Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2749
God kvell, kom til å tenke på en tidligere rusopplevelse i sommer. Var på ferie i Tsjekkia, nermere bestemt Praha.

Hadde vert ute og drukket masse hele kvelden med en kompis, akkuratt når jeg var komt i godform var han "ferdig". Så jeg tok meg en vandretur på egenhånd runt i prahas gater runt typ 2-3 tiden om natta eventyrlysten som jeg var.

Gikk ikke lange tiden før jeg traff på en leguber type, som ville selge meg MDMA som han kalte det. Var vel ca 1000kr for en pose med ganske mye innhold (HELT HVITT PULVER?). Så det viste jeg interesse for så for meg at jeg kunne ruse meg hele ferien med det.

Jeg mottok posen med innholdet, men han sa jeg kunne få prøve der og da. Ta tok han typ et klippet sugerøyr og dyppet nedi posen husker ikke om det var min eller en annen han hadde på lager. Var ivertfall ikke en stor mengde dekket liksom åpningen i enden.

Dette skulle altså snortes mente han, å det var en ny type mdma fra nederland elle noe i den duren sa han😂 jeg snortet det i vertfall og forsatte turen nedover prahas gater. Kjente relativt lite eller ingenting enda. Traff forøvrig på en bolet afrikaner som sprang etter meg med penisen sin ute usikker på hva formålet hans var.

Tror det var da jeg innså at det var på tide å komme seg til hotellet. Men på veg hjem til hotellet traff jeg på samme legubre typen, og jeg følte ikke store effekten. Så jeg klagde på varene å sa det ikke var noe futt i det. Da jor han samme prosedyren igjen med en feitere klyse denne gang som jeg snorta rett opp i hjernebarken.

Vandret så videre til hotellet med posen med meg i lommen.

Vel fremme på hotellet begynner jeg å føle meg helt forjævlig bra. Fikk ingen opptur? (Som jeg kan huske) neste jeg husker er at jeg ligger i badekaret mens kompisen min ligger og sover.

Følelsen av velvære brer seg runt i kroppen som orgasmer uten sidestykke. Det jeg fant spesielt var at jeg kunne tenke på en spesiell ting, f.eks dysjhode så bygget den gode følelsen seg opp til jeg følte jeg peaka av sykt gode følelser.

Kunne jøre det evig mange ganger, bare tenke på en ting så bygget det seg opp. Jeg gikk t.om ut av badekaret å la posen med stoffet vedsiden av badekaret for jeg var redd det skulle forsvinne.

På et tidspunkt lå jeg bare å svaiet med hode med øynene igjen å så sikkert ut som jeg hadde tatt noe helt sjukt. Jeg lå i badekaret med disse gode vibbene i typ 8-9Timer? og tok aldri mer en det jeg tok med han legubre typen. Alså 2 dragninger igjennom nesen blandet med masse alkohol fra tidligere på kvelden.

Etter denne lange tiden alså runt 12 tiden på dagen, begynte jeg å kjenne hvor ubehaglig det faktisk var å ligge der i det kalde vannet. Kjente på kroppen jeg begynte å bli paranoid å prøvde å vekken kompisen min som jeg ikke lyktes med. Det kjentes ut som hele verden ble revet vekk forann øynene mine, og at hjernen min vridde seg innvendig.

Jeg sprang runt i prahas gater paranoid som faen å skrev til kompiser at viss ikke denne følelsen forsvinner så er det jort for meg. Sinnsyk følelse av uvirkelighet. Kom seg etter noen timer søvn, men fikk denne følelsen igjen etter 1mnd ca, som jeg føler henger igjen og er blitt totalt nervevrak

Men nok om det, egentlig drittlei av å snakke om den følelsen hjelper vel ikke å snakke om det hele tiden.

Så til slutt hva tror dere jeg tok?

Stikkord

-helt hvitt pulver
-Snortet
-sinnsyk eufori
-paranoid som faen i ettertid

Forøvrig ingen erfaring med rusmidler fra før, kun knips en gang før denne opplevelsen.
Hva smakte pulveret? Surt, søtt, bittert, salt, etc ?
Var inn gjennom nesen, men ganske sikker på det var en beisk bitter smak i halsen
Huff, skal ikke gi noen utfyllende moralpreken her. Men en ting til neste gang er å tenke skadereduksjon i det minste.

Først og fremst, det første som slår meg er at det har vært noe syntetisk med tanke på hvor sterk virkning du faktisk fikk og hvor lenge det varte ut ifra din egen beskrivelse.

Kan du fortelle noe om lukt? Hvordan var pupillene dine? Hadde du noe notorisk "kjeve-kjør"? Det at du har blandet med alkohol kan ha økt virkningen noe hinsides også, noe som gjør det enda vanskeligere å gjette hva det er for noe.

Tror det er et ekstremt fåtall som kan faktisk gjette hva det var du fikk i deg.

Her er en liten pekepinn:

https://psychonautwiki.org/wiki/Psyc...ubstance_index

Bla nedover på siden og dette er bare tippen av isfjellet, det lages nye psykoaktive substanser konstant.

Neste gang? Send inn til en profesjonell lab som tester sånt gratis og anonymt, det er konklusjonen min egentlig - eventuelt bruk testkits for å se hva det IKKE er, dette er heller ikke en idiotsikker løsning.
Ja kan godt forstå du sier huff, men utrolig hva som kan virke som en god ide etter en flaske brennevin😅 kan ikke huske jeg hadde noe spesielt kjevekjør den gangen. Øynene var helt svarte mener jeg og huske.

Men ja forstår det er nermest umulig å gjette seg frem til. Men i og med at jeg har lite erfaring med stoff tenkte jeg d kansje var noen her med innspill!

Kan ikke huske det var noen spesiell lukt, men kjemisk beisk smak i halsen etter snortinga

Ekstrem munntørrhet hjertebank osv, redd for å bli dehydrert på nedturen.
Sist endret av camaroz2886; 15. januar 2018 kl. 00:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fremmed Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanskelig å si hva det kunne vært. Er så mange stoffer som kan gi lignende virkninger. Spesielt sammen med store mengder alkohol.

Kan godt hende det var MDMA, alle reagerer forskjellig, men jeg synes ikke det høres sånn ut.

Og bare en liten advarsel. MDMA er ikke et stoff man ruser seg på hele ferien, hvis man ikke vil smelte hjernen sin og aldri kunne føle glede noen gang.

Kul historie tho, lo litt av han afrikaneren. Håper du føler deg bedre snart. Slike ting pleier å gå seg til over tid.
Ja, var litt kjapp med spanskrøret der - alkohol er som sagt ikke et hjelpemiddel i store kvanta Store pupiller, ekstrem eufori, tørr munn, hjertebank, paranoia, varighet og resten av de nedtur symptomene minner litt om metamfetamin. Det ser ganske hvitt ut når det er knust i krystallform også.

Men det er noe som ikke rimer helt siden du ikke nevnte en ekstrem mangel på matlyst, kompulsiv redosering and the list goes on. Det er derimot veldig stor forskjell på folk, så igjen det kan ha vært hva som helst. Hvis jeg absolutt måtte gjette, så hadde jeg gått for en amfetamin-variant, og det er nok ganske mange syntetiske etterfølgere av den.

Hvis du for øyeblikket ikke tar noe og jeg var i dine sko ville jeg gått til legen, det jeg derimot IKKE ville gjort hadde vært å innrømmet at jeg tok dette frivillig. Start med den klassiske "noen puttet noe i drinken min" lite sannsynlig, men det er en statistikk for det. Du kan smøre på å si at du ble jaget av en mann etterpå, som du mistenker prøvde å rane deg (Noe som ikke er en løgn, men ikke den hele sannheten, utelukk det med at han hadde kølla ute du.)

Deretter beskriv symptomene dine, spesielt de du sitter igjen med i ettertid for eventuelt å få behandling, de kan i alle fall få sjekket deg mye bedre enn vi kan. Er ikke sikkert du får den hjelpen du trenger, men det er nok en større sjanse for at trent helsepersonell får hjulpet deg med vertfall det psykiske kontra hva vi folka på Freak kan få til, men igjen! Man vet aldri. Lykke til
Sist endret av Whizz; 15. januar 2018 kl. 01:09.
Høres ut som du fikk i deg amfetamin.
Kan godt stemme at det var en amfetaminvariant, det med kompulsiv redosering så hentet jeg faktisk posen å la den i en håndsrekning vedsiden av badekaret så jeg hadde det tilgjenglig��

Og når det gjelder lege og helsevesen så var jeg så utav det at jeg fortelte alt som det var. Tror di forsto at det var en "streiting" som hadde jort et feil valg på ferie..

Når det kommer til hjelp prater di bare om at det er angst og bare tanker. Og kognitiv terapi osv. Og er også satt på medisin remeron (mirtazipine). Går bedre enn det gikk for å si d mildt.

Men er akk som jeg såg verden for første gang den dagen. Alt virker så ukjent. F.eks himmelen skremmer meg å får meg til å tenke kor sykt alt er og at vi svever runt i universet osv. Det høres jo helt spaca ut, men er det ikke spaca også viss du virkelig tenker over d? Eksistens universet u name it.. men alikavell alt de sier er at det er angst og ikke noe verre enn det.
Anonym bruker
"Fremmed Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av camaroz2886 Vis innlegg

Men er akk som jeg såg verden for første gang den dagen. Alt virker så ukjent. F.eks himmelen skremmer meg å får meg til å tenke kor sykt alt er og at vi svever runt i universet osv. Det høres jo helt spaca ut, men er det ikke spaca også viss du virkelig tenker over d? Eksistens universet u name it.. men alikavell alt de sier er at det er angst og ikke noe verre enn det.
Vis hele sitatet...
Hadde sånne tanker før jeg hadde prøvd noen rusmidler. Tror det er ganske normalt å tenke sånn noen perioder i løpet av livet.

Du kommer til å tenke mindre og mindre på det, helt til en dag det er borte uten at du engang merker det. Prøver ikke å bagatellisere problemet mitt, bare berolige deg. Du kommer til å føle deg normal igjen bro
Glad for å høre at det går litt bedre med deg, en ting før jeg legger meg - de tankene du beskriver er ikke uvanlig og det er begreper for det.

Folk som har skrevet rundt om det her på forumet. Det ene er depersonalisering. Les litt om det, kan hende du kjenner deg igjen - det beskriver noe av det du nevner.

Det andre du nevner har jeg opplevd selv og det er eksistensiell krise. Har opplevd det under psykedeliske eventyr og det har tatt gjerne dager/uker før jeg har sluppet tak på det, ikke over et halvt år - som sagt, folk er forskjellige.

Det er ikke spesielt sunt å tenke for mye på slikt heller, selv om det er veldig lett å gjøre. Det å fokusere på rutiner, altså - spise riktig, trene, sove nok, sosialisere, jobbe dersom det er et alternativ og prøve å ligge unna rusmidler hjelper betraktelig, det er ofte et helvete.

Når det kommer til dialog så er det du må gjøre er å finne noen som tar deg mer seriøst enn å blåse det av med at "det er bare angst" Noen som er villig til å dykke litt dypere, håper du finner den personen.

Go' natt!
Sist endret av Whizz; 15. januar 2018 kl. 02:00.
Tusen takk for innspill!

Ja det er vel kansje normalt. Har vert sånn i over et halvt år. Men så føler jeg at jeg har litt ocd i tilegg obsesser over mye forskjellig, men gjelder kun tanker ikke handlinger. Gonatt ja
Høres ut som 4-fa. Det minner om en blanding av mdma og speed bare det varer opptil 12 timer. Er veldig populært i nederland hvertfall. Alle ganger jeg har vært borti det har det vært ganske hvitt som jeg husker. Men det er mye billigere enn mdma så prisen du betale er jo som så
Det kan godt stemme at det var det! Ikke så mye info om det på nettet though
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det var nok 4-FMP (4-FA) som er et research chemical. De fire første timene kjenner man en eufori som er tilnærmet lik MDMA. Deretter forsvinner euforien og man opplever en amfetaminliknende rus i omtrent fire timer. Overgangen fra eufori til speedy kan være brå, den kan faktisk forsvinne på sekundet. Noe som oppfattes som kjipt siden MDMA-magien er den de fleste liker. Doseringen på 4-FMP er omtrent halvparten av doseringen på MDMA. Rusmiddelet er ekstremt populært i Amsterdam.

Uvirkelighetsfølelsen du opplever heter depersonalisering. Mange får diagnosen etter inntak av rusmidler, mens andre får den helt ut av det blå eller etter angstanfall. De vanligste rusmidlene som trigger tilstanden er hasj og MDMA. Tviler ikke et sekund på at 4-FMP forårsaker depersonalisering. Den mest effektive metoden for å bli kvitt diagnosen er å ignorere den, ikke henge deg opp i at alt føles uvirkelig. Avholdenhet fra rusmidler er selvfølgelig også påkrevd, spesielt narkotika.

Du fikk nok i deg for mye 4-FMP, hvis du tok andre rusmidler samme kvelden eller dagene før ville det gjort belastningen på hjernen større. Selv om du hadde tatt en mindre dose er det ikke sikkert at du ville unngått depersonalisering, noen får det dessverre av en vanlig brukersode eller mindre.
Sist endret av Cappy; 15. januar 2018 kl. 19:28.
Etter turen så ble jeg også mer og mer sikker på at jeg hadde pådradd meg hiv i forbindelse med seksuelt samkvem med en prostituert. Jeg brukte kondom. Røykte også hasj for å roe nervene trodde jo jeg skulle dø alikevell. Jeg var seriøst overbevist om at jeg hadde fått denne sykdommen og var døden nær. Så kansje det jør noe med ett menneske?

Forøvrig så hersker det vel liten tvil om at jeg ikke tåler narkotiske stoffer så bra. Og har holdt meg helt vekke siden dette skjedde.