Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1224
Hei.

Jobber med et litt større skoleprosjekt som skal leveres til mandag.

I går kveld ryddet jeg litt opp i koden min og fikset et par små bugs. Jeg lagret prosjektet, kjørte det en siste gang for å se at alt fungerte - det gjord det. Skrudde av maskinen og gikk og la meg.

I dag, 7 timer senere, skrur jeg på maskinen, åpner NetBeans, og kjører programmet mitt. Trykker på knappen som starter kortspillet jeg har skrevet ved å hente kort fra et par filer på maskinen, og stokker disse i en array før den deler de ut. Dette fungerte, som sagt, plettfritt for 7 timer siden.
I dag stopper programmet å svare, det tar 100% CPU, og kræsjer etter 10 min og gir denne erroren fra Java: http://pastebin.com/e06ABJgp

Det er ikke hele koden, siden pastebin ikke lar meg lage pastes på større enn 512KB.

Noen som har noen idé om hva som har skjedd?

JA; jeg har startet maskinen på nytt.
JA; jeg har prøvd en annen IDE (Eclipse).
Kildekode ? (Ser vel kanskje ut som om programmet går i en evig løkke av en eller annen grunnn.)
Sitat av dggr Vis innlegg
Kildekode ? (Ser vel kanskje ut som om programmet går i en evig løkke av en eller annen grunnn.)
Vis hele sitatet...
Det er 6 classes med over 5k linjer. Noen forslag på hvor jeg skal poste?

Edit: Synes også dette er rart da det ikke brukes noen form for løkker når jeg trykker på knappen som kræsjer programmet.
Sist endret av Claryn; 27. november 2015 kl. 09:16.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det er 6 classes med over 5k linjer. Noen forslag på hvor jeg skal poste?
Vis hele sitatet...
GitHub eller BitBucket. Fint å ha kildekodekontroll + backup av skoleprosjekter. Og å bli kjent med Git (eller SVN) som verktøy er noe du uansett må lære før du skal ut i arbeidslivet.

Om du ikke ønsker at koden skal ligge fritt kan du bare gjøre det privat etter du har fått hjelp.
Sist endret av etse; 27. november 2015 kl. 09:20.
Sitat av etse Vis innlegg
GitHub eller BitBucket. Fint å ha kildekodekontroll + backup av skoleprosjekter. Og å bli kjent med Git (eller SVN) som verktøy er noe du uansett må lære før du skal ut i arbeidslivet.

Om du ikke ønsker at koden skal ligge fritt kan du bare gjøre det privat etter du har fått hjelp.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Skal sjekke ut GitHub. Har hørt mye om det, og prøvd åxfinne noen filer gjennom portalen, men aldri skjønt meg på det. Kan tenke meg det er nyttig.

Uansett, så fant jeg feiling. På en eller annen måte har et '!' kommet seg forran en condition-check i en if-statement som forsåvidt fungerer som en løkke. Dette gjrode at jeg fikk en infinite-loop. Fjernet tegnet og nå kjører programmet!