Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 745
Hei,

Jeg trenger en ruter til en liten leilighet på 54 m2 da jeg bare har netgear 602 aksess punkt til trådløst nå, med kabel får jeg 40mbit mens med denne måler speedtest 18mbit

Jeg ønsker at den har USB så jeg kan koble til hardisk som deles over wifi
Ellers skal den brukes til å streame 4K til en TV og gamingpc


Tar gjerne imot tips, det er murvegger i leiligheten så slik jeg har forstått det er det fordel med 5 GHz?
Asus RT-AC66U, desidert best trådløs for pengene.

Du trenger riktig nok ikke AC1750 når linjen er bare 40Mbit/s, så det holder med n-versjonen (RT-N66U) som er noen hundrelapper billigere. Den sender på både 2.4 og 5Ghz og får til rundt 270Mbit i praksis.
Din Netgear 602 skal i utgangspunktet være rask nok til 40 mbps linje (normal bruk), men den begynner å bli gammel og utdatert hvis det er første versjonen. Hvertfall hvis du spiller.

plogh har helt rett når han sier Asus er bra, men hvis du skal dele HDD over WIFI, og det er flere brukere, så er det ingen grunn til å ikke gå for AC1750. Du har ikke bruk for det for internet bruk, men hvis flere deler HDD er det gull verdt..

ps. det kan være defekt eller dårlig wifi kort i pc´n din når du bare måler 18mbps.