Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3669
Bor 1,5 time kjøring unna kontoret til sjefen, og har skadet kneet ganske stygt så får ikke dratt dit personlig å levert sykemeldingen.

Er det "OK" og vanlig å sende sykemelding per e-post eller brevpost? Har forstått det slik at det er vanlig praksis å møte opp på kontoret og levere sykemeldingen direkte til sjefen..

Er jo mye mer lettvindt for meg å scanne sykemeldingen og sende det på e-post til sjefen. Sparer meg for mye stress, spesielt da jeg ikke kan gjøre bil selv nå.
det må du nesten spørre sjefen om
Men er det vanlig å sende slikt via epost? Aldri vært sykemeldt før så har ikke peiling på hva sykemeldte folk bruker å gjøre..
jeg leverer når jeg er tilbake som regel, kan sendes med brev, så tror nok e post og skal gå
Nei, er ikke vanelig å sende slikt via epost, men det du kan gjøre er jo bare å ringe inn å si hva som feiler deg og at du har fått sykemelding. Også vil det ikke være noe problem og levere sykemeldingen når du er tilbake på jobb!
Brevpost er helt normalt, aldri hørt om at noen sender pr epost da det er 100% umulig å sende original papirene som trengs. Sykemelding skal dem ha i hende snarest mulig.. ikke vent med det.
Det burde gå helt fint, grunnet skaden din. Du har fått en sykemelding som mest sannsynlig sier at du burde være i ro pga kneet. Ring/e-mail/post. Jeg ville ringt, krever han bevis send det på email/post.
Jeg har alltid sendt sykemelding i posten, eller levert den etter jeg er frisk. Så lenge jeg har telefonisk kontakt med sjefen måtte jeg bare levere innen "rimelig tid". Epost er vel greit etter avtale med sjefen. Så kan du levere originalen når du er tilbake. Så vet jeg sef ikke hvilke rutiner jobben din har da. God bedring!
eventuelt høre om at sjefen kan greie å hente den selv eller vet om noen fra jobben som skal i retningen du bor og kan svippe deg?
Ikke noe problem å sende per e-post. Gjort det selv ved noen anledninger.