Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4049
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, går igjennom en veldig tøff periode nå på det personlige plan.
Er veldig redd for gjenkjennelse, men det går på å miste et av sine nærmeste familiemedlemmer som var svært ungt veldig uventet.

Så det jeg lurer på, jeg har fått utskrevet imovane av legen, det fungerer greit for å sove. Hvilken rusmidler ellers kunne egnet seg til å hjelpe på i denne tunge tiden? Jeg har ingen kjæreste eller barn, men har en viktig jobb å ivareta der det innebærer at jeg er fullstendig clean i noen uker, men har fri i andre.

Min erfaring med rusmidler er begrenset, men jeg har lest mye og er ute etter å ta forsiktighetsregler. Erfaringen min går på kokain en gang, noe jeg ikke skal gjør igjen pga farligheten, hasj noen ganger, og et par rivotril i fylla (også utelukket, dårlig kombinasjon)

Vet at rivotril og andre benzoer kunne hjulpet meg mye, men er redd for avhengigheten av de. Fungerer imovane litt på samme måte i korte doser over korte perioder, ikke bare til å sove men også til å kunne slappe av uten en ekstrem sorg i seg? Hasj har en svært dårlig effekt på meg når jeg ikke er "glad" og har fullstendig orden på livet mitt, så det passer naturlig nok dårlig nå.

Så er det MDMA som skal kunne gi en lykkefølelse, men føler det er mer party aktig? Er ute etter noe som kan fjerne klumpen i halsen min, gjør meg til å slappe av litt, og gir meg litt "fri" noen timer fra mine egne tanker, og heller ikke fucker meg for mye i lengden.
Benzo er et godt hjelpemiddel. Har selv hatt perioder i livet mitt hvor alt har vært helt jævlig med mye tankekjør, da er det godt å hive innpå et par piller for å roe nervene og for å klare å sove om nettene. Hva slags benzo du bør ta er helt individuelt - jeg foretrekker Xanor. Kan forsåvidt nevne at jeg også har hatt gode erfaringer med Etizolam (et thienodiazepam) som visstnok skal være mindre avhengighetsskapende enn benzo.

Så er det opiater som øker dopaminnivået i kroppen din. Høyt dopaminnivå gir økt følelse av glede og velvære. Av opiater har vi mange varianter, men min anbefalte favoritt er Suboxone. Finner total ro i sjela når jeg har tatt det, og bekymringer og vonde tanker dempes betraktelig fordi rusen er såpass digg at du bare sitter der med en dominerende godfølelse i hele kroppen.

Ja, MDMA kan gi lykkefølelse om du er i riktig humør, men kan også skape enda mer kaos i hodet, og som du sier er det mer egnet for party. Anbefaler verken MDMA, Ecstasy og div hallusinogener når psyken ikke er helt i orden, det kan bare gjøre ting enda verre og du risikerer en bad trip.

Bare ha i baktankene at dersom du blir avhengig av et rusmiddel, så vil det sannsynligvis gjøre ting bare enda verre for deg. Men om du mener du kan ha et kontrollert "selvmedisinerende" inntak uten å bli avhengig - go ahead.
Jeg er som sagt ung og jeg vet ikke hvordan det er med piller osv men jeg vil bare ønske deg lykke til og jeg håper du føler deg bedre etterhvert. Jeg ønsker deg en god dag og jeg håper du finner ut av ting.. Bare ikke misbruk ting, men bruk det hvis du skjønner. Du er sterk, hold deg fast..
Jeg hadde definitivt gått for MDMA. Piller og opiater i en sånn situasjon vill kunne gjøre deg avhengig og den frihets følelsen du er ute etter får du nok neppe på opiater heller. MDMA er så mye mer en party (selv bruker jeg det aldri på party) og vill i beste fall kunne hjelpe på stasjonen din long term. Jeg er heller ikke enig i at MDMA er noe som ikke burde brukes på mørke dager i livet, MDMA er trosalt psykologens antibiotika.

Ta MDMA sammen med noen du stoler på og kan snakke ut med i en rolig setting (gjerne snakke ut om situasjonen) å stoffet kan potensielt ha en kjempe terapautisk virkning på deg.. sier ikke at det 100% kommer til å ha det men vært ett forsøk spør du meg da..

Når det kommer til angst å sånn så et MDMA det stoffet som for meg fjærner sånne følelser best. Av opiatet kan jeg til tider få litt angst av faktisk, ikke sånn veldig men en liten klump i magen liksom. Bare husk å forsikre deg om at du har fått tak i the real deal om du går for molly, så du ikke får en kapsel med noe 2cx ellet pmma eller noe som kan gjøre ting vondt værre
Sist endret av Alge; 8. mars 2017 kl. 16:57.
Beklager på forhånd, for dette er nok ikke svaret du er ute etter, men; Det er akkurat i tunge tider du bør unngå og bruke rusmidler. Det hjelper der og da, men i det lange løpet er det lett å kjøre seg fast og ty til rusmidler hver gang noe er vanskelig i livet.
Dødsfall er også noe som ofte preger pårørende lenge. Gjerne for all tid i en viss grad. Hvor lenge ser du for deg at du kommer til å ha det vanskelig?
Rusmiddelbruk kan trolig lette situasjonen der og da, men det er stor fare for at ting blir enda vanskeligere når du slutter. Det er ei heller en god holdning å ha i det lange løpet.

Som nevnt ovenfor er det mye som kan lette på sinnet. Benzo vil gjøre deg mer bekymringsløs og lettere til sinns. Du havner litt i din egen boble og den letter nok på sorgen der og da. Amfetamin og kokain ville gjøre deg til en mester -og mestringsfølelse gjør deg fornøyd. Det kan dog være vanskelig å feks få sove, og du blir fort tullete i hodet etter ett par våkne netter.
Om du absolutt skal innta noe vil jeg anbefale MDMA. Ikke ecstacy, men ren MDMA.

Lykke til i de harde tidene og husk at sorgen vil lette etterhvert. Lettvinte løsninger er sjeldent de beste.
Sist endret av Klistermerke123; 8. mars 2017 kl. 17:04.
Bare husk at MDMA ikke er noe du kan drive å ta hele tiden, da vill stoffet gjøre ting værre (MAX 1 gang vær 2-3 mnd).

Er du ute etter noe som til en vær tid dreper følelsene dine så er nok benzo det du er ute etter. Med benzoer vill ikke gjøre ting noe bedre, greit nok du kommer til å sitte å gi faen i alt de timene det varer, men det har ikke noe potensiale til å gjøre ting noe bedre i det hele tatt. Benzoer er også en av de mest avhengighets skapende stoffene og som klistremerke123 sier så har de ett mye større avhengighets potensiale når livet er grått. Da er det liksom så lett å bare poppe en pille å gi faen i hele jævla greia ikke sant.. Man kan liksom ikke gjøre det med MDMA da stoffet ikke vil fungere i det hele tatt etter å ha tømt lagret med serotonin i hjernen å trenger tid til å fylles opp igjen, og skulle man prøve på det så blir ting mere dystert det kan jeg love deg.

Anbefaler ingen å oppsøke ulovlige eller lovlige rusmidler, men MDMA kan her i beste fall få deg til å jobbe igjennom hele greia, mens du i tillegg er happy som faen. Det er det som gjør MDMA til det stoffet som folk kan komme seg igjennom traumer, PTSD og familie død å alt sånt, Netopp for de man kan lett tenke, jobbe, snakke og akseptere at de grusomme tingene har skjedd mens man samtidig er så happy og aksepterende som man aldri har vært før. Det igjen kan skape en ny nerve bane i hjernen og bryte den gamle, sånn at neste gang du tenker på hendelsen så graver du deg ikke ned i den dype depression, angsten eller hva det skulle være, men heller tenker på den utrolig fine rus opplevelsen din der du aksepterte hele greia med gode følelser

Var en som sa til meg en gang at når det kommer til minner og hukommelse så husker man vist ikke selve hendelsen, men du husker forrige gang du tenkte på hendelsen. (derfor visse minner kan bli så svake med tiden osv..)
Jeg vet ikke om dette virkelig er sant for jeg har ikke sjekket det opp, men det gir så mye mening med tanke på hvordan MDMA kan kurere PTSD og sånt
Hva med mikrodosering av LSD kanskje?
Ved å ta rusmidler kan du utsette sorg bearbeidelsen. Det er en tung prosess men det hjelper mer i det lange løp. Å få tenkt gjennom ting istedenfor å begrave det i hodet skaper mindre gnisninger senere enn å la være er min erfaring.
Jeg har brukt utallige timer med refleksjon på dette temaet, konklusjonen min er at rusmidler når en føler seg dårlig vil kun gjøre ting verre. Rusmidlenes negative effekter vil endog avta jo bedre du har det. Jeg kunne nok skrevet 30.000 ord på temaet, men jeg velger å la det være slik det er. Det er lurt å ha noen å prate med som du kan lufte tankene dine med. En psykolog er jo det beste, da dette er mennesker som forstår deg og vet hva du bør gjøre og kanskje kan hjelpe deg forstå tankene dine litt bedre.
Mikrodosering av LSD! Ikke begynn med benzo eller opiater. MDMA setter kun følelsen på vent.m Men jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt, vil du være fungerende "hele" tiden, eller vil du ha virkelighetsflukt noen timer? Isåfall om det er virkelighetsflukt ville jeg satset på ketamin, men fungerende over lengre tid ville jeg satset på mikrodosering av lsd. MEN jeg oppfordrer deg til å holde ut igjennom den vanskelige tiden uten noen form for rusmidler, det er alltid det beste. Det er da mann "lærer".
Anonym bruker
"Irritert Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet mange som har brukt hasj å numme seg litt og få slappet av i slike situasjoner. Det er jo ikke særlig farlig heller sammenlignet med mye annet.
Husk at rusmidler bringer deg litt lavere etter bruk enn du allerede var. "The higher you fly, the higher you fall". Har du null problemer og livet er en dans på skyer har man mye å gå på. Er man allerede i kjelleren vil rusmidler hamre deg ned i betongen.
Sist endret av seroto9n; 9. mars 2017 kl. 00:02.
Masse forslag om MDMA og lavdose lsd her, det er bingo om det funker. Når du søker rus på den måten er det lett for å bli avhengighet trådstarter. Du bør unngå rusmidler, psyken svinger ofte, imorgen er det kanskje en bedre dag !
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Husk at rusmidler bringer deg litt lavere etter bruk enn du allerede var. "The higher you fly, the higher you fall". Har du null problemer og livet er en dans på skyer har man mye å gå på. Er man allerede i kjelleren vil rusmidler hamre deg ned i betongen.
Vis hele sitatet...
Thats like your personal opinion, man. Ikke for å bagatellisere rusmidler....
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Thats like your personal opinion, man. Ikke for å bagatellisere rusmidler....
Vis hele sitatet...
Altså, jeg tror MDMA kunne hjulpet TS, problemet er at nedturen dagene derpå kunne blitt helt jævlige. Problemet er ofte at tankene og valgene man tar under denne nedturen.

Ja, det er min personlige mening, men jeg ønsker at TS skal vite dette. Jeg vet det, og jeg bruker rusmidler selv om jeg vet det ikke kommer til å hjelpe meg. Jeg hiver med glede innpå noen benzoer når det står på som verst. Jeg drikker gjerne en halvflaske vodka når det står på som verst. Tidvis hjelper det, stort sett hjelper det ikke. Det hjelper der og da, men i lengden lønner det seg ikke.

Det eneste jeg tror kunne hjulpet TS er mikrodosering av psykedelika og da kanskje helst LSD.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
TS her. Først og fremst så vil jeg takke for tips. Har gjerne lyst å forklare litt av situasjonen bak denne "tunge perioden" men er redd for gjenkjennelse. Kan si som i trådstarten at det dreier seg om noen som står deg nær som har forlatt deg i en veldig ung alder på en ubegripelig måte. Først og fremst så vet jeg at rusmidler som regel ikke er løsningen. Men når selv det å hente posten føles ut som å bestige Mount Everest så leter man etter noen timer på dagen hvor man kan slippe å gå rundt med den konstante følelsen av at verden har gått under. Det er slitsomt i lengden, og alt jeg leter etter er 4-5 timer om dagen hvor man kan "puste" litt.

Men jeg vet det ikke er noe mirakelkur. F.eks så drikker jeg ikke noe som helst alkohol i denne tiden. Alkohol får frem følelser, og for meg personlig gjør det vondt verre og ender opp med reparering og kun nedturer der alt blir verre. Derfor er jeg svært redd for å ta benzoer, for når man gir litt faen i hvordan det går med seg selv er det lett å begynne med 1 og ta 2-3 når alt uansett er kjipt, og dette er jo som påpekt tidligere svært avhengighetsskapende. Hasj er også uaktuelt fordi jeg har før slitt med å "nyte" rusen hvis ikke jeg har hatt det superbra mentalt og alt har vært i orden, da har det skapt lett noia og litt dårlige tanker.

MDMA kunne vært noe, men er redd for alt av nedturer. Psykadelika i små doser kunne jeg prøvd, men er livredd for å badtrippe eller få frem dårlige tanker som av naturlige grunner er det som foregår mentalt på meg 24/7. Jeg vet selv at rus ikke er løsningen, og jeg kjenner godt mine egne begrensninger derav avstå fra alle typer alkohol. Det er vel noe man må bare komme seg igjennom dette her, helt "clean" å bruke tiden på å komme seg til hektene. Men jeg drømmer om noe som kan gi 4-5 timer med avbrekk og pusterom om dagen. Eller noe som MDMA som hvertfall kan gi en opptur, og følelsen av lykke. Er også litt interessert i andre sine erfaringer med rusmidler i slike perioder, og hvilken stoff som eventuelt kan begrense seg. Til nå tror jeg at jeg får nøye meg med 1-2 imovane for å hvertfall få sove, så får vi se etterhvert.
Anonym bruker
"Vennlig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høre på Radiohead med en whiskey flaske er en grei en, dukker som regel bare opp negative følelser men kan føles godt å føle seg miserabel og løsne på det, kanskje litt destruktivt alene og det kan fort gå over styr. MDMA virker som en av de bedre, aldri gjort det selv men du burde gjøre det sammen med noen.

Sopp på den andre siden er noe jeg er erfaren med. Ikke at jeg klarer og fokusere på et spesielt tema under en trip alt er bare i komplett overdrive modus, mindfuck til de grader. Men selvfølgelig kan det gå skeis bare ligge der under dyna mens alt går i loop. Ville anbefalt et psykedelia hvis du skal "bearbeide" det - er utrolig gøy anyhow. Opplevelsene kan ikke byttes mot noe annet

Men det høres også ut som dette har gjort deg ganske deprimert så ville snakket med legen om SSRI, funker fjell (for noen) setter de negative tankene på pause, det gjør deg ganske flat i humøret men er vel bedre en og føle seg shit(?) Benzo er bare for og glemme alt og alle, bare fade ut av virkeligheten for og komme tilbake å møte problemet 10x værre
Leit å høre om hva du går gjennom.
Dette får meg til å innse hvor umåtelig takknemlig jeg har for at jeg har et veldig avslappet forhold til døden. Men veien ditt har vært så ekstrem og full av lidelse at det er ikke sikkert det er for alle.

Det er en no-brainer som andre har nevnt over her at virkelighetsflukt ved hjelp av rusmidler ikke vil være et sjakktrekk. Dette er jo den klassiske smellen som har tatt mange på senga oppgjennom tidene.
Greia er at dette må bearbeides, og jo mer du flykter jo mer skyter du deg selv i foten, er jeg redd. Tenk deg selv da, hvis du var på "den andre siden" og liksom kunne se bort/ned på dine nærmeste som satt igjen, ville du satt pris på å se en person du elsket og beundret sitte å ruse seg som en feiging? Dette med død er slik en rar greie, for dette mennesket er borte og det er jo ikke lenger synd på denne personen, see? Vi sitter egentlig bare igjen og synes synd på oss selv, det er på en måte en litt egoistisk greie. Dette er selvfølgelig helt greit, men tenk deg igjen hvis det var du som gikk bort, så vil du ikke ønske at de du var glad i skal sitte igjen med våte øyne og et hjerte i tusen biter? Du hadde prøvd å skrike av full hals at de må reise seg, tilgi seg selv, fortsette å leve og elske som om hver dag var deres siste.

Den raskeste veien ut av smerte er alltid gjennom smerten. Hvis du søker fred er mitt råd - hvis du er sterk nok, at du setter deg ned helt alene i mørket og i stillhet og kjenner på de faktiske følelsene. Ikke ideene, ikke konseptene og alle tankene du har rundt dette, men selve følelsen i kroppen. Den desperate, rivende smerten som prøver å dra hjertet ditt bakover og ut ryggen din. Kjenn på den håpløse utferdigheten og innse at du ikke har noe sted å hjemme deg. Gråt, skrik, fall på kne og overgi deg fullstendig, slipp alt ut og pass på å face det, føl hver eneste ting. Dette høres kanskje ut som galskap, men jeg skal love deg at dette vil overaske deg: Og hvem vet, kanskje du til og med vil føle nærværet av en du savner

Og hva hjelpemidler angår vil jeg si at Psilocybin(sopp) er mest egnet, evt Ketamine.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS her. Først og fremst så vil jeg takke for tips. Har gjerne lyst å forklare litt av situasjonen bak denne "tunge perioden" men er redd for gjenkjennelse. Kan si som i trådstarten at det dreier seg om noen som står deg nær som har forlatt deg i en veldig ung alder på en ubegripelig måte. Først og fremst så vet jeg at rusmidler som regel ikke er løsningen. Men når selv det å hente posten føles ut som å bestige Mount Everest så leter man etter noen timer på dagen hvor man kan slippe å gå rundt med den konstante følelsen av at verden har gått under. Det er slitsomt i lengden, og alt jeg leter etter er 4-5 timer om dagen hvor man kan "puste" litt.

Men jeg vet det ikke er noe mirakelkur. F.eks så drikker jeg ikke noe som helst alkohol i denne tiden. Alkohol får frem følelser, og for meg personlig gjør det vondt verre og ender opp med reparering og kun nedturer der alt blir verre. Derfor er jeg svært redd for å ta benzoer, for når man gir litt faen i hvordan det går med seg selv er det lett å begynne med 1 og ta 2-3 når alt uansett er kjipt, og dette er jo som påpekt tidligere svært avhengighetsskapende. Hasj er også uaktuelt fordi jeg har før slitt med å "nyte" rusen hvis ikke jeg har hatt det superbra mentalt og alt har vært i orden, da har det skapt lett noia og litt dårlige tanker.

MDMA kunne vært noe, men er redd for alt av nedturer. Psykadelika i små doser kunne jeg prøvd, men er livredd for å badtrippe eller få frem dårlige tanker som av naturlige grunner er det som foregår mentalt på meg 24/7. Jeg vet selv at rus ikke er løsningen, og jeg kjenner godt mine egne begrensninger derav avstå fra alle typer alkohol. Det er vel noe man må bare komme seg igjennom dette her, helt "clean" å bruke tiden på å komme seg til hektene. Men jeg drømmer om noe som kan gi 4-5 timer med avbrekk og pusterom om dagen. Eller noe som MDMA som hvertfall kan gi en opptur, og følelsen av lykke. Er også litt interessert i andre sine erfaringer med rusmidler i slike perioder, og hvilken stoff som eventuelt kan begrense seg. Til nå tror jeg at jeg får nøye meg med 1-2 imovane for å hvertfall få sove, så får vi se etterhvert.
Vis hele sitatet...
Tunge tiden høres ut som en depresjon. Om det er det må du huske den går alltid over. Benzo er potent medisin som vil forsterke ditt alkoholsug, ville holdt meg langt unna. Benzoabstinens som du får er verre en alkohol og kan ta lang tid å kommer over. Samtidig om du blir vurdert av en lege, så kan det hende at du får en resept. Sobril varer i 4 timer ca. Imovane er også benzolignende, så da har du allerede toleranse og må trappe ned når du slutter om du har brukt det over tid. Jeg tror en psykolog kan reparere deg på kort tid, så søk hjelp om kan og vil =) Dessuten er det helt naturlig og føle sorg og det er ingenting galt med å føle savn etc