Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 7588
Nå er endelig ny PC på vei, og jeg føler da en viss trang til å ta igjen det forsømte fra spillverden. Den gamle PC-en har vært gammel ganske lenge, så jeg henger et par år etter. Hvilke spill bør jeg satse på? Er i utgangspunktet mest glad i "realistiske" FPS og RTS, men er åpen for det meste.
The Elder Scrolls: Oblivion.
Top 4 jeg kom på i farta. Rangert i riktig rekkefølge.

*Fallout 3
*Mass Effect 2
*GTA4
*Dead Space
Sier noen Modern Warfare 2 slår jeg dem.

Du kan jo prøve blant annet Darkfall (Rått spill), WoW, Gothic 1,2,3 , Medal Of Honor og Crysis.
Har hørt at
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Modern Warfare 2
Vis hele sitatet...
skal være jævlig bra
Fallout må nok prøves ja. Har sett på at en kamerat har spillt masse New Vegas på PS3, og det ser ganske digg ut. MW2 er litt for arkade for meg, men må nok en runde gjennom. Har også tenkt å få tak i Arma 2 og SC2. GTA4 har jeg faktisk liggende, men PC-en var for svak.

Takker for mange bra svar!
Definitivt:

- Fallout 3
- Fallout New Vegas
- GTA IV
- Minecraft :P

Beste kommende spill:
- Thief IV
- Deus Ex III
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
The Elder Scrolls: Oblivion.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv! Har rett og slett ikke vært borti et større og mer gjennomtenkt spill. Har spilt det av og på i flere år nå, og oppdager fremdeles nye ting.
Minecraft!

Oblivion er også sykt bra!
Sist endret av onClipEvent; 10. november 2010 kl. 20:10.
Starcraft 2 og team fortress 2.
Oblivion er ett leke-rpg med levelscaling, Fallout 2 er bedre enn både 3 og NV, GTA serien toppet seg med Vice City og alle vet at "modern warfare" ikke kan måle seg mot krigen mot nazistene. Det meste som har kommet ut de siste 3-4 åra er med andre ord crap, men det finnes noen godbiter.
Dark Messiah of Might and Magic er et undervurdert spill likt Oblivion. Krever ikke supergod PC for å spille det heller.

Anbefaler DMoMaM.^
Sist endret av Fusjon; 10. november 2010 kl. 20:46.
Starcraft 2
Fallout New Vegas
The Elder scrolls: Oblivion

Rangert i rekkefølge
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Starcraft 2 og team fortress 2.
Oblivion er ett leke-rpg med levelscaling, Fallout 2 er bedre enn både 3 og NV, GTA serien toppet seg med Vice City og alle vet at "modern warfare" ikke kan måle seg mot krigen mot nazistene. Det meste som har kommet ut de siste 3-4 åra er med andre ord crap, men det finnes noen godbiter.
Vis hele sitatet...
Hear ye, hear ye!

Dog skal det sies at læringskurven i SC2 er relativt bratt, og du kan ikke forvente deg å bli god i multiplayer uten å legge ganske mye tid i det. Single player er forbannet tøft, spesielt om du har spilt Starcraft: Brood War. Starcraft er the big man on campus når det kommer til E-sport og hvis du har interessen er det alltids turneringer å følge med på. Dessuten vil jeg tørre å påstå at spillet har det beste communitiet av noe spill der ute.

Hvis du liker RPG så bør du får med deg Dragon Age og Dragon Age: Awakening. Fete spill med en fet historie. Mass Effect 2 er også verdt å få med seg, og er av samme ulla men historien foregår i en fjern fremtid.

Jeg like ikke Fallout 3, men mange vil påstå et det er tiårets RPG, så du kan jo sjekke det ut og finne ut sjøl.

Team Fortress 2 er det kuleste FPS-et jeg har spilt, og hvis du ikke har det anbefaler jeg deg på det sterkeste å prøve det. Det passer like godt om du er casual eller hardore, og er rett og slett jævla gøy.

Portal kan jeg også anbefale, om du ikke har spilt det. Herlig humor og spennende gameplay. Portal 2 er også ute "snart".

De nyere splinter cell spillene anbefales også.
Du kunne sikkert spille portal regner jeg med? Savner å spille nye spill jeg også. Sitter på en 3 1/2 år gammal elkjøp data. (stasjonær) Men vis du ikke har spilt portal anbefaler jeg deg å gjøre det! Kanskje en runde i battlefield BC 2 også?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har hørt at

skal være jævlig bra
Vis hele sitatet...
Han burde heller gå for Call Of Duty: Modern Warfare 1 og CoD: WaW.
Counter strike 1.6
Ingen over, ingen ved siden av..
Mange som er over CS... Det er så jævlig urealistisk.
Mass Effect 1 & 2
Left for Dead 1 & 2
Batman Arkham Asylum
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Mange som er over CS... Det er så jævlig urealistisk.
Vis hele sitatet...
Og det er cod?
Mass Effect 2... dette spillet ga meg en utrolig innlevelse ! Historien, Gameplayet og omgivelsene er polert til perfeksjon! Skammer meg ikke over å si at jeg har grinet flere ganger gjennom dette spillet...
Oblivion.
Fallout 3 & New Vegas.
Minecraft.
Half-Life 2.

Det beste jeg kan komme på i farta.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Fallout må nok prøves ja. Har sett på at en kamerat har spillt masse New Vegas på PS3, og det ser ganske digg ut. MW2 er litt for arkade for meg, men må nok en runde gjennom. Har også tenkt å få tak i Arma 2 og SC2. GTA4 har jeg faktisk liggende, men PC-en var for svak.

Takker for mange bra svar!
Vis hele sitatet...
DU kan ikke spille fallout, viss pcen ikke klarer GTA :O

Sitat av Freaken Vis innlegg
Og det er cod?
Vis hele sitatet...
Hvertfall mere..
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av alicante55 Vis innlegg
DU kan ikke spille fallout, viss pcen ikke klarer GTA :O



Hvertfall mere..
Vis hele sitatet...
Jo det kan en. Og snakker fra egen erfaring.
World Of Warcraft! Må jo være tidenes spill. Er alltid noe og gjøre der, blir liksom ikke ferdig
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Counter strike 1.6
Ingen over, ingen ved siden av..
Vis hele sitatet...
Når folk sier "de siste åra" så mener man ikke "11 år siden". Just sayin..

Starcraft 2
Portal
Far Cry 2
BioShock
Takker for masse bra svar. Er endel her jeg har spillt, men endel jeg må prøve også.

Sitat av alicante55 Vis innlegg
DU kan ikke spille fallout, viss pcen ikke klarer GTA :O



Hvertfall mere..
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte GTA4 for en stund siden, da internett sa at maskinen skulle klare å kjøre det. Det var løgn. Nå får jeg altså ny PC, og jeg regner med at det skal gå bedre nå. Jeg har hatt en ASUS G1S i 3 og et halv år. Portal har jeg runda, og gleder meg til toern.
1. F.E.A.R. 2
2. Gears Of War 1-2
3. Wolfeinstein
STARCRAFT 2!! Har ikke eid eller spilt enern, men denne tok meg med storm. Beste strategispill JEG har spilt.
Prøv ArmA II. Artig spill hvis du har god tålmodighet. Jeg må også få anbefale Amnesia: The Dark Descent som jeg nettop er ferdig med. Skumlere spill skal du lete lenge etter. Begge disse er litt sære og vanskelig å komme inn i, men hvis du gir dem litt tid kommer du nok ikke til å kunne forlate PC'en på et par dager ;D
Har du ikke spilt Half Life 2, og Episode 1 og 2, anbefaler jeg de på de sterkeste! Er vel ikke akkurat de siste åra det, men er allikevel verdt det å sjekke ut Ellers kan du prøve Mafia 2, Fear, FarCry2, Crysis, Star Wars the Force Unleashed, Mass Effect 1 og 2 (spill eneren først!), Assassins creed 1 og 2
må nok smelle til med cs 1.6.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Forutsatt at du har sansen for 4X-spill, kan jeg anbefale å sjekke ut Anno 1404, Settlers 7, Total War-serien og Civilization 5. Dessuten er Football Manager 2011 ute.
Sist endret av Keanu; 10. november 2010 kl. 23:39.
Professional Derp
xLodott's Avatar
Vel, det kommer jo selvfølgelig litt an på hva du er ute etter.
Jeg har ikke noe nytt å tilføye på online spill ihvertfall, der er det meste dekket.

Men på offline spill, der har jeg mye å bidra med!
Jeg kunne ha ramset opp spill i evigheter, men skulle jeg ha plukket ut èt, så må det nok bli Metro 2033.
Hvorfor? Ja, det er mange grunner:

- Først og fremst, grafikken. Crysis er jo kjent for å være det beste av de beste når det gjelder grafikk. Javel, det kan nok forsåvidt være sant, men det utrolige er at Metro 2033 har minst like bra grafikk som Crysis. Crysis inneholder jo i tillegg svære områder, og mapsa er så store at det grenser til sandbox. Men ellers, vil jeg si at Metro er bedre.

- Og gameplayen! Jeg må si følelsen av å snike seg rundt i tunnelene mens man masakrerer flere og flere mutantskapninger er herlig. Men, her er det også noe viktig man må huske på, vel, ihvertfall jeg. Spillet på Normal var en smule for lett. Jeg syntes det. Burde spilles på Hard, eller Ranger/Ranger hardcore om mulig. Nå blir vel kanskje Ranger hardcore litt vel ekstremt, siden det er absolutt null HUD i det, men så mye mer realistisk det blir!
Kan være en smule "creepy" til tider, men vil du spille noe for å bli pissredd, anbefaler jeg Amnesia; The dark decent istedenfor.
Story'en i spillet er også helt fantastisk, men her kan jeg ikke si så mye uten å røpe noe.

Så alt i alt, liker du russiske, skumle, mørke tunneller med mutant "ting", gamle halveis ubrukelige våpen, bra grafikk, og å faktisk "føle" deg som den du spiller, ja da er Metro 2033 definitivt noe for deg!
Minecraft er et must.

CoD MW2 er egentlig bedre i mine øyne enn Black Ops, men antar at mesteparten av online spillerne der forsvant over til Black Ops laggen.

Fallout New Vegas er ikke dårlig heller, anbefales.
Braid er et utrolig fett spill. Super mario på steroider.
http://www.youtube.com/watch?v=uqtSKkyJgFM

Krever mye tenking og er kjempeunderholdende.
jeg synes battlefield bad company 2 er mega rått online . Megarått sier jeg! Noen som er enige?
Sitat av Acez Vis innlegg
Beste kommende spill:
- Thief IV
- Deus Ex III
Vis hele sitatet...
Hvordan er fremtiden sånn ellers da? Er Battlefield 3 kult?

Sitat av connubialis Vis innlegg
Braid er et utrolig fett spill. Super mario på steroider.
http://www.youtube.com/watch?v=uqtSKkyJgFM

Krever mye tenking og er kjempeunderholdende.
Vis hele sitatet...
+1. Du spiller gjennom det på en dag da, men det er gøy så lenge det varer.
1Gods of war 3
2Assasins creed 2
3Modern warfare 2
Sist endret av MyDarkSide; 11. november 2010 kl. 01:47.
Glemte å nevne Battlefield Bad Company 2, digger battlefield, da det føles mer ut som krig enn CoD, som føles mer som paintball (Dette sier jeg dog uten å noensinne ha deltatt i krig, eller krigslignende situasjoner ). Litt større maps, kule game modes, bra grafikk, ødeleggelsesmotor som gjør gameplayet kulere. Snipern gjemmer seg bak veggen? Greit, dra fram noobtube/rpg, og problemet blir med en gang mindre
World of Goo!
skjønner ikke hvorfor det er noen som nevner 1.6 når vi har source :P
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
skjønner ikke hvorfor det er noen som nevner 1.6 når vi har source :P
Vis hele sitatet...
Fordi noen mener 1.6 er bedre enn source? Meg selv inkludert, selv om jeg ikke lenger spiller CS..
Likte 1.5 best, men 1.6 er en verdig erstatter når det kommer til å holde grafikk og kompatibilitet oppdatert. Source var i mine øyne 'over the top'.
Borderlands, ganske likt fallout spillene, men det er 10 ganger så bra.
Borderlands var en flopp.

Bra, men måler seg ikke med Fallout.
Uten tvil "God of War"- trilogien. De beste spillene noensinne laget. Hvor 2'en er best, så 1'eren og 3'en til slutt. Helt fantastisk.
som nevnt mange ganger før vil jeg si Oblivion^^
legge til morrowind hvis du har runnet oblivion,
mount & blade warband er også bra. mange av de nyeste spillene som har kommet ut er etter min mening ganske dårlige:P derfor anbefaler jeg enda et gammelt spill, neverwinter nights 1 med expansions:P ganske gøy hvis setter seg ned med det og spiller en caster class
ingen som har nevt spillet over alle spill, Mujaffa 1.6

Kan games gratis på 123 spill tilogmed, og trenger ikke Asus dustus 18498346x kjernekraftverk NATO vs 9.9 pc for å kunne kjøre det 8-)
BFBC2
Ingenting slår pc versjonen!

Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Uten tvil "God of War"- trilogien. De beste spillene noensinne laget. Hvor 2'en er best, så 1'eren og 3'en til slutt. Helt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Kødder du? De er ps exclusives!