Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2047
Yo, skal ta lsd for første gang og har noen spørsmål som jeg tenkte jeg kunne få svar her!

Drop: 150 mcg

Er det best å ta det helt alene på f.eks hybelen eller med en kompis som ikke tripper?
Burde jeg røyke weed iløpet av trippen? (er stoner så har veldig lyst)
Går det fint å sitte på en buss med folk?

Mvh, Cæsar.
Jeg ville ikke tatt LSD for første gang alene. Veldig greit å ha med seg noen man stoler på.
Jeg liker i hvert fall å røyke når jeg er på tur.
Det beste er å ta LSD med en vennn som gjerne har erfaring.
Du bør ikke ta det med folk du ikke er trygg på, men gjerne en eller par gode kompiser.
Jeg vil ikke anbefale dere å være mange som prøver LSD for første gang.. Da folk reagerer forskjellig og det kan gå riktig galt

Du bør ikke bruke et annet rusmiddel enn LSD, i hvertfall ikke på oppturen.
Jeg vil heller å anbefale og røyke litt når dere er på vei ned og dere forhåpentligvis diskuterer den gode trippen dere har hatt.

Noen råd jeg skulle ønske jeg fikk selv den første gangen jeg tok LSD var at jeg skulle ha begynt tidligere, for rusen varer utrolig lenge. Lite søvn og LSD er ikke en god oppskrift
Få i deg noe næring før du begynner trippen for jeg er rimelig sikker på at du ikke kommer til å spise eller drikke stort. Da behovet for næring er tilnærmet ikke-eksisterende under rusen.

Lykke til
Dette er veldig individuelt. Jeg tar alltid rusmidler alene første gang jeg prøver de. Da kan jeg sikre alle elementene rundt meg selv, og slippe å forholde meg til andre.

Jeg røyker alltid når jeg er på tur, men husk at cannabis kan forsterke LSD og bør ikke brukes om du synes det er litt mye effekt Er noen som har brent seg på denne tidligere og trodde de skulle få slappet mer av.

Det spørs litt på dine tidligere erfaringer med rusmidler, og deg som person.
En tripsitter er ofte anbefalt.
Sitat av omgomgomg Vis innlegg
Det beste er å ta LSD med en vennn som gjerne har erfaring.
Du bør ikke ta det med folk du ikke er trygg på, men gjerne en eller par gode kompiser.
Jeg vil ikke anbefale dere å være mange som prøver LSD for første gang.. Da folk reagerer forskjellig og det kan gå riktig galt

Du bør ikke bruke et annet rusmiddel enn LSD, i hvertfall ikke på oppturen.
Jeg vil heller å anbefale og røyke litt når dere er på vei ned og dere forhåpentligvis diskuterer den gode trippen dere har hatt.

Noen råd jeg skulle ønske jeg fikk selv den første gangen jeg tok LSD var at jeg skulle ha begynt tidligere, for rusen varer utrolig lenge. Lite søvn og LSD er ikke en god oppskrift
Få i deg noe næring før du begynner trippen for jeg er rimelig sikker på at du ikke kommer til å spise eller drikke stort. Da behovet for næring er tilnærmet ikke-eksisterende under rusen.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med omgomgomg her. Ikke vær alene.
Gode råd sålangt, støtter særlig oppunder dette med å beregne nok tid. Ikke bare varer rusen noe jævlig, det tar lengre enn noe annet stoff å bli tatt opp i det hele tatt (personlig erfaring, ikke fakta)..Så med 2 timer onset og 8 timer trip - sånn går nu dagan.

LSD er også et veldig "på med sekken ut på tur" stoff. Du får fantastiske visuals, men er samtidig overraskende bevisst på en slags ubevisst måte. Bussen skal gå fint, avhenger jo litt av hva du føler om det i utgangspunktet. Sammenlignet med sopp vil du ha uendelig mye mer kontroll og være langt tryggere i slike situasjoner.

Faktisk har jeg alltid blitt overrasket over hvor lite mindfuck LSD gir. Det er bare fantastisk. Faen nå fikk jeg lyst å trippe, drittsekk.
Dette fins det ikke noe fasit svar på, jeg tok psy første gang aleine; jeg hadde det morro, men fikk ikke kjent på hva det kunne være, følelsesmessig. Jeg hadde det morro, men hvis jeg skulle anbefalt noe videre er det å hvertfall ta med god kompis du stoler på, han trenger nødvendigvis ikke ta syre, men det vil gjøre kvelden/turen enklere for deg, og tildels han/hun

Weed/hasj: Forsterker effekten, og intensiteten: Gjør med forsiktighet.

Jeg hadde ikke vært påvirket av syre på en busstur med masse andre mennesker
Sitat av Cæsar Vis innlegg
Er det best å ta det helt alene på f.eks hybelen eller med en kompis som ikke tripper?
Burde jeg røyke weed iløpet av trippen? (er stoner så har veldig lyst)
Går det fint å sitte på en buss med folk?

Mvh, Cæsar.
Vis hele sitatet...

Ta det med kompisen din du!
Personlig ville jeg lagt røyken på hylla den dagen (cannabis har en egen måte og bringe fram litt huekjør på) + tror ikke du har noen behov for det når du tripper, la heller kompisen din røyke mens du tripper, så kan dere le dere spent i hæl av noe helt ubetydelig (du av noe ubetydelig og han kan le fordi du ler )
Det går også sikkert fint å sitte på bussen, men for meg førstegangen så var jeg inne på butikken for å kjøpe grandiosa, for det første så så jeg helt loka ut med det største smile på kjeften + super svett i panna og for det andre så brakte det fram litt angst og uro etterpå, men går sikkert bra da men ville kanskje unngått det om det var mulig. Best og holde seg rundt tygge og rolig energi.

Have a nice tripp buddy!
Finnes vel ca 150 andre tråder som forklarer godt hva man skal/skal ikke gjøre på LSD. Men mitt beste tips er å komme seg ut fra hus/leilighet og ut i naturen(kanskje litt småkjip årstid) men alikevel, kanskje greit å unngå steder med for mye folk, men man må rett og slett føle litt på formen.

Alt for mange ganger har jeg blitt sittende forran tv'en på en syretripp, og loka rundt i huset, er jo morsomt det også men det gir mye mer å komme seg ut i litt frisk luft IMO.
Opplevelsen er veldig forskjellig fra person til person. Vil anbefale å ha noen med deg under trippen da dette kan være greit. Vil også gjøre deg oppmerksom på at "dårlige" tanker kan inntreffe, men det er gjerne litt av opplevelsen. Lykke til!
Vil gjerne bidra litt til å stresse opp under weed + LSD som noen før meg også har nevnt.
Det er veldig overraskende hvor mye det gjør, selv når du har kommet langt ned. Har selv vært nesten nede, for å så ta noen trekk og blitt helt idiot - ikke idiot på en bra måte.

Det forsterker ikke bare LSD rusen, det blir liksom noe helt annet, tåkete og tråkig navigerbart. En høy dose LSD gjør meg ingenting, men LSD + weed er no go. Lett å få et jævlig intenst huekjør, veldig bisart, forvirrende og ubehagelig ofte.

Så vær obs og trå forsiktig med den blandinga, veldig lett å gå fe! Mange som klarer det greit, men mange som mister totalt grepet også.
90% av alle 'bad trip' reports jeg har lest går ting skeis etter en rev.

Vil heller anbefale å spare den til du skal sove, hvor egentlig alt av artige effekter er vekk bortsett fra en overstimulert kropp.
Lsd rusen er veldig forskjellig på folk. Personlig elsker jeg å fly gatelangs i Oslo mens jeg tripper, og gjerne prate med alle. Ha med deg musikk uansett hvor du er. Ta med deg 8 beroliggende, om det er første gang og som du kan ta om det blir for mye ��
Ikke røyk før du har trippet i noen timer, da det ellers kan få fatale følger. Det kan virkelig intensivere turen, så ikke gjør det før du føler deg helt komfortabel. På vei ned er det helt fantastisk å kan "booste" effekten litt så man oppnår en slags ekstrapeak.

Ellers, hvis du skal ta buss ville jeg hatt med meg solbriller etc. Ikke fordi øynene dine blir så crazy, men fordi man lett kan få noia og tro at alle stirrer på deg. Og da er brillene greit å ha for å skape litt distanse til medpassasjerene.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg trippa selv min første gang på syre alene og hadde det helt konge, men ingenting slår å chille på et trygt sted med 2-3 nære venner, kan fort bli hysterisk morsomt! Har faktisk aldri trippet med noen som ikke har trippet selv, føler det fort kan bli litt rart for min del. Som de fleste andre her sier så bør du la jonasen ligge til etter peak, kan fort bli jævlig intenst og man kan ofte bli paranoid. Er utrolig digg å fyre på nedtur! Ikke ha noen planer dagen etter, selv så blir jeg fryktelig sliten etter en syretur da det varer så jævlig lenge. Lykke til, blir sikkert en kjempebra opplevelse uansett ��
Personlig hadde jeg holdt meg unna langt offentlige steder påvirket av psykadelika. Høres ut som en dårlig ide...