Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3512
Jeg er en 16-åring som har kjøpt alkohol som bursdags gave til en kompis av meg som fyller 18. Jeg, Faren min og broren min har teltet i Danmark i 4 dager nå og kvoten til broren min og faren min er fulle så lurte på hva sjangser for og bli stoppa på tollen er siden vi har teltet osv har vi mye bagasje og bilen er veldig lav takk for svar

Vi skal ta Hirtshals Larvik ferja
Sist endret av MjBreh; 11. juli 2017 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen kan svare og ingen kan indikere. Blir ren gjetting. Om du blir tatt blir det beslaglagt, du kan få forelegg om det er større mengder.
Trådstarter
6 0
Tenkte mer på hva der tror
Hva vi tror har ingenting å si. Kommer jeg til å bli tatt i tilfeldig kontroll neste gang jeg reiser med fly tror du? Ingen vet. Angående straff kan du vel be faren din si at det er han sitt om dere blir tatt, så blir det vel enten beslaglagt eller en liten bot.
Er bilen tungt lastet, er sjansen stor for å bli stoppet. All tollkontroll er et sjansespill. Dem stopper sjelden alle unntatt når det er stor-kontroll. Og det er alltid en sjanse for å bli stoppet, du er aldri trygg.
Det er alltid en sjans for å bli stoppet. Men har personlig opplevd at de sjeldnere stopper familier som har vært på tur. Men de tar stikkprøver av og til, så er jo alltid en risiko. Ville ikke tatt med alt for mye. Er det en flaske tror jeg bare det blir inndratt og evt en liten bot.
Dette er mer eller mindre risikofritt i din situasjon, familie på tur er ikke de som blir stoppet oftest. Dog, worst case så kan du få en bot, og sikkert en smekk av fattern.

I min erfaring (Blitt tolla en del ganger på bussen til/fra Dankmark) så går de ikke nøye gjennom bagger. Som regel blir man kun bedt om å ta baggen ut av bilen og la en hund som sniff litt rundt. Aldri blitt bedt om å åpne bagger.