.

Altså stoner fyr som drikker.. sikkert snillere enn en normal fyr.

Speedo/coke hmm kunne klart oss uten de?

Noe jeg har glemt?

Så syns politi kan kjøre på, om de tror på bedring.
Litt vekk kastet tror jeg.
Håper det blir noe av!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Håper det blir noe av!
Vis hele sitatet...
Lame. Skulle man først gjort noe på det latterlighetsnivået der kunne man heller hatt promillegrense på utesteder. Det ville værtfall hjulpet..
Ekspert på påstander
Bortkastet tid spør du meg. Istedet for å etterforske voldtekt eller kjøre patruljebilen rundt i sentrum for å skremme vekk lommetyver og voldtektsmenn til å begå handlinger mot uskyldige mennesker.
Det er ikke som at hunden skrur av nesa bare fordi den står stille. Den vil fortsatt reagere. Jeg har selv sett dette skje. Det skjer innimellom, at politiet tar turen innom utesteder med hund for å søke etter knark, har selv vært med på dette rundt om i østfold.
vel er jo som regel våre nye landsmenn som går på byen og tror dem er tony montana og skal slåss, og helg etter helg lager ufred!

narkohund er ikke tingen, men mere politi, strengere straffer og evnt forbud mot å gå på byen til dem som bråker! evnt kunne millitæret hatt sine rekrutter til å gå rundt å holde orden

bare lukkede asylmottak hadde fått ned volds /voldtekt stattestikken bra
Tror ikke dette vil hjelpe i noen særlig grad.

Noe jeg tror hjelper derimot er nærværet av politi/hund. Noe som viser at de faktisk følger med! Bare det vil hjelpe mye på disse såkalte slosskjempene som drikker seg stupfulle og leter etter slosskamper, eller rett og slett går på nærmeste person. Også noe strengere staffer for de som alltid havner i bråk.

Men igjen, så har de ikke ressurser til å følge med på noen ting som helst, ifølge politiet selv.

Jeg er også veldig for det arnkjell sier, at militæret kan brukes til ting som dette. Alle som har vært i militæret vet at det er nok dødtid der til at de kan brukes til ordensvakter(Noe jeg tror de fleste er enig i).
Hvor skal de bruke disse ressursene fra? Politiet nekter jo å la militæret blande seg inn (som ordensvakter). De nekta jo garden å patrulere ved slottsparken. For en latterlig gjeng noen av de som styrer der. Latterlig og skremmende lovforslag de fremmer i år
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
lol, som om narkotika er grunnen til at det er vold på byen?!
Vis hele sitatet...
Kan se for meg kokain som en jævel på det.

Passiv bruk av narkohund.. Skal de få hundene til å aktivt lukte på politi?
I alle dager da... Rekrutter har da ingen ting i gatene å gjøre. Da må det opprettes en egen styrke som får grundig opplæring innen dette. Det er ikke bare bare å skulle opprettholde ro og orden i norges gater. Det er et omfattende regelverk som skal følges, og det er absolutt ikke en jobb for alle og enhver.

Jeg, personlig, hadde neppe følt meg noe tryggere dersom det hadde Flydd rundt en haug med 18åringer i oslos gater som plutselig har fått på seg en uniform...
har alltid lært og hørt at veldig mange mennesker blir aggresive av amfetamin. jeg har til dags dato ennå ikke truffet en med joggeskoa på som forandret personlighet til en aggresiv person.....

inntrykket mitt..... de som blir idioter av rusmidler ER ALLEREDE IDIOTER FØR DEM INNTOK DEM....

husker 90 tallet når de "store gutta proppa i seg hyppere for å gå på byen å bråke og banke folk.... fjollete...
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
De burde skaffe seg alkoholhunder da, og ikke marginalisert paranoide narkomane enda mer.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke alkohol ulovlig da, så hvorfor skal dem ha alkoholhunder?

Og til en ovenfor; jeg vil se for meg det er litt vanskeligere å ta en på amfetamin eller lignende stoffer som plutselig har masse energi, enn en rølpete gubbe som så og si nesten velter ut av utestedet.

For min del synes jeg det høres bra ut, da man kan minske risikoen for at folk blir dopet ned og. (Med mindre det er luktfritt alt sammen?)
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Kan se for meg kokain som en jævel på det.

Passiv bruk av narkohund.. Skal de få hundene til å aktivt lukte på politi?
Vis hele sitatet...
What? Hvor vill du henn?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Lame. Skulle man først gjort noe på det latterlighetsnivået der kunne man heller hatt promillegrense på utesteder. Det ville værtfall hjulpet..
Vis hele sitatet...
Gjerne for meg. Så får vi kanskje litt drikkekultur og skaper noe nytt og bra her i landet.

Så kan folk drekke seg drita og slåss på hjemmefester istedet, spare oss vanlige folk for dritten sin
Sitat av Taurean Vis innlegg
Gjerne for meg. Så får vi kanskje litt drikkekultur og skaper noe nytt og bra her i landet.

Så kan folk drekke seg drita og slåss på hjemmefester istedet, spare oss vanlige folk for dritten sin
Vis hele sitatet...
Så du syns det er greit at staten bestemmer hvor mye folk skal drikke på et privat utested? Den dagen det skjer er værtfall jeg til helvette outta here
Sitat av Taurean Vis innlegg
Gjerne for meg. Så får vi kanskje litt drikkekultur og skaper noe nytt og bra her i landet.

Så kan folk drekke seg drita og slåss på hjemmefester istedet, spare oss vanlige folk for dritten sin
Vis hele sitatet...
Det er vel statens innblandelse i utelivet og alkohol generelt som har ødelagt drikkekulturen her i landet og også idiotiske sosiale normer der man blir sett på som en alkoholiker bare fordi man tar seg en pils og ser fotball etter jobben.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Det kan være en medvirkende grunn, selv om alkoholen står for omtrent all vold som forekommer på byen.
Vis hele sitatet...
Alkoholen står ikke for noe av volden som foregår på byen - det er det enkelte idioter som gjør.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Det er vel statens innblandelse i utelivet og alkohol generelt som har ødelagt drikkekulturen her i landet og også idiotiske sosiale normer der man blir sett på som en alkoholiker bare fordi man tar seg en pils og ser fotball etter jobben.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som ser på deg som alkoholiker for noe sånt? Det er da veldig vanlig i Norge å ta noen pils etter jobben.
Kommer aldri til å skje!

Hvor mange narko hunder er det i oslo?
Hvor mange utesteder?

Forstår ikke hvordan politiet skal kunne forsvarlig gjør å bruke penger på det. Folk kommer fortsatt til å være ruset ute på byen, alle kommer bare til å springe ut i en bakgate å gjøre tingene sine. Det høres jo ut som en rimelig god ide, hvor mange episoder kommer det til å være der noen mister stasjet sitt å tilter i vinkel på nærmeste person som jo såklart må være den som har tatt det.

Folk blir ikke å slutte å ruse seg, de blir å finne måter å unngå å bli tatt i døra av bikkjene. Er bare ufornuftig bruk av penger som kunne vært brukt til å bekjempe de tingene som er litt drøyere enn en freaker med 0.4g speed i lomma. F.eks få ned tallet på overfallsvoldtekter.

Lite gjennomtenkt forslag fra de folkene der.
Ser ikke noe problem. Ta dopet før dere går inn. La politiet fortsette å sløse med ressursene helt til det renner over for skattebetalerne.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Kan se for meg kokain som en jævel på det.

Passiv bruk av narkohund.. Skal de få hundene til å aktivt lukte på politi?
Vis hele sitatet...
Tror du ikke en narkohund ser forskjell på vanlig folk og politifolk? De er jo rundt politifolk 24 timer i døgnet, så at det skulle bli noe komplikasjoner der har jeg liten tru på.
Sitat av Commendatore Vis innlegg
What? Hvor vill du henn?
Vis hele sitatet...
Det var en vits, du vet vell hva passiv betyr?
Eksempel: Passiv røyker, en person røyker, men du får det i dag siden du er nær den personen som røyker.

Passiv narkohund: lukter på politiet hele tiden, og du går forbi politiet.
En tenkt situasjon:

To politibetjenter (la oss kalle dem Fiks og Bastian) ankommer
utestedet "Wankers A Go Go". De kjører stasjonsvogn, baki sitter
springer spaniel'en Max. De stiller seg ved inngangen på hver sin
side, mens de lar Max snuse på gjester som går inn.

Borti gata kommer Odd og Geir, som nettopp har fyrt seg en
fet en på veien. Ettersom det pga. Max er endel folk i kø, ser de
ikke hva som er i ferd med å skje. Odd har to gram i baklomma.
Før han rekker å snu, er Max i aksjon - og markerer som om det
gjelder bacon og pølser.

Bastian blir stående med bikkja, mens Fiks tar med seg Odd til
bilen og ber om å få ransake ham. De 2 grammene kommer på
bordet, blir beslaglagt, og Odd har fått byttet ut en skarve bit
god maroc med en bot på x-tusen kr.

Etter dette går selvsagt ryktet som ild i tørt gress, og foruten
et par blindskudd der Max markerer uten at det blir gjort funn,
forløper kvelden seg helt uten videre resultater.

Dette er selvsagt rent hypotetisk.

Poenget mitt er iallefall at regnestykket ikke er i nærheten av
å gå opp - de fleste tilfeller der søk med hund blir gjort, er det
tydeligvis etter beslag store nok til at det forslitte uttrykket
"gateverdi" dukker opp. Jeg vil anta at svært få, om noen, går
på byen med slike mengder.

Jeg mistenker utspillet for å være god gammeldags "trolling"
fra myndighetenes side - sammenlignbart med uttalelser fra
bl.a. Tromsøs avdøde politimester Truls Fyhn - som låt noe
slikt som dette: "Om der er noen som velger å innføre, bruke
eller omsette narkotika her i byen, skal de vite at de aldri
kan føle seg trygg!"

(Som et tillegg kan jeg nevne at Tromsø i Fyhns perioder har
sett den største økningen av tyngre narkomane, trass i "lovens"
selvsikre uttalelser)
Hvis dette blir innført noe det mest sannsynligvis ikke blir, så får vi håpe turisme til Oslo stopper opp. Tenk så flaut for Norge at det kommer turister fra land hvor statan ikke behandler befolkningen som unger, og opplever dette barnehageopplegget her...
Jeg syns de kan ta med seg bikkja på stortinget og regjeringskontorene.
Det passes på mer og mer og kreves urinprøver av alt fra yrkesutøvere til drittunger, men hvis du styrer landet kan du ha hva du vil i blodet.

Jeg syns det samme bør gjelde de som styrer landet, politiet burde ha en skikkelig razzia der. Hvis de finner noe på noen bør det resultere i husransakning, har de barn bør selvsagt barnevernet kobles inn.
Og de må selvsagt nektes adgang til regjeringskontorene i minst 2 år.
Selvsagt bør de som blir tatt også sjekkes jevnlig i ettertid, ransakes på åpen gate, overraskende hjemmebesøk og alt annet de selv unner folk som er frekke nok til å ruse seg på noe annet enn statsgodkjent alkohol.

Se og hør testet toalettene på tinget for knark og fant kokain. Det kan selvsagt være gjester som har sølt, men også stortingsrepresentanter kan ha stått bak dette.

De samme politikerne har bestemt at feite mennesker ikke får jobbe til sjøs, vel da burde også feite mennesker enten slanke seg eller holde seg unna politikken.

Siden de pusser bikkjer på skoleelever og pubgjester må da de for faen sjekkes selv, de styrer et helt land.De som får bikkje etter seg har som regel mer enn nok med seg selv.

Kjenner jeg blirt dritforbanna når jeg skriver dette.