Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2117
Noen som vet hvordan jeg kan velge hvor stort et print skal være ferdig utskrevet?

Jeg skal skrive ut dette:
http://bildr.no/view/Vk1mcUZG

Det er labels som skal festes på et rack. Når jeg skriver de ut blir de ca 20 cm lange, men de skal være 21cm.
Nå har jeg ingen printer for hånden slik at jeg får testet det selv, men jeg ville prøvd dette:

Du legger ved et bilde av 13 celler etter hverandre, hvor den første ser ut til å være litt bredere enn resten. I Excel (jeg bruker Excel 2010 for Mac) er det en knapp som heter "Column Width", som ligger under Home -> Format:



Jeg ville markert den første cellen og satt den til 3 cm, for så å markere de 12 andre og sette de til 1,5 cm. Totalt vil det bli en bredde på nøyaktig 21 cm. Jeg ville også prøvd å sette arket til å være liggende (Layout -> Orientation -> Landscape), siden et A4-ark jo er 21,0 cm × 29,7 cm og det derfor er mulig at margene presser innholdet noe sammen når du printer det ut.

EDIT: Ser nå også at det er en knapp som heter "Print: Fit to 1 page(s) wide" under Home, med en Scale-funksjon ved siden av. Mulig disse innstillingene må tukles med for å få riktig størrelse på utskriften?
Sist endret av zorro; 30. november 2016 kl. 11:59.