Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3443
God helg, folkens!

Jeg har "arvet" en 6-7 år gammel laptop (Acer Aspire One, den lille knerten de hadde med kun 10-toms skjerm) son overhode ikke vil starte.

Maskina var kun i bruk noen få, titalls timer etter anskaffelsen. Så fikk eigeren seg en ny og større laptop og denne ble lagt vekk og glemt. Fungerte problemfritt og hadde ingen problemer den korte tiden den var i bruk.

Nå, mange år etter, har eieren ryddet boda og gitt den videre til meg.
Maskina har stått tørt og greit lagret i alle år, med batteriet montert.
Når jeg nå kobler til strømlader, lyser lampa på omformeren/ vegguttaket, men ingen lamper lyser på selve maskina.

Laptop'en reagerer ikke på av-og-på knappen.
Selv ikke om jeg tar ut batteriet, vil den starte med kun strømkabel.
Holde av-og-på knappen inne i 20 sek gir heller ingen effekt.

Er det bare å hive maskina da?
Eller bruke noen kr på å diagnosere den og evt reparere den..??
Har DERE noen tips til hva problemet kan være - og hvordan få liv i den igjen...??
Tanken min var å ha den som reisemaskin, siden den er så liten og hendig.
Prøvd å ta ut batteriet og starte det uten kun med psu?
Ja, har prøvd å starte den uten batteri, kun med strømledning tilkobla.
Funka dessverre ikke dèt heller...
Prøv å ta ut batteriet og holde power knappen inne i sånn 10 sek, sett inn kabelen etter det og sjekk om den funker da.
LØSNING : fikk lånt meg en original ACER strømlader, og DA virka plutselig faenskapen !! ;-)
Maskina ser ut til å være helt tipp topp og godt brunkendes i enda noen år...
MEN hvor finner jeg en rimelig lader som passer til standard Acer maskiner da?
Finn ?
Kjøp&salg-grupper på Fjåseboka?
Andre forslag..??
Elkjøp og lignende steder pleier å selge universalladere, jeg har selv hatt to slike til mine HP laptoper tidligere, og har en på ASUSen jeg har nå, og jeg må si det fungerer utmerket, samt at man kan låne bort til kompiser siden man har forskjellige endestykker som passer til andre typer!
ebay..
Søk på modellnummer så finner du lader fra 50 kroner
f.eks
http://www.ebay.com/itm/Power-AC-Ada...gAAOSwrklVcnCK
Takk for mange gode tips! ;-)