Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 8297
Dose: En lapp (skulle være 200ug)

I denne rapporten skal jeg fortelle om en traumatisk opplevelse som skjedde i går, 12. desember. Fem av mine kamerater skulle ta LSD for første gang, alle hadde prøvd MDMA og røyket hasj før. Vi kaller de Henrik, Sindre, Bjørn, Halvor og Dennis.

Jeg har tatt LSD tidligere, men var ikke med denne gangen. De tok LSDen klokken 18.30 og en time senere var alle inne i en trip. Jeg går ikke inn på det hva de opplevde i trippen, for det er det mange her som vet, og derfor er det ikke så interessant.

Klokken 21.00 legger Bjørn seg ned på gulvet og får spasmer, det er umulig og få kontakt med han. Alle prøvde desperat å få kontakt med han, uten noe hell. Plutselig tar han av seg alle klærene og fortsetter å ha spasmer mens han snakker om ting ingen av oss forstår. Halvor ber meg komme ned for å få hjelp av noen som er edru, når jeg kommer 22.30 ligger Bjørn naken og leker med penisen sin uten at det går ann å få kontakt med han. Henrik, Halvor og Dennis er helt "normale" og det er ikke noe problem å snakke med de. Sindre derimot har også gått inn i en psykose og sitter å repeterer seg selv konstant helt frem til klokken 01.00.

Jeg passet på Bjørn mens han var naken og snakket om ting jeg ikke skjønte noe av, og hvis jeg stilte han et spørsmål så svarte han sjeldent. Det var en gang i blant han gjentok spørsmålet jeg stilte. Plutselig spøy han over hele rommet, uten at det virket som han skjønte han spydde. Han fortsatte og snakke til seg selv og ta på penisen sin.

Litt før klokken tolv kom det fem jenter, jeg tenkte at kanskje Bjørn kom til å bli flau av at jentene så han. Men han bare fortsatte og sprelle naken rundt i sitt eget spy på gulvet. Klokken ett greide Bjørn å reise seg opp, og det virket litt som han skjønte hva jeg sa. Det var umulig å få på han klær. Han gikk ned i stuen der alle var og sto helt rolig i kanskje en og en halv time mens han tok seg selv på pung og penis. Han la seg til slutt på sofaen og vi fikk på han klær.

Nå lå både Bjørn og Sindre på sofaen helt stille. Klokken 02.00 kviknet Sindre til, og han var plutselig helt normal igjen. Han husket ikke noe som helst og kunne ikke forstå at det hadde vært jenter der (selvom han satt med de i to timer).

02.30 kviknet Bjørn til, han begynte plutselig å snakke om hvor fet trippen var. Vi rundt ble litt stumme av at han ikke nevnte noe om hva som hadde skjedd.. Jeg sa at han lå oppe og hadde spydd, det nektet han for. Så sa Dennis til han at han hadde vært naken og alt som hadde skjedd. Det trodde han ikke på. Vi viste han bilder, han ble veldig bekymret og kunne virkelig ikke skjønner noen ting. Han ble etterhvert veldig lei seg og han sier han fortsatt ikke husker noe av de vi forteller han.

Det jeg lurer på er;
Hva skjedde med Bjørn og Sindre?
De var jo våkne hele tiden, men tydeligvis i en psykose, hvordan er det mulig å ikke huske noe?
Kan det ha vært noe annet i lappene?

Det var jo ingen store doser, men Bjørn var altså naken fra klokken 22.00 til klokken to uten at vi fikk kontakt med han. Jeg har aldri tenkt at LSD kan være farlig, men jeg har sett set med mine egne øyner, personer som ikke lan styre sin egen kropp er jo absolutt en fare for seg selv. Det er vanskelig å få frem hvor sykt dette egentlig var å se på, men ta det som en advarsel, ting kan noen ganger gå fryktelig galt. Og konsekvensene kan bli store.
This is bat country!
gregory's Avatar
Hahaha! Er dette en dårlig joke, eller hva? Fuckings made my day.

Kan umulig ha vært ordentlig LSD. Evnt badtrippa så sykt.
Sist endret av gregory; 13. desember 2015 kl. 21:56.
Høres ut som falsk syre.
Alt jeg forteller er 100% sant. Det virker som at Bjørn trodde han drømte, og at han ikke trodde drømmen var virkelig. For han sier han hadde en helt sinnsykt drøm hvor han så sykt mye vilt..
Tror at det du skriver er sant, men at det er LSD de tok tror jeg ikke helt på. Høres ut som noe RC på blotterform.
Psykedelisk bakverk
Høres for min del ikke ut som det nødvendigvis er noe annet enn syre, selvom det naturligvis ikke er utelukket. Hjalp det på ingen måte å endre setting med lyd, lys osv?

Har sett bekjente ture ekstremt hardt på 150µg med liknende situasjoner som det du nevner som utfall (dog kanskje hakket mildere), men har stort sett hjulpet å endre sinnstemningen deres ved å bytte miljø.

Du sier de har røyket hasj, ble dette også gjort under turen? Jeg selv reagerer hvertfall til tider kraftig når LSD blandes med bønne, til tross for at jeg er daglig-røyker.
Hukommelse tap har jeg aldri hørt et tilfelle om, ihvertfall ikke på "små" doser, dere må ha fått badesalt eller noe piss. jeg har masse hull i minnet jeg ikke husker men jeg kan tyde vært eneste merkbare event. og leke med skrittet i spyet sitt, det blir for sært, psykose land deluxe.
Jeg tenker to ting:

1. At det ikke er LSD dere har fått.

2. At Bjørn er rimelig fucked i hodet fra før av, muligens latent,
og at LSDen var det som skulle til for å utløse en eller annen form for psykose.
Sist endret av Juicekongen; 13. desember 2015 kl. 23:34.
Det var ikke så lett å endre stemningen når man ikke fikk kontakt eller flyttet på han. Det ble ikke røyket noe under turen. Bjørn er en svært oppegående person, i og med at Sindre også ikke husker noe så tror jeg ikke noen av de var (er) fucked up i hodet.
Morsom lesning, håper dere fikk tatt noen minneverdige bilder og flmet litt, dette er noe som kan gi en god latter i ettertid. Jeg har aldri før vitnet eller opplevd en slik effekt som to av personene her gjorde, kanskje det var en type RC som noen allerede har nevnt? Enkelte kan reagere veldig sterkt/forskjellig på samme type stoff og samme dose, men at det faktisk var to stykker som fikk tildels like symptomer kan støtte opp mistanke om at dette kanskje ikke var lsd, kanskje greit å være mer kritisk til kilden de fikk dette fra i fremtiden
Det er fullstendig mulig å miste det helt på LSD. Har selv sittet innpakket i en dyne og observert de visuelle forstyrrelsene mens jeg loopet som faen i timesvis (eller år som det føltes som) i hagen til mine foreldre. Hvis Bjørn og/eller Sindre er litt mer sensitive for stoffet enn andre kan det fort ende i noe som virker psykotisk for de rundt. Hva som skjedde er det nok ingen som kan gi et ordentlig svar på her på bruket så jeg hadde tatt det til etteretning til eventuelle fremtidige turer med disse to.
Ok, jeg har vært inne på tanken om å prøve LSD, men etter denne kommer jeg til å tenke meg om noen flere ganger. Det kan umulig være særlig bra at en gammel dame oppfører seg som nevnt i tråden. Dersom en ikke har begrep om regler og normer, vil en da oppføre seg naturlig?
Klem fra Betty
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Ok, jeg har vært inne på tanken om å prøve LSD, men etter denne kommer jeg til å tenke meg om noen flere ganger. Det kan umulig være særlig bra at en gammel dame oppfører seg som nevnt i tråden. Dersom en ikke har begrep om regler og normer, vil en da oppføre seg naturlig?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Slapp av, dette er så langt i fra det kan komme mine LSD erfaringer iallefall. Ligner faktisk ikke engang.
Det falt dere ikke inn og ikke innvitere, evt kanselere med jentene, når Bjørn var i den tilstanden?!

Det virker som om det ikke har vært syre, men det er likevel en unormal reaksjon og få på 25i eller lignende.

Et viktig spørsmål; Går bjørn på noen type mao-b inhibitors? Type Selegiline? Det kan gjøre at man blir ekstremt (type x100) sensitiv til feks 2c-x og 25x stoffer. Den sistnevnte ofte solgt på blottere som LSD.

Og til slutt, smakte "LSD"en deres bittert?
Sitat av Picard Vis innlegg
Det falt dere ikke inn og ikke innvitere, evt kanselere med jentene, når Bjørn var i den tilstanden?!

Det virker som om det ikke har vært syre, men det er likevel en unormal reaksjon og få på 25i eller lignende.

Et viktig spørsmål; Går bjørn på noen type mao-b inhibitors? Type Selegiline? Det kan gjøre at man blir ekstremt (type x100) sensitiv til feks 2c-x og 25x stoffer. Den sistnevnte ofte solgt på blottere som LSD.

Og til slutt, smakte "LSD"en deres bittert?
Vis hele sitatet...
Okei, big time KP til deg for peke ut elefanten i rommet. Hva slags "kompisgjeng" er dere egentlig? Invitere damer og ta bilder mens en person er så dønn i været når du er "venn" med vedkommende? Unnskyld meg, men hva faen? Jeg kjenner at jeg blir sinnsykt irritert og trist på vegne av han karen som har sånne venner.
Meget tvilsomt at dette var LSD!

Uansett dårlig planlegging, dårlig setting, dårlig venner...

Åpenbart ingen av dere skjønner hva det innebærer å ta psykedelika, slik at dere får tatt viktige forhåndsregler...

Men men, en måte å lære på det også!

Vit hva du tar --> Intensjon --> SET & SETTING!

Enkelt og greit
Det er vel lettere sagt enn gjort å faktisk ha 100% kontroll på hva det egentlig er man putter i seg??
Sitat av Stalin123 Vis innlegg
Det er vel lettere sagt enn gjort å faktisk ha 100% kontroll på hva det egentlig er man putter i seg??
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har 100% kontroll på hva du putter i deg, skal du ikke putte det i deg!
Mulig dere fikk noe syntetisk LSD-etterligning. Høres da ut som voldsomme reaksjoner. Eller kanskje kompis ikke takla det psykedeliske stoffet, enkelt og greit.

Syns det er direkte dårlig gjort å la det komme random folk innom mens dere tripper og en (eller flere?) kompiser sliter med å håndtere trippen sin. Det kan umulig være bra for selvfølelsen hans å vite at flere jenter nå har sett han rulle naken rundt i sitt eget spy. Come on, tenk dere om littegrann.
I selve situasjonen er det heller ikke behjelpelig for han at det plutselig er flere personer der som han må forholde seg til (hvis han i det hele tatt var i stand til å tenke på det).

Og at dere tok bilder for å "bevise" at han var helt ute kan også oppfattes som douchebag-move. Du viser ikke slikt rett etter kompisen har kommet ut av helvetestrippen.
Vent eventuelt til en dag eller to etterpå, slik at han får summet seg litt, men hvorfor vise bilde i det hele tatt?
Det er krenkende og flaut for han...

Ta hensyn til hverandre og settingen dere skal trippe i. Dette syns jeg var trist å lese, faktisk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg opplevde også en slik ødeleggende trip for 7 måneder tilbake. Vi var seks personer og to stykker havnet i en slik psykose, det var helt umulig å få kontakt med dem. Han ene mistet helt kontroll på realitet og fantasi og spydde ned over alt.

Han andre fikk en helt ulogisk og bisarr oppførsel, det var helt umulig og få kontakt med han. Han ville ikke sitte seg ned i ro, han løp rundt og bærte på ting. Endte opp med at sykebilen og politi kom. Detvar helt umulig og få roet han ned.

Psykedelika er ikke noe du tar som hasj eller MDMA for å ha det fett og morro, psykedelika er egentlig noe dypere enn som så.
Sist endret av omgomgomg; 2. januar 2016 kl. 12:08.
Sitat av omgomgomg Vis innlegg
Psykedelika er ikke noe du tar som hasj eller MDMA for å ha det fett og morro, psykedelika er egentlig noe dypere enn som så.
Vis hele sitatet...
Om brukeren ikke vet mere enn dette burde han absolutt la være å innta stoffet. At psykedelika er noe dypere enn hasj er det første man finner ut når man leser seg opp på stoffet. En fast regel hos meg er at man skal vite mest mulig om noe før man tar det, om man ikke vet hva det er sier du nei takk. Hodet ditt er ikke noe du skal leke med.
Sitat av Stalin123 Vis innlegg
Det er vel lettere sagt enn gjort å faktisk ha 100% kontroll på hva det egentlig er man putter i seg??
Vis hele sitatet...
Når det gjelder hallusinogener, har man vel kun 100% kontroll på hvilken
substans det er dersom man spiser sopp man har plukket eller dyrket selv.

Det er vel heller vanskelig å finne pålitelige leverandører av LSD så lenge
stoffet er forbudt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Når det gjelder hallusinogener, har man vel kun 100% kontroll på hvilken
substans det er dersom man spiser sopp man har plukket eller dyrket selv.

Det er vel heller vanskelig å finne pålitelige leverandører av LSD så lenge
stoffet er forbudt.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk VELDIG forskjellig opplevelse på sopp jeg hadde plukket i Telemark og sopp jeg plukket i Gjøvik. Gjøvik-soppen var sykt potent!
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg fikk VELDIG forskjellig opplevelse på sopp jeg hadde plukket i Telemark og sopp jeg plukket i Gjøvik. Gjøvik-soppen var sykt potent!
Vis hele sitatet...
Joda, potens varierer (det er noe usikkert hvorfor, men kan ha med
substratet å gjøre) men du vet likevel hvilket stoff du inntar.
Dette har med temp forskjeller, flein i kaldere strøk er som regel mer potent for eks mot flein fra østlandet
Sitat av 420master Vis innlegg
Dette har med temp forskjeller, flein i kaldere strøk er som regel mer potent for eks mot flein fra østlandet
Vis hele sitatet...
Det fins ingen bevis eller dokumentasjon på dette - men det er en
myte jeg hører og ser blir gjentatt av og til.

Det som kan være en avgjørende årsak til tryptaminnivåer i soppen, er visse
kjemiske forbindelser i jordsmonnet (bl.a. mengden nitrogen).

Dette er det likevel ikke forsket skikkelig på. Ennå.
Sist endret av PVestlandia; 2. januar 2016 kl. 16:59.