Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4159
Heisann!

Jeg tok en tlf til ISPen min idag

Idag har jeg en 40/40 linje... Noe jeg syntes er for lite

Hørte med dem hva det kostet og oppgradere.

Per idag betaler jeg 498 for 40/40 linje og det var 1056,- for 80/80
Jeg syntes dette var ganske dyrt...

Hvilken ISP har dere og hva betaler dere?
Tenker meg rundt 100/100 linje om det ikke koster så jævlig mye
Hørtes ut som en voldsom prisøkning. Her betaler vi 100kr mer for 80/80 i forhold til 40/40.

Du kan jo sjekke nettsidene da, står kanskje noen priser der
Jeg bruker Lynet internett og det fungerer veldig bra - jeg får en veldig god pris fordi jeg er student (100,- for 100/100), men ser at de tar 500,- for 100/100 linje om du bor innafor deres område
Betaler selv 600 for 100/100 linje, canal digital via telenor.
Absolutt ikke å anbefale, for hastigheten vi får rundt i huset er så vidt nok til å streame netflix/viaplay (det stopper opp hvert 5 sekund og blir stående i 20-30 sek før den fortsetter litt og stopper opp igjen)
Facebook får man sett de første 10 postene og de fleste sider dukker opp uten bilder.
Har ikke engang fått brukt ps4 på 3 mnd pga jeg ikke får lastet ned noen oppdateringer med nettet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har ikkje fått pakkepris av eit slag eller noko då? Du kan jo opplyse om kva ISP du har, så kan det tenkast folk har erfaringer og...
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Betaler selv 600 for 100/100 linje, canal digital via telenor.
Absolutt ikke å anbefale, for hastigheten vi får rundt i huset er så vidt nok til å streame netflix/viaplay (det stopper opp hvert 5 sekund og blir stående i 20-30 sek før den fortsetter litt og stopper opp igjen)
Facebook får man sett de første 10 postene og de fleste sider dukker opp uten bilder.
Har ikke engang fått brukt ps4 på 3 mnd pga jeg ikke får lastet ned noen oppdateringer med nettet.
Vis hele sitatet...
Wifi eller kabel? Løser problemet seg med kabel er det nok støy i boligen, been there done that
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Wifi eller kabel? Løser problemet seg med kabel er det nok støy i boligen, been there done that
Vis hele sitatet...
Med kabel funker det fint, men må ha ca 100m kabel pluss splittere bare for å få det igjennom huset og opp på rommet. Veldig mye støy i boligen, samt at det er en gammel prestegård fra 1800 tallet så mye matrialer som blokkerer.
Har satt opp 2 repetere som gjør at signalet så vidt rekker frem til rommet mitt og rutern står utrolig dårlig til.
Får heller ikke flyttet på den ettersom montør mente det var det eneste stedet den kunne stå for at vi skulle få nett.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Med kabel funker det fint, men må ha ca 100m kabel pluss splittere bare for å få det igjennom huset og opp på rommet. Veldig mye støy i boligen, samt at det er en gammel prestegård fra 1800 tallet så mye matrialer som blokkerer.
Har satt opp 2 repetere som gjør at signalet så vidt rekker frem til rommet mitt og rutern står utrolig dårlig til.
Får heller ikke flyttet på den ettersom montør mente det var det eneste stedet den kunne stå for at vi skulle få nett.
Vis hele sitatet...
I så fall, 100/100 er å anbefale Wifi derimot...
Joda men synes jo montør burde sjekket at det faktisk er internett som funker der man vil ha internett en at internett skal fungere i bøttekottet som aldri blir brukt da
Trådstarter
20 1
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Joda men synes jo montør burde sjekket at det faktisk er internett som funker der man vil ha internett en at internett skal fungere i bøttekottet som aldri blir brukt da
Vis hele sitatet...
Dette er LENGE siden vi fikk dette nettet.
Jeg er drit lei av å bruke fler timer på å laste ned
Tenkte oppgradere så sjekket priser osv
Men Slæsken: Blir det ikke litt feil å laste ISP, for feil som er utenfor det ISP råder over, altså WIFIen hos deg?
110/30 Mbit, 599,- CD
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Betaler selv 600 for 100/100 linje, canal digital via telenor.
Absolutt ikke å anbefale, for hastigheten vi får rundt i huset er så vidt nok til å streame netflix/viaplay (det stopper opp hvert 5 sekund og blir stående i 20-30 sek før den fortsetter litt og stopper opp igjen)
Facebook får man sett de første 10 postene og de fleste sider dukker opp uten bilder.
Har ikke engang fått brukt ps4 på 3 mnd pga jeg ikke får lastet ned noen oppdateringer med nettet.
Vis hele sitatet...
Bruker du ruteren som følger med, eller har du egen? Om du bruker den som følger med, anbefaler jeg å bytte ut denne med en skikkelig ruter. Jeg slet med fiber fra Telenor, men etter jeg byttet ut ruteren har det vært dønn stabilt.
Betaler 700,- for 1000/1000Mbit, BKK/Altibox
Sist endret av Frazzy; 11. mars 2017 kl. 19:55.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Med kabel funker det fint, men må ha ca 100m kabel pluss splittere bare for å få det igjennom huset og opp på rommet. Veldig mye støy i boligen, samt at det er en gammel prestegård fra 1800 tallet så mye matrialer som blokkerer.
Har satt opp 2 repetere som gjør at signalet så vidt rekker frem til rommet mitt og rutern står utrolig dårlig til.
Får heller ikke flyttet på den ettersom montør mente det var det eneste stedet den kunne stå for at vi skulle få nett.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd powerline for å få kabel til rommet du er i?
Jeg har ingen personlig erfaring med produktet, men jeg foreslår at du prøver ut noe liknende dette før du binder deg til en voldsom prisøkning per måned:

https://www.expert.no/data/nettverk-...nder/p-253088/

Om jeg forsto produktet riktig sender den internett-signalet over strømnettet, slik at du må ha en koblet til internett-tilgangen din og i stikkkontakten, for så og gjøre det samme der du ønsker at internettet skal ende opp. Den skal kunne overføre uten betydelig nettverkstap og fungere over lengre distanser.

Som jeg sa; jeg har ingen erfaring med liknende produkter selv, men det er nå verdt et forsøk. Elektronikkbutikker i dag er jo så voldsomt stolte over sin returrett, så du skal kunne returnere den uten problem om et par uker dersom det ikke ga deg ønsket effekt.

Jeg sitter selv på en 30/30 linje i følge internettilbyderen min, fordelt på fire leietakere i et kollektiv, hvor alle har fler dingser koblet på samtidig. Har enda ikke hatt nevneverdig lag på streaming eller gaming, og nedlastningshastigheten min på større filer har vært relativt jevn så lenge jeg har bodd her. Fast.com gir meg normalt sett et sted mellom 20-28 mbps, men ga meg nå 35mbps. Mulig at det at jeg bor midt i Oslo har en del å si. I tillegg er alle andre leietakere ute på byen atm.
Ikke særlig sammenlignbart, men vi betaler vel rundt 500 for 6/2 hos breiband.no
Alternativene er 3/0,4 på telefonlinjen til halve prisen eller 4G, hvorav sistnevnte er utelukket når 5 av brukerne er datasultne studenter som streamer og laster ned ting 24/7.
IT-Konsulent
Sitat av Lesebok Vis innlegg
Heisann!

Jeg tok en tlf til ISPen min idag

Idag har jeg en 40/40 linje... Noe jeg syntes er for lite

Hørte med dem hva det kostet og oppgradere.

Per idag betaler jeg 498 for 40/40 linje og det var 1056,- for 80/80
Jeg syntes dette var ganske dyrt...

Hvilken ISP har dere og hva betaler dere?
Tenker meg rundt 100/100 linje om det ikke koster så jævlig mye
Vis hele sitatet...
Jeg har 50/50 fiberlinje fra Lynet, og betaler 399,- NOK