Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2599
Hei

beklager det flotte og lite brukte navnet på tråden men her er greia.


Jeg har siden jeg var lite barn hatt store problemer med tarm og er det du kan kalle voksen nå med enda kraftigere plager.
Etter 26år med leger,undersøkelser,dietter,humbug leger blitt stemplet med ibs og tegn til morbus crohn (det var funn men ikke "kraftige nok" til diagnosen),fibromyalgi og ME.

sliter mest med mageproblemer som i sterke smerter og hyppige turer på toalett som er blitt så hemmende i hverdagen at jeg ikke får gjort noe så enkelt som å ta en tur i butikken engang.

En av hovedproblemene her er og sterk migrene. Problemet mitt med migrene er at smertestillende som ibux og paracet resulterer i at jeg driter blod og blir liggende i fosterstilling på badet dagene som kommer etter at jeg har kommet til meg selv etter å ha besvimt av smerter etterfulgt av feber og full pakke.

Så nå i ren desperasjon og total sviktelse av helsenorge i å få tak i noe som lindrer smerte her og der og etter MYE googling i flere år ang cannabis som medisin selvom jeg aldri har prøvd det har jeg falt på at jeg tenker å prøve det.

Det jeg leter etter da er litt tips.
Hvordan unngå å bli tatt?,hvordan kunne skjule det for lege? (er mye inne hos lege å tar blodprøver pga en "blodsykdom").

Er og veldig redd for å bli tatt mtp lukt. jeg bor relativt trangt mtp på hus hvor ventilasjon blandt annet er delt.

er mye mer jeg lurer på men det gikk i glemmeboken i denne omgang.
Sist endret av Dodecha; 22. juli 2017 kl. 11:14.
STOPP!

Er du sikker på at problemene stammer fra fysiologiske årsaker? Før du hiver deg på medisiner, så vil jeg be deg om å sjekke ut Dr.sarno og TMS når det kommer til fibromyalgi, migrene og mage problemene.

Min fibromyalgi ble kurert, alt fra rygg, nakke, skuldre og kne smerter. Alt fra å lese en bok! Sjekk det ut.
Nei, legen din vil ikke finne ut at du røyker cannabis ut ifra blodprøver. For å finne cannabis i en blodprøve må du lete spesifikt etter cannabis, dette koster mye penger og de gjør ikke dette på tilfeldige pasienter som testes for sykdommer. Dessuten ville det hatt en del etiske problemer dersom de skulle teste folk uten belegg og uten at denne pasienten en gang fikk vite om det.

Når det gjelder cannabisen så kan du jo prøve, men ikke ha for stor tro. Cannabis blir veldig fort hypet opp til en supermedisin som skal kurere alt, og googler man cannabis + gitt sykdom vil en finne ut at cannabis er en vidundermedisin som er bedre enn alle de andre medisinene uansett hvilken sykdom en lider av. Dette slår ut feil i mange situasjoner, og folk velger å abryte medikasjoner til fordel for at de tror cannabis vil gjøre susen, og ender opp i å bli veldig syke. Med det sagt så hjelper cannabis på veldig, veldig mye og du står fritt frem til å forsøke det. Når det gjelder lukt, så er det ikke verre enn å gå ut.
Trådstarter
7 2
Sitat av omgomgomg Vis innlegg
STOPP!

Er du sikker på at problemene stammer fra fysiologiske årsaker? Før du hiver deg på medisiner, så vil jeg be deg om å sjekke ut Dr.sarno og TMS når det kommer til fibromyalgi, migrene og mage problemene.

Min fibromyalgi ble kurert, alt fra rygg, nakke, skuldre og kne smerter. Alt fra å lese en bok! Sjekk det ut.
Vis hele sitatet...

Jepp. har blitt evaluert psykisk. Skal sjekke ut det. Fibro,me og sikkert migrene hadde nok alle magisk forsvunnet om magen ikke var som den var,da de gjerne er "følge" sykdom.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Nei, legen din vil ikke finne ut at du røyker cannabis ut ifra blodprøver. For å finne cannabis i en blodprøve må du lete spesifikt etter cannabis, dette koster mye penger og de gjør ikke dette på tilfeldige pasienter som testes for sykdommer. Dessuten ville det hatt en del etiske problemer dersom de skulle teste folk uten belegg og uten at denne pasienten en gang fikk vite om det.

Når det gjelder cannabisen så kan du jo prøve, men ikke ha for stor tro. Cannabis blir veldig fort hypet opp til en supermedisin som skal kurere alt, og googler man cannabis + gitt sykdom vil en finne ut at cannabis er en vidundermedisin som er bedre enn alle de andre medisinene uansett hvilken sykdom en lider av. Dette slår ut feil i mange situasjoner, og folk velger å abryte medikasjoner til fordel for at de tror cannabis vil gjøre susen, og ender opp i å bli veldig syke. Med det sagt så hjelper cannabis på veldig, veldig mye og du står fritt frem til å forsøke det. Når det gjelder lukt, så er det ikke verre enn å gå ut.
Vis hele sitatet...

Helt ærlig. Jeg har lite tro på at det hjelper på lite annet enn at det tar toppen av migrenen men på dette punktet i livet er jeg så sliten av vondter at jeg er villig til å prøve. har forsåvidt hengt her inne i mange år så ikke alt av info om cannabis kommer fra google hehe.
Sist endret av Sl1t3n; 22. juli 2017 kl. 09:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg lider selv av IBS, og vet hvor frustrerende denne diagnosen kan være. For meg har dessverre aldri cannabis hjulpet på problemene. Det som hjelper meg er å gå på en low FODMAP- diett. Kanskje denne kan hjelpe deg og? Når det gjelder medisin/ nark så har jeg lest om folk som har rapportert at MDMA kan lette litt på symptomene for IBS ukene i etterkant av trippen. Vil dog ikke anbefale dette, da et jevnlig bruk av MDMA vil bringe med seg mer plager enn goder.
Sist endret av Zarni; 22. juli 2017 kl. 11:02.
Hallais!
Sliter selv med morbus crohns. Har hatt lindrene effekt av CBD olje og cannabis i vape. CBD olje fåes kjøpt rett over grensa hos søta bror. (helsekost) Det er som nevnt over ingen mirakel kur men det lindrer når det står på som verst.
Trådstarter
7 2
Sitat av Zarni Vis innlegg
Jeg lider selv av IBS, og vet hvor frustrerende denne diagnosen kan være. For meg har dessverre aldri cannabis hjulpet på problemene. Det som hjelper meg er å gå på en low FODMAP- diett. Kanskje denne kan hjelpe deg og? Når det gjelder medisin/ nark så har jeg lest om folk som har rapportert at MDMA kan lette litt på symptomene for IBS ukene i etterkant av trippen. Vil dog ikke anbefale dette, da et jevnlig bruk av MDMA vil bringe med seg mer plager enn goder.
Vis hele sitatet...

er allerede på low fodmap og det har dessverre liten virkning.

MDMA er akkurat passe uaktuelt. strekker strikken nok med å prøve cannabis mtp familieliv føler jeg.

Sitat av Ferigo Vis innlegg
Hallais!
Sliter selv med morbus crohns. Har hatt lindrene effekt av CBD olje og cannabis i vape. CBD olje fåes kjøpt rett over grensa hos søta bror. (helsekost) Det er som nevnt over ingen mirakel kur men det lindrer når det står på som verst.
Vis hele sitatet...

der skal jeg sjekke ut litt.
Sist endret av Sl1t3n; 22. juli 2017 kl. 23:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.