Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2375
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vet ikke om det er jeg som er på jordet jeg eller hva det er men..

Hva blir kvadratmetern hvis jeg har


Vegg1: 6.5m
vegg2: 2.5m
vegg3: 6m
vegg4: 7m

??
Spennende form på rommet. Jeg delte rommet i 2 trekanter og beregnet arealet på hver av de med formelen (grunnlinje*høyde)/2. Fikk da 27,25m2.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
det er helt fantastisk at en kan få svar på sånt kl 3 på en søndags kveld :-D

Dette er en platting som jeg skal lage.

Hvis du står forran plattingen er den 2.5m og venstre side bortover er 6.5m og høyre 6m og der den slutter på andre siden er avstanden mellom V og H 7m.

Jeg må også legge 2x6 i spikerslag fra venstre vegg til høyre vegg bortover på spikerslag (60cm mellomrom) greier du og regne ut hvor mange meter jeg vil trenge med 2x6?

Takker mye for svar =)
Edit: Svarte på det før jeg oppdaterte.

Men rundt 25 kvadratmeter virker riktig.
Sist endret av Ekvivokk; 17. juli 2017 kl. 04:00.
Like fantastisk som en som planlegger platten sin kl 0300. Om jeg tenker riktig så er veggen du vil legge spikerslagene fra 7 m(?) Dette gir 7m/60cm=11,66=12, Arealet på platten er beregnet til 27,25m2 dette gir en middelbredde på på platten 27,25m2/7=3,89m. Da blir det 12 lengder av 2x6 med et snitt på 3,9= 47, som for sikkerhetsskyld rundes opp til 50m 2x6. Garanterer ikke for noen av mine beregninger ettersom klokken er halv på natten.