Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4045
Hei,

Jeg kjøpte en Jensen router for å bruke i tillegg til min zyxel router fra Telenor for å få trådløs bredbånd i underetasjen.
Dette er typen jeg kjøpte. Den stopper altså å virke hver kveld og inniblant på dagen. Alt som må til er å restarte den, så virker den igjen. Noen tips?
Hadde samme problemet med min. Jeg bare kjøpte en ny av et annet merke. Er den ny, så gå til butikken og bruk garantien så får du kanskje en ny en.
Sjekk om det sitter siste firmware på den. Hvis ja så se an mulighetene for å sette den opp i AP modus. Hvis det ikke er støttet ville jeg slått av dhcp på jensen slil at zyxel styrer skuta
Beste løsning: kjøp en fornuftig router. Har kranglet så mye med Jensen routere, bare skrap. Asus er merket å gå for! Min Asus sto på i over 2 år helt til jeg fikk et strømbrudd som var for lenge for upsen å takle.
De to D-Link ruterene jeg har vært borti har holdt lenge. Den ene kosta ca. 300 kroner og har vært stabil i årevis.

Jensen er plaga med problem, ikke uvanlig i det hele at deres rutere må startes på nytt.