Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1282
Anonym bruker
"Bred Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God morgen!
Er det noen som vet hvor jeg kan finne en komplett oversikt over alle maleriene (med norsk tittel) laget av Theodor Kittelsen? Eller er det kanskje for mange til at det ligger ute en komplett oversikt?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg er i planleggingsfasen av min andre sleeve-tatovering, og har kommet frem til at jeg vil det skal være en sammensetning av kunsten til Theodor og gjerne motiver inspirert av han og norske folkeeventyr.
Noen av maleriene jeg har et ekstra øye for er «Pesta», «Fattigmannen», «Nøkken», «Det rusler og tusler» og «Skogstroll».
Noen kreative sjeler som han noe innspill til noe annet fett jeg kan legge til?

Og heelt til slutt, noen som har tips til noen dyktige tatovører i Norge (helst Rogaland) som du tror vil kunne få til noe slikt i den stilen?

Ha en fin dag alle samen!
Hey! Kul idé har ikke sett noen komplett oversikt men litt googling på theodor kittelsen -> wikipedia kanskje kan gi en liste.
Få se bilde av design når du kommer så langt
Prøv å ring Nationalgalleriet. Mulig de har en oversikt eller i det minste vet om det er laget en komplett katalog av verkene hans
Gå på ditt nærmeste bibliotek. De har en bok om det (eller kan bestille fra andre bibliotek).
Søk på "kittelsen" på Nasjonalbiblioteket sine nettsider blant det digitalt tilgjengelige materialet, da får du mange relevante treff