Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1880
Hei, jeg og min bror flyttet sammen nå i August for å spare penger og at vi kunne få oss noe som var større.
Vi leier en leilighet midt i sentrum av en liten bydel. Der vi har alt rundt oss, banker, butikker, store kontorlokaler. Osv osv.

Men vi sliter veldig med at vi ikke kan få levert et godt nettverk.
Det beste vi kan få i dag er med opplasting på 1mb/s og nedlastning på 20mb/s og dette blir alt for lite da vi er glade i å streame film og spille.

Er det noen løsninger vi kan ha? vet at det er en veldig vag beskrivelse.
Men er alt håp ute når dette er det beste vi kan få?
20/1 høres lite ut for en by. Hvilke tilkoblinger har dere?

Vet ikke helt om jeg forstår problemet. Dersom dere har sjekket ut ulike leverandører og ingen kan gi dere mer enn 20 Mbit, er det ingen supertriks noen kan gjøre for å haxxe linjen bedre.
Canal digital kan ofte levere bedre nettverk enn feks. telenor enkelte plasser. Verdt å sjekke ut.
De fleste kabel tv selskapene leverer vel i dag internet i tillegg?
Som reklame sier, 20/1 høres lite ut for en by.
Dette høres ut akkurat som en episode hos oss. Da vi flyttet til Oslo innenfor ring 2, ringte jeg NextGentel for å få et tilbud til bredbånd i blokkleiligheten vår. De sa at de har den beste løsningen hvor vi kunne få 10/1. Jeg forstod ikke hvordan dette var mulig i 2016 og sa at jeg skulle se på andre muligheter ettersom dette var alt for dårlig.

Etter litt googling fant jeg ut at boretslaget vårt hadde avtale med Get. Endte opp nå med 30/10, men hvis lnskelig mulighet for +100/100.

Med andre ord, sjekk om dere kan få kabel TV via Canal Digital, Get, etc. Ellers er jo å skaffe seg en ruter som fungerer med et simkort et alternativ. F.eks. fra Telenor eller Ice. Bare ringe litt rundt eller sjekke hjemmesidene. Evt. hør hvordan naboene deres har gjort det.
Grunnen til at man ofte får ganske dårlig internett inne i et byområde, er fordi alt av ledinger ble lagt for lengelengesiden, samt at sentralene ble bygget for evigheter siden og ikke har plass til ny teknologi.